Dynabel PA1250, noen vits?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate Session sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    682
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dynabel PA1250, noen vits?

Hei. Jeg trenger å fylle opp kvoten min hos Dynabel for å få gratis frakt. Ser at de har tilbud på et bass element som heter PA1250. Kan jeg bygge dette inn i en eller annen kasse for å få misbass (brystkasse kick) ? Eller blir dette bortkastede penger?

Setter pris på litt kjapt svar for jeg sitter klar med fingeren på kjøpeknappen

Newcomer ThE ViRuS sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo en midbass, så den bør klare å levere litt punch ja.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg prøvde med 1550, men fikk det ikke til Det var vel feil match med resten anlegget........

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    682
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gubben: Kan du forklare litt nærmere hva du opplevde?

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veel , det ble bare rot , bulder og brak . For det første brukte jeg den minste lukkede løsningen ( lite lurt ) Sansynligvis for liten forsterker (Nad 216)
    Dette prøvde jeg sammen med RF 82 og Yamaha 1800.....Med MA KT 88 som power.. Et Behringer delefilter var også med i salaten. Fikk det rett og slett ikke til å samarbeide

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    682
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... men om jeg eventuelt skulle prøve burde jeg da ha 2 stk siden dette blir delt relativt høyt?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poden har PA1250 sammen med diskanthorn i et par bassreflekskasser (bygget av Dynabel) som han bruker til det digitale trommesettet, og det trykker ihvertfall :-D

Om det trykker noe mer eller mindre enn "hifi" basser til samme bruk vet jeg dog ikke.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    682
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja... jeg gir det et forsøk. Noe morro skal en alltids få ut av det :-D

Intermediate kiskogl sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bygget et par kasser med PA1250 i til å ha på familiens sjøhus om sommeren. Må ha sub i tilegg (ihvertfall i de små kassene jeg mekka dem i), men det spiller grisehøyt og gøy

Brukte et Sammi HT-22 horn med dem. Anbefalt gøy.

Intermediate kiskogl sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gubben
    Veel , det ble bare rot , bulder og brak . For det første brukte jeg den minste lukkede løsningen ( lite lurt ) Sansynligvis for liten forsterker (Nad 216)
    Dette prøvde jeg sammen med RF 82 og Yamaha 1800.....Med MA KT 88 som power.. Et Behringer delefilter var også med i salaten. Fikk det rett og slett ikke til å samarbeide
    Kanskje ikke så rart. Denne skal visst gjøre seg best i bassrefleks... type 150 eller mer for å spille skikkelig bra som bass... og gjerne med litt eq som 216 mangler.

Brukte 2 PA1880 en gang til sub i en 100l kasse, men brukte isobarik og fikk responsen tilsvarende en mye større kasse..., desverre mister en litt følsomhet (pga 2 elementer fungerer som 1), men det var faktisk utrolig gøy. Spiller høyt og brutalt og deilig. Starten på freestyler satt som bare f*** ... og da snakker jeg ikke bare om det dypeste, mellombassen slo villt!

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi lagde to kasser basert på danske Hi-Fi bladets tegninger av "Rock300" men med to 1250 i (hver sin) lukkede, tror det var 50 liters, kasse istedenfor en 15" med bassrefleks.
    Og vi modifiserte selvfølgelig delefilteret også. Må ha vært rundt 1996 vi bygde dem? hmmm
    (Går utifra at Zomax P1250 er den samme siden alle karakteristikker og data er de samme).
    Men er selvfølgelig ikke sikker.

Det er et "deilig" trykk i disse høyttalerne, men du må ha sub ved siden av, noe som kan virke litt sprøtt. Du kan få litt mer ut av dem med equalizer selvfølgelig, men noen lavbass blir det aldri. (Og med Adyton XP3D greide vi å få alle fire ut av magneten da vi prøvde det trikset og endel volum)

Fikk Onkyo 807 til jul og den greier å blåse liv nok i disse til at det er gøy, men koneklubben skal ha sitt så jeg byttet ut mine i går etter å ha brukt de jevnlig siden vi bygde dem, både til utleie og til hjemmekino.
    (noen som vil ha dem ;-) )

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    689
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    P1250 er de minste basselementene på bildet.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kiskogl
    Kanskje ikke så rart. Denne skal visst gjøre seg best i bassrefleks... type 150 eller mer for å spille skikkelig bra som bass... og gjerne med litt eq som 216 mangler.

Brukte 2 PA1880 en gang til sub i en 100l kasse, men brukte isobarik og fikk responsen tilsvarende en mye større kasse..., desverre mister en litt følsomhet (pga 2 elementer fungerer som 1), men det var faktisk utrolig gøy. Spiller høyt og brutalt og deilig. Starten på freestyler satt som bare f*** ... og da snakker jeg ikke bare om det dypeste, mellombassen slo villt!
    1250 og 1880 kan jo ikke sammenlignes under noen omstendighet da men.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •