Et par spørsmål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Et par spørsmål

Har et lite spørsmål anngående BEL 2.5 MK1
    Jeg har merket at høyttalerene mine har en litt stygg resonans ved rundt 350 hz, noe jeg har kommet fram til må være en stående bølge mellom gulv og toppveggen i høyttaleren,(stemmer sånn ca med bølgelende i hvertfall, 343 hz = 1 meter) siden bassporten går i høyderetning, så går jo denne respnansen ut på baksiden av høyttaleren...
    Er det flere som har lagt merke til dette?. fins det no dempingsmaterielle som kan kanselere dette? eller burde jeg bygge nye kasser?

Og ble det laget kasse/design til center og 2 veis? tenkte å lage meg full hjemme kino....

Og er det noen som har sammenligna BEL 2,5 med Dynavoice DF serie?
    eller høyttalere fra XTZ?

"problemet" mitt er at jeg nylig har flyttet til finnmark, så jeg lurer på om jeg skal få shippa BEL`ene opp, elle som jeg skal ha meg et nytt sett der oppe...
    hmm..
    Valgets kval!

Newcomer Smooopz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bel center og 2 veis

Det ligger bilder av disse på forumet en plass, eller jeg kan sende de til deg.

bel er egentlig ikke designet som desse 2 alternativene, men det ble valgt en ganske enkel løsning, en tok bare vekk ene mellomtonen og satte resten i et nytt kabinett;-)

Mtp de stående bølgene så kan det vere en løsning og ha noe profilert skumgummi(biltema) i topp og bunn.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •