Gratis CAD-software for tegning av høyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Gratis CAD-software for tegning av høyttalere

Jeg har lett en stund på nettet etter gratis CAD-software som kan brukes til å tegne høyttalerkabinetter. Det bør ha følgende egenskaper

* Være relativt enkelt å bruke
    * Kunne produsere 2D-tegninger som egner seg som arbeidstegninger
    * Helst gjøre enkle 3D-genereringer, slik at man kan se det ferdige designet sånn noenlunde (vi snakker ikke ray-tracing her).
    * Må kjøre i Windows 2000/XP

Hovedmålet mitt er å kunne tegne kassetegninger for prosjekt BEL med et fornuftig verktøy. Vanlige grafiske tegneverktøy som Paint, Photoshop, Paint Shop Pro etc. er IKKE det jeg er på jakt etter.

Jeg vet det finnes mange der ute. Har forsøkt en del selv, men har funnet dem enten veldig knotete å bruke eller håpløst forenklede i funksjonalitet. Noen som har et gratis CAD-program de trives med, så del informasjonen med oss.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg quotet innlegget ditt og la det på HW.no

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Ja, der har jeg vært inne allerede, og forsøkt noen av løsningene, men jeg gidder ikke registrere meg 20-30 steder før jeg finner programvare som er brukbar. Jeg har gjort mange nok bomregistreringer allerede, og derfor ber jeg om lenker til programmer som folk har erfaring med.

Det er godt mulig at noen av programmene på denne siten fungerer bra, men spørsmålet er i så fall hvilke.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har du prøvd DeltaCAD? Det er et lite og kjapt program som er virkelig enkelt å bruke. Har ganske mange muligheter (de viktigste), men er bare 2D. Jeg har brukt det i flere år, og det fyller mine behov for tegneprogram i hvert fall.

Det er ikke gratis - koster $39.95, men kan avinstalleres og installeres på nytt hvis man vil teste det lenger enn prøveperioden varer.

http://www.deltacad.com/

Roy

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av royviggo
    Har du prøvd DeltaCAD? Det er et lite og kjapt program som er virkelig enkelt å bruke. Har ganske mange muligheter (de viktigste), men er bare 2D. Jeg har brukt det i flere år, og det fyller mine behov for tegneprogram i hvert fall.
    Har testet det littegrann, og synes det er litt sparsomt med funksjonalitet, blant annet er det ikke mulig å trekke/legge et objekt fra/til et annet for å lage et mer komplekst objekt. Jeg ser vel også at det kunne vært interessant å ha visse 3D-muligheter, men det er kun en bonus...

Men det ser enkelt ut å bruke, og det er lett å konfigurere ulike Grid og Snap opsjoner, så jeg har ikke avskrevet det helt. Men jeg er åpen for andre forslag også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •