Manual Industrial Machine Slides...på norsk?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Manual Industrial Machine Slides...på norsk?

Noen som vet hva dette heter på norsk og evt hvor man kan få tak i det?
    Skal brukes i et hornoppsett til å justere diskant frem og tilbake for timealignement.

-maskin-styreskinne-jpg

Kom gjerne med andre forslag. Liker også tilten man kan se på den nye Grand Utopia til Focal, men dette blir mer en vertikal tilt.
    -grande-utopia-jpg

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På ståldreiebenker så kaller vi denne delen en "toppsleide" , Jeg vet ikke om så mange nettsider som selger slikt, men jeg vet at eksempelvis Jula har noe som kan ligne, men ikke i alu. Den er nokk i stål og veldig liten pent.

Men du er sikkert på jakt etter noe som er kraftig og veldig presist i justeringa ? Det er sikkert lettest å frese dette selv om du har tilgang til fresevbenk og slikt. Men det er ikke alle som har det. Vist du har teknikk lego så kan du jo bygge deg en hehe Blir nokk ikke bra.
    Men om du har en skraphandler i nærheten så kan du jo vær heldig å finne ting å bruke Har noen ganger åpnet slike gamle kopimaskiner og funnet masse flott mekanisk som kan brukes til mye rart. Blandt annet lange sleider og tannhjul som kan fungere til slikt Med litt modding så kan du få et bra ressultat.

Hydrolikk silynder eller en luftsilynder med litt moddifikasjon kan jo også fungere på et vis. Dette er hvertfall lett å få presist og er i utgangspunktet ganske stabilt og solid. Hadde vore stilig om du hadde laga luft justerte horn hehe!

Eller kansje magneter slik at hornet flyter i luften helt isolert fra alt annet.
    Sikkert lett å justere den frem og tilbake.
    YouTube - Crealev - Levitating, Floating, Flying, Hovering...Bouncing!
    Men kansje dette kan kødde til litt for magneten i høyttaleren?

Ja litt uten om det du spurte etter, men altid kjekt å fundere på idere

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Satte meg på noen ideer der, men kommer ikke til å lage noe. Det blir for tidkrevende (har altfor mye annet somskule vært ferdig )
    Fornøyd med høytalerene forresten? (mens jeg har deg her).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe godt jeg kan bidra med noe, altid kjekt å fundere litt på nye ideer

Ja er veldig fornøyd med høyttalerne, jeg har jo ikke fått gjort meg ferdig enda. Har hatt litt mye med jobben så har ikke hvert så altfor mye hjemme, så når en førts er hjemme så blir det liksom alt aent
    Men har coaxene sittende her på stereobenken og de blir bare bedre og bedre. Har hørt på masse forskjellig men prøv Blue man group, drit fet lyd!!
    De ligger på spotify om du har det

Menne det verste problemet er vel å bestemme seg for riktig sub amp. Der sliter jeg litt altså. Enten så er det for dyrt eller så er jeg skeptisk på om de klarer å drive disse bassene fult ut. Har ikke så mye penger at jeg kan kjøpe hva som helst heller Begynner å bli litt penger utav det nå hehe. Men derfor jeg bruker litt tid og slik at ressultatet skal bli bra.

Har fått tak i en gammel Dynaco st 70 som jeg muligens vil bruke på coaxene, denne er bare en jeg har lånt men kunne låne den lenge sa han så det kan bli litt spennende. Tror den er basert på noen rør som heter EL 34 om jeg ikke tar helt feil? Ca 35watt, med andre ord sikker mer en nokk til å drive disse coaxene.

Men en ting jeg lurer på med de coax ellementene, har sett an mange fjerner et slik filter (gitter) i diskanten. Har du noe erfaring med det? Får en mer diskant eller blir den klarere? Lurer på å teste det ut etter hvert men er de først fjernet så er de vel vanskelige å sette på plass igjenn. Kipt om lyden blir veldig fjern i fra det den er i dag liksom. Den bør bli bedre med andre ord
    Kjekt å høre hva du mener om det?

Ellers da? noe nytt prosjekt? noe bra bilder fra hjemmekinoen din ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av culexus
    Hehe godt jeg kan bidra med noe, altid kjekt å fundere litt på nye ideer

Ja er veldig fornøyd med høyttalerne, jeg har jo ikke fått gjort meg ferdig enda. Har hatt litt mye med jobben så har ikke hvert så altfor mye hjemme, så når en førts er hjemme så blir det liksom alt aent
    Men har coaxene sittende her på stereobenken og de blir bare bedre og bedre. Har hørt på masse forskjellig men prøv Blue man group, drit fet lyd!!
    De ligger på spotify om du har det

Menne det verste problemet er vel å bestemme seg for riktig sub amp. Der sliter jeg litt altså. Enten så er det for dyrt eller så er jeg skeptisk på om de klarer å drive disse bassene fult ut. Har ikke så mye penger at jeg kan kjøpe hva som helst heller Begynner å bli litt penger utav det nå hehe. Men derfor jeg bruker litt tid og slik at ressultatet skal bli bra.

Har fått tak i en gammel Dynaco st 70 som jeg muligens vil bruke på coaxene, denne er bare en jeg har lånt men kunne låne den lenge sa han så det kan bli litt spennende. Tror den er basert på noen rør som heter EL 34 om jeg ikke tar helt feil? Ca 35watt, med andre ord sikker mer en nokk til å drive disse coaxene.

Men en ting jeg lurer på med de coax ellementene, har sett an mange fjerner et slik filter (gitter) i diskanten. Har du noe erfaring med det? Får en mer diskant eller blir den klarere? Lurer på å teste det ut etter hvert men er de først fjernet så er de vel vanskelige å sette på plass igjenn. Kipt om lyden blir veldig fjern i fra det den er i dag liksom. Den bør bli bedre med andre ord
    Kjekt å høre hva du mener om det?

Ellers da? noe nytt prosjekt? noe bra bilder fra hjemmekinoen din ?
    Dynaco'en har sikkert stort potensiale på coaxene. Rør er magisk på disse Hvis du skrur av diskanten og titter inn i den vil du se gitteret med en gang. Trolig har Hawthorne allerede fjernet det. Jeg fikk tilsendt et par uten gitter. Hvorvidt det gir stor forskjell vet jeg ikke. Du bør vurdere Radiandiskantene en dag skal du virkelig oppgradere Litt annet XO, men tegninger får du av Darrell.
    Min kino er stadig i utvikling. Snart ferdig med ny frontvegg. Når det gjelder høytalere er 58cm LeCleach horn bestillt fra Azurahorn, det blir en helt ny høytaler. Skal du ha støtterammer ala Jamo 909 har jeg noen som trolig blir overflødig. Kan få de for en grei penge

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •