Session gjenopptar gammelt Zappulse bygg. Nå HYPEX. - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 65 av 65
    Intermediate kiskogl sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hm... Etter det jeg har hørt, skal et switchet PS være bedre utrystet for store "effektutbrudd", altså levere mer strøm raskt, enn en vanlig trafo. Altså, en holder spenningen høyere slik at en ikke taper noe dynamikk. Dette løses jo vanligvis med en liten armada av kondensatorer, men om det er en bedre løsning vites ikke........

En annen sak, er at store trafoer gir litt brumming i tilegg til at de har et relativt stort magnetfelt rundt seg, noe som kan påvirke i "trange" omgivelser, med svake signaler som ligger tett intil.

Har derfor mer troen på et switchet powersupply (i tilegg til det prismessige selvfølgelig) ..., men en stiller jo litt kort i en "min trafo er større enn din" diskusjon. Samtidig, vinner jeg jo selvfølgelig dersom en trekker inn lengden.......

Intermediate Session sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    682
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smps'et til Hypex har også innebygget softstart så om vi snakker pris er den faktisk enda billigere enn den ser ut på papiret. I tillegg har den DC-beskyttelse i tilfelle en modul skulle ta kvelden. Da har en reddet høyttalerene fra dommedag.

Plass og vekt er jo også fordeler. Iallefall om du synes liten vekt er en fordel... for det er det jo ikke alle som gjør

Tenk 2 monoblokker med 2 stk smps. Da snakker vi om å kunne gjøre monoblokkene små. Snickers-is bruker såvidt meg bekjent smps i sine Midgard.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    682
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå koblet opp forsterkeren til hovedanlegget gjennom en provisorisk softstart. Fy f... det spiller bra. Det første jeg legger merke til er en helt annen kontroll i bassen. Dette er kun med 10000 uF i strømforsyningen. Lurer på hvordan 2 monoblokker med hver sin smps hadde vært :twisted:

Kan også legge til at lyden forøvrig også har fått seg et realt løft.

Intermediate kiskogl sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Session
    Har nå koblet opp forsterkeren til hovedanlegget gjennom en provisorisk softstart. Fy f... det spiller bra. Det første jeg legger merke til er en helt annen kontroll i bassen. Dette er kun med 10000 uF i strømforsyningen. Lurer på hvordan 2 monoblokker med hver sin smps hadde vært :twisted:
    Kan også legge til at lyden forøvrig også har fått seg et realt løft.
    Merk at bedre bass (fundament), ofte gjør at en oppfatter hele lydbildet som bedre ... i tilegg til at HG modulene er gode da

Jeg bruker 2 stk 400AD moduler med en 300VA trafo og 32.800uF ... og det sparker absolutt godt fra seg.

Plan videre; Bygge center og en 400W monoblokk med 400HG og SMPS. Så bygge en monoblokk til hver av frontene og flytte 2*400AD modluene til bakhøyttalerene. ... og så må jo HG modulene oppgraderes med HPR12 og HNR12 (Ja, HG-modulene kan du OPPGRADERE!)

Ekstremt god ytelse/pris på disse modulene!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    682
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min langsiktige plan er å bygge de to HG modulene inn i hvert sitt kabinett med hver sin smps. Samt at de skal oppgraderes som du sier. Dettes skjer ikke før nye høyttalere er på plass. Føler ikke Artech 12'ene mine fortjener HxR regulatorer

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •