Hva kan jeg trekke/kle/male kassa med?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva kan jeg trekke/kle/male kassa med?

Har fått skrudd sammen kassa til broderns 15" sub. Blir ikke så veldig pent med spon om man bare maler oppå (er ikke jæra), så er det noen alternativer? Finnes det feks noe glassfiber el.l på boks som man bare kan spraye hele kassa med, for så å pusse ned og SÅ lakkere oppå? Asså, få slett overflate med glassfiber, få et lag med plastikkstoff eller no, sånn i motsetning til å få slike "fine", penselmalte hjørner uten jæring.. 8)

Slikt stoff fra biltema er ikke et alternativ. Kassa skal stå innendørs, og det ser jalla ut med sånt bilsub-stoff på ei kasse man har i stua..

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ?

Forresten - den linken, `Forbrukslån`, er ikke det egentlig spam?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre, med _gode_ forslag...? :-?

Det der er bare signaturen min, med en link i. Om moderator syns det ligner for mye på spam skal jeg selvsagt endre den; moderator kan evt bare slette den sjøl, om han eller hun finner det for godt.
    Du bør for øvrig slå opp 'spam' i ordboka..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    1,432
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar
    Forresten - den linken, `Forbrukslån`, er ikke det egentlig spam?
    Den linken er vel ikke helt stueren, viser til retningslinjer for signaturer: Retningslinjer for signaturer

Edit: Det er jo selvfølgelig noe moderator/administrator må avgjøre.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstår ikke helt folket her jeg altså.. Henge seg mer opp i den stakkars linken min enn de bryr seg om å svare på det jeg spør om. Hvis det betyr så utrolig mye for folk at jeg fjerner linken, så skal jeg da fjerne den stakkars linken... :-D

Kan noen nå komme med forslag til hva jeg kan kle kassa med? :-D

Newcomer rodsprit sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan kjøbe 2 komponents sparkel på biltema.. sett igang, så er du kansje ferdig til februar... :P

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rodsprit
    du kan kjøbe 2 komponents sparkel på biltema.. sett igang, så er du kansje ferdig til februar... :P
    Hehe kanskje det.. :razz:

Kom på et par andre ting, som alternativer til finér. Laminat hadde kanskje funka? Da ikke sånn som alt er limt fast i plater, men selve laminatet. Noen som aner hvor man kan få tak i det? Har googla, men finner bare benkeplater og sånt no.
    Et annet alternativ er jo å få tak i hele treplater i bjørk. Finér får man ikke tak i den størrelsen jeg skal ha (55x90 cm), tror jeg, så da hadde det kanskje funka å fått tak i 3-4 mm bjørkeplater og limt rett på sida på suben.

Intermediate KimSan sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har flere alternativer:

En er jo finer. Du skal nok kunne få tak i finer med bredde på 55 cm, men det kommer helt ann på hvilket treslag, og hvilken leveranse/stock det er. Fikk tak i mahogany finer over 55 cm første gang, men ikke mer enn 40 cm (brukbar) på et senere tidspunkt. Du kan jo ringe Norsk Tre- og Finérimport a/s - www.finerimport.no og høre hva de har å tilby deg på de gitte dimensjonene.

Et annet alternativ er jo vinyl. Dvs "maling" i asorterte farger som er påstrykbar (strykjern). Men haken er at du må på med sparkel og få det glatt og jamt.

Eller selvfølgelig lakk. Må ha like godt grunnarbeid som vinylen, men du får i tillegg problemer med støv, siging osv.

Eller kanskje skinn? SKINN SERVICE - Forsiden Kan jo faktisk bli tøft om man lager skjøter skikkelig. Finnes jo flust av forskjellige mønster og farger.

Uansett hva du ender opp med, husk å poste bilder her da! :-D

Mvh

Newcomer pseudomono sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile "kle kasse"

Jeg kledde en av subbene med eikeparkett! bilde ligger under høyttalerprosjekter på hjemmesiden

Newcomer Gaston sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Summerfeeling

Du kan jo dynke kassene i lim og strø på sand fra favorittstranda di. Litt komplisert å komme til i denne kulda, men er du sta nok så går det nok.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •