Hei, jeg satt her å kjeda meg litt og hadde litt utstyr til overs og tenkte jeg kunne smelle sammen en sub veldig kjapt. Ja bedre med en liten søndags Diy en å gå i kirka hehe

Det jeg hadde var en Yamaha YST SW-800 med ødelagt amp, denne ble ribbet vekk og bare selve plata som står igjen slik at jeg enkelt kunne sette inn en ny subamp. Så jeg satte inn en litt bedre variant, denne kommer fra en
System Audio 10" sub. Forsterken passet ganske så fint etter en god omgang med fein saga
Subben spiller bedre en før, trolig så er forsterkeren noe kraftigere en den gamle
Testa den litt på musikk men jeg er ikke så veldig fornøyd egentlig på grunn av at suben bare smører til hele lydbilde. Jeg tror ikke det er noe galt, men skal en sub spille så løst å vinglette? Den buldrer å braker på steder det burde ha hvert stram og fin bass. Det skal sies at det er lenge siden jeg har hatt en sub i stua men dette var helt på tryne følte jeg.

Så er egentlig denne Yamaha suben noe tess i det hele tatt? Min konklusjon er nokk det at den passer best til film og ikke musikk.

Har dere noen meninger, det er jo ikke så mye justeringer en kan gjøre på suben uansett. Det er volum, frekvens, bass boost. Og selv 0 og 180 grader forskyvning. Som da skal stå på 0 om den står helt fremme?

Skulle ønske den fikk en mer stramhet. Den har jo airport som kanje kan tunes litt? menne vet ikke om ellementer tillater altfor mye dulling i det området?

Noen tips? Bedre demping kansje?