Fjernstyrt av/på knapp på effektforsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer runethechamp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fjernstyrt av/på knapp på effektforsterker?

Jeg har en litt eldre Yamaha effektforsterker som jeg gjerne vil ha brukt sammen med receiveren jeg har som effektforsterker til fronthøyttalerne mine. Siden forsterkeren er av en litt eldre årgang har den bare manuell av/på kanpp. Er det noen av de med litt elektronikkunnskaper her som kan fortelle meg om det er mulig å ettermontere en elektronisk av/på knapp som kan styres av logitech fjernkontrollen min?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørtes som et spennede prosjekt Jeg har noen ganger sett at folk bruker en slik trådløs bryter som en stapper i mellom strømkablen og vegg kontakten for å styre av og på strøm til et produkt. Som i dette tilfelle hadde fungert fint for deg, men når du vil bruke den logitech kontrollen så blir det jo litt mer innvikla? Kansje det finnes slike adaptere som kan gå på Ir signal? Ellers så tenkte jeg du kunne benytte det av et kit som dette: Infrared Transmitter and Receiver Kit IR-10 - Electronic Hobby kits from Electronic Rainbow, Danville Indiana

Men her ser du jo at det kreves litt elektronikk ferdigheter for å få det til, men jeg har forstått at logitech fjernkontrollen lar seg lett lære produkter den ikke har som utvalg i listen under programering på pc`n? Tar jeg feil? Da tenkte jeg at vist den kan lære funksjoner fra hvilken som helst fjernkontroll så må den også klare å lære signalet dette kitet lager. Dermed om du bygger kitet og så lærer logitech fjernkontrollen koden som denne ir modulen lager, ja da skal det jo gå an å bruke denne. Denne lille kretsen lag deg så videstyre et rele som igjen kan slå av hovestrømmen på din effektforsterker.

Håper det var forståelig, og vist jeg kommer på å finne en slik strømadapter som lar seg styre med ir så skal jeg legge inn et lite tips om den.

Det blir jo som denne bare den skulle gått på IR istedefor RF.
    Jeg nesten sikker på at det finnes, finnes det i RF så finnes det i IR mener da jeg
    http://www.allproducts.com/manufactu...product1-s.jpg

Håper dette var litt til hjelp.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, føler jeg fant noe som kunne være veldig enkelt og billig for deg.

Fjernstrømbryter Standby Power Saver

En slik sak som dette bør vel gjøre din hverdag mye enklere

Active frodehf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    433
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg veit ikkje heilt hvordan effektforsterkeren din er..
    Men vist du slår effektforsterkeren din på, deretter drar du ut stikk kontakten, vent litt å sett den i igjen, er forsterkeren fortsatt på?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •