DIY: QLN 601 MKII - Vifa D25AG-77-06 Diskant - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette er ikke avvik fra verdiene:-D Det er så små verdiforskjeller at det skal du ikke tenke på engang. Det er andre faktorer som har milevis større innvirkning på resultatet...

Her la jeg kjapp noen komponenter utover for å illustrere hvordan det kan settes opp...

Vedlegg 57052

Kremt.. det var ikke spes vakkert men du ser gangen i det

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chieng
    Dette er ikke avvik fra verdiene:-D Det er så små verdiforskjeller at det skal du ikke tenke på engang. Det er andre faktorer som har milevis større innvirkning på resultatet...

Her la jeg kjapp noen komponenter utover for å illustrere hvordan det kan settes opp...

Vedlegg 57052

Kremt.. det var ikke spes vakkert men du ser gangen i det
    he he, det har sin sjarm :-)

har brukt hele kvelden på å ferdigstille lerret i stuen, så nå har jeg 2.74 m bredt lerret (16:9) til optoma hd800xlv :-)

Ble ganske nice, men kostet en del mer enn jeg regnet med.. MDF lister var litt pricey, samt det går jo div i nytt utstyr, som sag, gjærekasse, spraylim, stoff, epoxylim, m.m. Men resultatet ble ganske nice! Skal teste en film med damen nå

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter tre revisjoner på de små MDF-platene, har jeg nå kommet frem til en ganske nice layout.

Den ser ca slik ut:

O X X -
    - | | | o

Dette sier jo lite, men stor O er da den store spolen.
    Den lille o er da den lille spolen, som er veltet på siden (for å hindre interferens). Avstand mellom spolene er vel ca 5 Cm.

Motstandene står på rekke og rad :-) Ved den store spolen er det to kondensatorer, men jeg tegnet begge inn som en strek.

Ellers er fire av motstandene nå lagt oppå hverandre, mens den ene motstanden er "singel" (1 ohms).

Synest personlig at det ser ganske nice ut, men så er vel mitt syn nå farget av et snev stolthet :-P

Bilde kommer senere, forhåpentligvis.. har planer om å kjøpe infamous til ps3 i dag, så vi får jo se om jeg klarer å lodde dette før jeg har åpnet emballasjen :-P Jeg har bøyd til ståltrådene/lederene, så det eneste som gejnstår, er jo å lodde det sammen, samt lime komponentene til platene.

Vifa titanium basselementene har ikke kommet fra England enda, så jeg har ikke så veldig hastverk.. Men jeg liker jo å få gjort ting.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja folkens, her er min store (ev. lille) stolthet:

Delefilter_for_Vifa_P17_titanium_subwoof

Er ferdig med å lodde ene filteret nå, så gjenstår det andre.
    Jeg har ikke limt komponentene enda (har rotet vekk limpistolen).

Jeg trekker 3 ledninger til hver "krets", dvs. 3 til diskant og 3 til midbass.
    Årsaken til dette, er jo at - er samme på TIL element og TIL filter.. Mao. kjører jeg nok en Y kabel rett fra terminalen.

Jeg har forøvrig tenkt å lime motstandene med litt mellomrom mellom seg, så de får mest mulig kjøling. Varme fører jo til økt resistanse :-) Noe man ikke streber etter.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å nei, nå ser jeg en stor tabbe :-P har loddet feil kondensator.. OMG, hahahaa..
    Ja ja.. får korrigere det :-P

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes, da er jeg ferdig med begge filtrene, samt fiksing av feil kondensatorverdi :-P Alle ledningene er loddet opp, så nå er det bare å vente på vifa midbassene fra UK.

edit:
    Bilde:

Begge_delefiltrene_til_QLN_601_MKII_er_n

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •