Jeg sitter her med en CDP-X555ES, men den er ikke spesielt glad i å lese CD´er lenger. Men siden om CDer er plagsomme og ikke lenger spesielt nyttige kunne det vært greit å få brukt DAC´n som sitter i dette kobberbeistet. Den låter faktisk ganske bra, og med noen enkle oppgraderinger skal den vistnok være flottere.

Greia er, at DAC´n i denne er litt mer omfattende en jeg er vant med. Lurer på om det ikke ligger en pre-amp på samme kortet som er til de variable utgangene og til headset utgang. Det er ihverfall fryktelig mange deler, men siden den låter bra, sitter på eget kort og har egen strømforsyning, bønnfaller den meg rett og slett om å redde den fra de evige jaktmarker.

Jeg har funnet frem litt dokumentasjon, men har ikke skjønt så mye foreløpig. Det hadde sikkert hjulpet å skru den ut for å ta en titt på baksiden også, men jeg tror ikke det hadde hjulpet meg så skrekkelig mye. Vil herje minst mulig med den, og da er ikke prøv og feil metoden det rette å begynne med.

Meget mulig at det blir for mye styr, for DAC´n i RSX´n gjør en god jobb. Men spesielt med Staxene på skallen synes jeg det er en varme i CDP´n som jeg garantert kommer til å savne.

Service Manual: http://pcbunn.cithep.caltech.edu/jjb...CDP-X555ES.pdf

Et bilde av pasienten på sin plass i kobberklumpen: