Bestille Hypex moduler - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Intermediate Session sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    682
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmm... denne forsterkeren er jo tenkt i et hjemmekino oppsett. I tillegg kan jeg jo bare bygg en forsterker til når jeg ønsker :-P

Intermediate Razortec sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,679
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det jeg gjorde. Byggde først en 2kanals med ST moduler. Så byggde jeg en 5kanals med HG HPR12 og HNR12.

Intermediate Session sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    682
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tideligere lest om problemer med at det må brukes trafo med sentertapp. Om min kunnskap er riktig slipper jeg dette problemet da jeg har egen strømforsyning som ikke kommer fra Hypex. Kan du bekrefte dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hifiking
    Jeg har nettopp bygget meg nok en 2xUcD400 i et galaxy kabinett. Denne gangen med SMPS i stedet for trafo som jeg har i den gamle.

Jeg satte på den nye før jeg gikk å la meg, testet at den fungerte først. Så nå har begge to stått på i hele natt, uten musikk. Men den nye med SMPS er vesentlig varmere enn den med trafo. Er det noen god grunn til dette, og hvorfor er de så varme idle? Innemellom virker det som om de blir kaldere om de står å spiller musikk hele dagen.

Denne gangen bestilte jeg 10mm front til begge kabinettene, det ser mye bedre ut
    ja, med smps vil forsterkeren bli varmere på idle. den har en høyere spenning enn f.ex. ST strømforsyningen. 60V vs 67V. så det blir litt mere strøm som skal absorberes. og av akkurat samme grunn blir dem kjøligere under spilling. til et vist nivå.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •