Maelastrom 21" x 2 og faceaudio F1600TX

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 94
    Newcomer Reddal sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Maelastrom 21" x 2 og faceaudio F1600TX

Hei

Trenger litt hjelp her, vurderer sterkt å bestill meg ett par av disse. Sammen med en Face audio F1600TX

Men jeg har ikke bestemt meg for løsning på bygget enda, vurderer IB, Sealed kasse eller Sono (får jeg så store tuber her hjemme på berget?). :-D

Har muligheter til å montere de på loftet over hjemmekinoen, men lurer litt på om de vil passe mellom takstolene.

Kinoen er forresten på ca. 36m2

Har sett på andre forum at de kan settes på høykant, med en "trakt" ned til taket, og da med noen diskret rister for å dekke trakten. Minuset med dette er jo at jeg ikke får vist de frem, men hjelp så gøy med masse trøkk, og ingen som ser hvor det kommer fra

Men det er jo moro med Sono også, men det blir veldig store..:???:

Tips og innspill mottats med takk,

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte legge ved noen bilder, så ikke det blir så kjedelig!

Forsterker:
    Maelastrom 21" x 2 og faceaudio F1600TX-faceaudio-jpg

Sub, den er stoor!
    Maelastrom 21" x 2 og faceaudio F1600TX-m1-jpg
    Ett til

Maelastrom 21" x 2 og faceaudio F1600TX-m2-jpg

Her ser man størrelsen:
    Maelastrom 21" x 2 og faceaudio F1600TX-maelstrom-med-cd-cover-jpg

Intermediate epifant sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Reddal
    Minuset med dette er jo at jeg ikke får vist de frem, men hjelp så gøy med masse trøkk, og ingen som ser hvor det kommer fra
    Subber på loftet med ei lita luke i taket, og to knøttsmå monitorer med 4" og diskant midt på gulvet. Nesten så jeg kunne betalt penger for å se ansiktet på folk når du snurret igang litt heftige lydspor

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo morn du.

Ser unekterlig heftig ut det du vurderer her, men etter et kjapt søk virker

2,288.34
    +1,290.00
    =3,578.34 USD uten frakt og noen helst form for avgifter.... Kan vel reelt sett snakke om x10 på sånt før det er lovlig i landet her.
    Dessuten er det jo da snakk om bare elementer og en amp, kasse til noe slikt blir jo ikke noe småtteri heller.

Håper du har noen rimligere løsning for å få disse i havn enn som så, hvis ikke hadde jeg serriøst vurdert en versting eller to fra eD
    Elemental Designs
    Kanskje to av deres dobble 18" eller et par av deres råeste single 18" ender vel ikke så langt unna samme pris på et par slike, og de er omtrent store som vaskemaskiner :twisted:

Når du kommer opp på denne størrelsen har ikke SVS noe som kan holde følge, og selvom det er kanskje ennå mer potensiale i 21"erene er det jo desverre ikke på noen måte gitt at du får en match med effekt, kasse størrelse og tuning som gjør at de topper eDene.

Hei

Trenger litt hjelp her, vurderer sterkt å bestill meg ett par av disse. Sammen med en Face audio F1600TX

Men jeg har ikke bestemt meg for løsning på bygget enda, vurderer IB, Sealed kasse eller Sono (får jeg så store tuber her hjemme på berget?). :-D

Har muligheter til å montere de på loftet over hjemmekinoen, men lurer litt på om de vil passe mellom takstolene.

Kinoen er forresten på ca. 36m2

Har sett på andre forum at de kan settes på høykant, med en "trakt" ned til taket, og da med noen diskret rister for å dekke trakten. Minuset med dette er jo at jeg ikke får vist de frem, men hjelp så gøy med masse trøkk, og ingen som ser hvor det kommer fra

Men det er jo moro med Sono også, men det blir veldig store..:???:

Tips og innspill mottats med takk,

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Jeg har fått pris på $2850 med frakt, selvfølgelig kommer moms i tillegg, har vurdert eD, men heller mot disse fra DiY.

Tingen er vel heller hvordan løsning jeg går for med disse. Bare navnet er jo kult!8)
    Har vært innom mange selvbygg tråder på andre forum, men det er ikke mange som har brukt 21", det er flere som har bygd med maelstrom 18" og aller er heftig og begeistret. Tenkte da at det ikke kan bli dårligere med 21"

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en alternativ forsterker, billig frakt fra Thomann.
    (da jeg bestilte betalte jeg kr 200 i frakt, ikke verst for 40kg forsterker helt fra tyskland å til døra mi)

THE T.AMP PROLINE 3000 - U.K. International Cyberstore

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som et rått prosjekt du har på gang her

Ser forøvrig at Streaming Audio har et bra tilbud på 18" versionene siden de legger ned - Subwoofer / 18 inch

Når det gjelder forsterker ville jeg kanskje gått for 2 litt billigere forsterkere, men jeg ser også at du har fått ett meget godt tilbud.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Maelstrom er tøft og har fått svært mye skryt, som du såg i annen tråd hadde jeg tenkt å kjøpe det selv, dog 18" istedet for 21", men endte opp med Soundsplinter istedet.

Vet ikke hvordan den forsterkeren er men vær veldig obs på at mange slike monster PA forsterkere støyer noe sinnsykt, hadde en lignende Crown for en stund siden og selv når den stod i naborommet hørte jeg den i stille partier, mao ikke noe en vil ha i samme rom ihvertfall, den ble solgt av den grunn.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Vet ikke hvordan den forsterkeren er men vær veldig obs på at mange slike monster PA forsterkere støyer noe sinnsykt, hadde en lignende Crown for en stund siden og selv når den stod i naborommet hørte jeg den i stille partier, mao ikke noe en vil ha i samme rom ihvertfall, den ble solgt av den grunn.
    Løses enkelt ved vrenge volumet til fullt og bare se actionfilmer som ikke inneholder disse stille partiene, feks Transformers

Når det er sagt er det rimelig enkelt å bytte til en mer stillegående vifte. Det er kanskje mer sannsynelig at en såpass dyr forsterker som Face F1600TX er litt mer stillegående enn de "vanlige"...

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Probie
    Når det er sagt er det rimelig enkelt å bytte til en mer stillegående vifte. Det er kanskje mer sannsynelig at en såpass dyr forsterker som Face F1600TX er litt mer stillegående enn de "vanlige"...
    Nja.... nå er det vell langt ifra slik at pris har sammenheng med viftestøy Crownen jeg referer til MA3600 koster 30.000 + mva og det å bytte vifte viste seg umulig da det ikke akkurat er snakk om vanlige PC vifter men langt mer avanserte greier og kobler en vekk vifta er det null liv i forsterkeren.

Moderert

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Nja.... nå er det vell langt ifra slik at pris har sammenheng med viftestøy Crownen jeg referer til MA3600 koster 30.000 + mva og det å bytte vifte viste seg umulig da det ikke akkurat er snakk om vanlige PC vifter men langt mer avanserte greier og kobler en vekk vifta er det null liv i forsterkeren.

DA blir det straks vanskeligere, ja

Jeg tenkte at de litt dyrere har en sånn vifte med termostat, som fører til at den går stillere... Men vet ikke om din Crown hadde det eller ikke, eller om det funker i det hele tatt.

Men er forsåvidt helt enig i dine uttalelser om viftestøy generelt, har den som Alexander8 linker til samt TA2400 fra samme merke og begge støyet VELDIG med originale vifter.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste slike forsterkere har ikke noe termostatstyrt vifte da de er ment å brukes på konserter o.l. hvor det spiller null rolle om de lager støy, det som er viktig er at viftene er effektive og kjøler skikkelig.

Crown Studio Ref forsterkeren jeg har har termostatstyrte vifter men den er heller ikke lagd for samme bruk som bl.a. MA3600 og Facen og har heller ikke så ekstreme effekter. Den er tilnærmet lydløs normalt og kun en svært skjelden gang hører en at viftene jobber mer.

Men for all del, mulig støy ikke har noe å si for trådstarter dersom han skal ha de på loftet men dersom de skal være i samme rom ville jeg ihvertfall sjekket det opp før jeg kjøpte noe for er det alla Crown MA3600 er det håpløst til vanlig bruk.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, denne har jeg lest endel på de siste dagene, takk for tipset dog .

Active KviteKrist sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IB subb er rått, men tenk deg om før du eventuelt bryter ei dampsperre mot kaldt loft.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KviteKrist
    IB subb er rått, men tenk deg om før du eventuelt bryter ei dampsperre mot kaldt loft.
    Ja, har vært litt skeptisk til dette selv, men tror jeg eventuellt lager den mot kjelleren, dette demper vel lyden ut av bygget endel i tillegg.

Er det noen som vet om det er 25" sono rør å få tak i?

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, du får i alle fall 600mm rør. 25" tilsvarer vel 635mm.

Hør med en byggvarebutikk.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har vært litt skeptisk til dette selv, men tror jeg eventuellt lager den mot kjelleren, dette demper vel lyden ut av bygget endel i tillegg.

Er det noen som vet om det er 25" sono rør å få tak i?
    Du kan jo også lage IB i veggen dersom du har mulighet til det. Har ikke sett større sono enn 60cm jeg heller, tror det er det største Sonoco leverer ihvertfall.

Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte på å lage den mot inngangspartiet, men det blir på bakveggen, og det er visst ikke anbefalt.

Tror jeg heller mere og mere mot IB i gulv mot kjeller.

Alternativet bli sonosuber, eventuellt med PVC rør.

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Motivasjonsbilder med Maelstrom'en fra Lonley Raven på AVSforum: