Spennende vinterprosjekt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spennende vinterprosjekt?

Hei alle sammen!

Nå har jeg vært frem og tilbake lenge etter hvordan jeg skal lage mitt nye vinterprosjekt. Nemlig en integrert forsterker(En forsterker som har både preamp og power amp?).
    Powerforsterker blir dual mono basert på LM 3886 TF chip'en, og jeg kommer nok til å bruke chipamp sine kretskort hvis jeg ikke finner måter jeg ønsker å endre på dette designet.

Preamper blir to forskjellige:
    - Først en rørpreamp basert på Wendy 6N3 (noen som har kommentarer rundt denne?)
    - Den andre blir et Marantz HDAM preamp kit.

Grunnen til at jeg vil ha to forskjellige preamper, er fordi at jeg har lyst til å kunne switche mellom 'ordinær' og rørpreamp til forskjellige musikk/film formål.
    Jeg driver også og designer mitt eget mp3 decoder bord, som jeg antakeligvis vil benytte meg av VS1011e mp3 decoder chip, sammen med en nettverksmodul, slik at jeg kan streame musikk til forsterkeren direkte via en RTP strøm.

Nettverksmodulen skal også kunne trigge om jeg vil slå på eller av forsterkeren, og kunne velge mellom inputs, og hvilken rørpreamp jeg vil bruke samt volumkontroll.

Jeg håper på både gode råd og tips her underveis i planleggingen og byggingen, og jeg kommer til å oppdatere regelmessig i prosessen hvordan det går.
    De første tingene jeg trenger hjelp til er jo selvsagt å finne noen som kan lage et kabinett etter mitt design, eller om det finnes noen ferdige kabinetter der ute som går ann å få kjøpt ganske rimelig.

Jeg trenger også tips til hva som kan være bra å bruke til internkabling, og hvor jeg kan få tak i bra connectorer/terminaler til å ha bak.

Prototypenmin kommer ikke til å støtte fjernkontroll, da jeg ikke ser det som en nødvendighet i seg selv. Jeg kommer antakelig til å lage et webinterface for å styre forsterkeren, og kanskje en iPhone/android app.

Heldigvis har jeg en god kamerat og kollega som kommer til å hjelpe meg underveis i prosessen siden jeg aldri har rørt en loddebolt omtrent.

Håper dere vil støtte meg i prosessen også, og komme med gode råd og tips til hvordan dette kan bli et spennende prosjekt. Det er også mulig å komme med tips til funksjoner, og ting som kanskje kunne vært kult å ha i denne fine saken min :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen av delene fra Farnell har kommet!

Jeg må si, farnell - de er kjappe. Jeg bestilte en god del utstyr fra farnell i går ettermiddag, og i dag kom de på kontoret, helt uforventet.

Delene ble sendt fra London, til danmark, en tur innom tyskland, en svipp innom malmö og til gardermoen, for å bli sendt ut med bud i dag. Kjappe greier :-)

Så nå har jeg fått alle kondensatorer, resistorer, ringkjernetrafo, LM3886TF chiper, ja - alt jeg trenger for å bygge meg en chipamp LM3886TF Monoblokk.

Skal poste bilder i kveld :-)

Intermediate kiskogl sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, det var kjapt! Herlig å sitte med masse komponenter og ha planen klar.

Har lite å tilføye rent faglig rundt dette prosjektet, men det høres spennende ut, så du må ha lykke til!

Bilder er selvfølgelig noe vi alle setter pris på

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var fantastisk kjapt.

Jeg skal si deg en ting, at faglig har jeg ikke så mye å tilføye selv

Intermediate kiskogl sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jsandnes
    Jeg skal si deg en ting, at faglig har jeg ikke så mye å tilføye selv
    Bare hold i rett side på loddebolten, så er du ihvertfall et godt skritt på vei.
    Alltid greit å ha en kompis som kan lodde i søvne da

Edit; intern kabling... dynabel.no har jo en del kabler som kan brukes til slikt. Alt fra billige saker, til mundorf sine gull/sølv signalkabler som du får kjøpt i metervare.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •