Bygge Rør Forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bygge Rør Forsterker?

Hei!

Jeg er ny her på forumet. søkte det opp i forbindelse med jeg har tengt og bygge en røforsterker.

Jeg har ikke så mye greie på det. vil egentli bygge en på 2x30 vatt eller litt mer. men etter som jeg ikke vet hva jeg giver meg ut på tror jeg går for noe mindre og litt biligere i første omgang.

Er det noen som har et tips hvor og starte. eller som kanskje har tegninger og tips om hvor man kan kjøpe deler/rør? er det nødvendig å bygge en forforsteker og en efektforsterker? eller fines det en komplet?

har sett det er litt tråder om det fra før her. men startet en ny for og få litt bedre oversikt.

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du har planer om et såpass omfattende prosjekt, regner jeg med at du har tatt i en loddebolt før, men hvor mye vil du gape over?

Som et rimlig enkelt prosjekt kan jeg anbefale Motron MAE SET-1 på det sterkeste. Dette er dog en SET (Single Ended Tetrode) med relativ lav effekt. Skal du ha så mye som 30w+ må du nok satse på push-pull i første omgang (ring Brynjar Kvanlid på 32 75 21 50 for mer info, priser osv. )

Et annet meget godt alternativ er Bottleheads SEX (Single Ended eXperimentor's kit), en Single Ended Triode, men med kun 2w til rådighet blir det muligens for lite.

Hvis du kan bygge utifra kun et skjema, skaffe deler selv osv. finnes det jo uendelig mange alternativer, som for eksempel denne

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda jeg har tadd borti en loddbolt før. tror ikke det er der problemet skal være.

Men ser jeg sansynlighvis bygger en mindre en først for og få bedre forståelse av Forsterkerne. Tror jeg skulle klart og kobble opp etter et skjema. men grit og ha litt mer forståelse til man starter på et støre prosjekt. Og ser det er en del som sier at ikke allekomponentenne passer med hverandre. og når det kommer til slikt er jeg helt blank.

Hvilke høytalere anbefaler dere til Motron MAE SET-1?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •