Acoustic Nordic- Hva tror folk?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Acoustic Nordic- Hva tror folk?

Jeg sitter og kikker litt på høyttalere til min Music Angel rørforsterker. Hadde vært artig å bygd selv. Kom over Acoustic Nordic på hifikit.se. Hva tror folk om denne modellen? Hvilke høyttaler kan en slik høyttaler sammenlignes med?

Jeg har i dag Dynabel Exact. Hvordan vil lydkvaliteten være på Acoustic nordic i forhold til exact tror dere?

HIFI KIT ELECTRONIC AB - Högtalarelement HiFi Hembio Billjud/Marin Studio PA/DJ Kablage Tillbehör

Newcomer Tacritan sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svm88
    Jeg sitter og kikker litt på høyttalere til min Music Angel rørforsterker. Hadde vært artig å bygd selv. Kom over Acoustic Nordic på hifikit.se. Hva tror folk om denne modellen? Hvilke høyttaler kan en slik høyttaler sammenlignes med?

Jeg har i dag Dynabel Exact. Hvordan vil lydkvaliteten være på Acoustic nordic i forhold til exact tror dere?

HIFI KIT ELECTRONIC AB - Högtalarelement HiFi Hembio Billjud/Marin Studio PA/DJ Kablage Tillbehör
    De vil nok spille noe dypere og fyldigere enn exact'ene mtp konstruksjonen, men jeg er skeptisk til kassene. Såpass store kasser, så billig (800 kroners prisforskjell med og uten kasser pr par, forutsatt at det er stkpris oppgitt?) høres litt suspekt ut. Legg til det faktum at det ikke er oppgitt hva slags materiale eller tykkelse som er brukt, så kan man jo begynne å lure.

Hvis man ser nøye på bildene ser du også at platene virker tynne, og elementene ikke er forsenka i baffelen.

Alternativet er jo selvfølgelig å bestille kit uten kabinetter og lage sjæl, da har du muligheta til å gjøre akkurat hva f... du vil.

I norge vil bare elementene havne på ~4k pr par, kan hende du kan slippe billigere unna ved å mekke alt selv, og få noe av bedre kvalitet mens du er i gang (igjen, forutsatt at det er stkpris på hifi kit)?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er stk pris på hifikit.se ja.

Kassene ser billige ut ja. Filter og elementer koster 2745 svenske kroner per høyttaler, med kasse koster det 3195 svenske kroner. (2745 svenske= ca 2290 norske)

Jeg hadde tenkt å lage kassen selv. Det blir nok både bedre og billigere.

Men er det noen som kjenner til de forskjellige elementene? Tror dere det kan være en god kombo i riktig kasse?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •