Diy - Lm 3886 Tf

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Diy - Lm 3886 Tf

Hei alle sammen!

Jeg har tidligere startet såvidt en tråd hvor jeg begynte å fundere litt på om jeg skulle bygge meg rørforsterkere basert på 300B rør. Men da jeg ikke har så ufattelig god peiling på elektronikk, så fant jeg ut at det kunne fort bli kostbart om jeg skulle klare å ødelegge noe.

Istedenfor har jeg nå bestemt meg for å kjøpe inn alle deler jeg trenger for å bygge to monoblokker, med LM3886TF IC'er, noe som jeg har sett mange skryte av, og som er ufattelig lett og billige(!) og få tak på.

Jeg tenker å kjøpe stort sett alle deler fra farnell, men jeg er også litt usikker på om jeg skal bruke chipamp sine kretskort, eller om jeg skal bruke f.eks Eagle til å få designet dem, og deretter få sendt dem til produksjon i kina (koster faktisk omtrent like mye som å kjøpe ferdige hos chipamp).

Problemet mitt ligger i å forstå hvordan ting skal henge sammen, og ikke minst, hvordan jeg skal gå frem for å utføre alt sammen. Jeg har også lyst til å bruke to LM 3886'er per monoblokk for å kunne få en tanke mer effekt.

Kom gjerne med noen tanker her, og erfaringer - eventuelt om noen vet om noen gode tutorials/guider på nettet som bruker to IC'er istedenfor èn.

Jeg vil også ha noen gode kondiser slik at jeg kan oppnå ønsket bass også, har tenkt å kjøpe et seas DIY kit for å bruke på disse blokkene. I dag har jeg Klipsch RF83 som fronter.

Kom gjerne med alle mulige tilbakemeldinger her!:-D

Newcomer Tacritan sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DIY BPA300 6x LM3886 300W audio Amplifier Her er et eksempel med 3 IC'er pr kanal ser det ut til. Schematic finnes også. Ser ut som det er null stress å koble opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tacritan
    DIY BPA300 6x LM3886 300W audio Amplifier Her er et eksempel med 3 IC'er pr kanal ser det ut til. Schematic finnes også. Ser ut som det er null stress å koble opp.
    Ser bra ut! Tusen takk skal du ha. Selv om jeg nå har bestemt meg for å sette istand standard chipamp til å begynne med, så er dette absolutt noe å se på senere.

Det jeg er ute etter nå, er rett og slett å finne kabinetter, enten om det finnes noen fine fabrikker noen vet om som har CNC maskiner til å frese ut i alu eller om det finnes gode ferdige kabinetter. Har lett litt rundt, men finner ikke helt den størrelsen jeg er på jakt etter.

Jeg har tatt noen bilder av delene, og jeg kommer til å poste så fort jeg har fått PCB kortene og begynt å lodde, så her er det bare å glede seg folkens!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilken størrelse tenker du på da?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiosan
    hvilken størrelse tenker du på da?
    Jeg ønsker mer ca B: 40cm, H: 20+ CM, D: 40+/- cm.

Venter fortsatt på noen deler fra statene her før jeg er i gang, i mellomtiden har jeg vært innom eltek for å se litt på elementer til høyttalere jeg ønsker å bygge meg, men klarer jo aldri å bestemme meg for hva jeg skal gå for :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    modushop.biz her er noen kabinetter som kan passe det du ønsker, høyde på 20+cm hørtes fryktelig stort ut, jeg hadde god plass da jeg bygde et stereopar inn i et kabinett med 80mm høyde.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thror
    modu her er noen kabinetter som kan passe det du ønsker, høyde på 20+cm hørtes fryktelig stort ut, jeg hadde god plass da jeg bygde et stereopar inn i et kabinett med 80mm høyde.
    Ohlahlah, takk for den linken, her skal jeg definitivt handle når jeg får mine 2 LM3886-kit.

2U eller 3U bør passe veldig bra om man har en passe lav kjøleribbe eller to.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Autocostruire il negozio degli autocostruttori jeg brukte dette til dual mono lm3886 kit fra chipamp.com med en 300va trafo, hadde god plass. Bestilte med svart 10mm-front, ser mye bedre ut enn den sølvfarga som kommer med.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thror
    Autocostruire il negozio degli autocostruttori jeg brukte dette til dual mono lm3886 kit fra chipamp.com med en 300va trafo, hadde god plass. Bestilte med svart 10mm-front, ser mye bedre ut enn den sølvfarga som kommer med.
    Modushop.biz hadde sykt høye fraktkostnader. €44 for 1-5kg pakker, det er jo mer enn to kabinetter jeg vurderte kosta tilsammen.

Hva ble frakta fra autocostruire på kabinettet ditt? (får ikke beregnet frakt før jeg logger inn, orker ikke lage konto om jeg ikke orker å bestille derifra nettopp pga frakt.)

Intermediate Session sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    682
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestille akkurat derifra. Betalte 43 euro i frakt for det største kabinettet samt litt snax.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fyttegrøss, det er i drøyeste laget for ei metallkasse til halve prisen, selv om det er ei meget pen metallkasse.

Nei her får man dra DIY'en helt ut og lage sjæl av tre og aluplater tror jeg.

Takk for kjapt svar!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    682
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg syns selv at det er i drøyeste laget, men måtte krype til korset da mitt hjemmelagde ikke holdt den kvalitet/finish som jeg ønsker å ha fremme i stua. Dette kommer nok av at jeg ikke har investert i platekutter/bøyer osv. Det kommer nok til slutt :-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    682
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jsandnes
    Hei alle sammen!
    Problemet mitt ligger i å forstå hvordan ting skal henge sammen, og ikke minst, hvordan jeg skal gå frem for å utføre alt sammen. Jeg har også lyst til å bruke to LM 3886'er per monoblokk for å kunne få en tanke mer effekt.
    Hvor mye effekt får en ved å bruke to 3886'er pr blokk?

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Session
    Hvor mye effekt får en ved å bruke to 3886'er pr blokk?
    PA100 DIY 2x LM3886 in parallel gainclone audio amplifier

Ser ut til at du nesten dobler effekten pr chip, forøvrig hentet fra samme sida som den 3xLM3886 jeg linka til tidligere i tråden.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen tanker om å bruke kabinetter i plast forresten? Vet det ikke er helt optimalt, men shielding-effekten kan man jo oppnå med litt strategisk limt alufolie eller kobbertape, og jording kan man fint putte på de store kjøleribbene så lenge man bruker isolert chip?

Har noen veldig billige 19" 2U i ABS-plast tilgjengelig nemlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

LM3886TF Ferdig montert ;)

Hei gutta! I dag etter jobb lå det brev i postkassa, og inni lå det PCB kort klare til å loddes fra chipamp! :-)

Beklager at jeg ikke har skrevet noe dem siste dagene, men har vært mye styr på jobb. Men i allefall, jeg har lodda ferdig nesten alt, mangler et par motstander og et par små kondiser som farnell ikke hadde når jeg bestillte derfra, så en kjapp tur innom elfa før jobb i morgen, så burdte jeg være klar i morgen kveld for en runde med loddebolten igjen.

Jeg har også tatt noen bilder, så jeg skal se om jeg rekker å legge inn de i kveld. Om ikke annet så kommer de i morgen :-)

Venter fortsatt på Marantz HDAM modulene og Tube preampen jeg bestillte. OG jeg driver fortsatt med designet på nettverksmodulen og mp3 chip'en som skal inni boksen her.

Takk for masse feedback når det gjelder kabinetter. Skal se å få bestemt meg her ganske snart også :-)

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nydelig! Da venter vi i spenning på resultater i form av lyd og eyecandy! Jeg venter i tillegg i spenning på MINE lm3886-kits.... Tar så lang tiiiid fra kiiiina.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tacritan
    Nydelig! Da venter vi i spenning på resultater i form av lyd og eyecandy! Jeg venter i tillegg i spenning på MINE lm3886-kits.... Tar så lang tiiiid fra kiiiina.
    Jeg er like spente som dere er til å få hørt lyden i LM chipene i morgen, og enda mer spent til å se ferdig resultat med tube preamp og marantz HDAM preamp, og i tillegg MP3 overføring via nettverk :O

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    682
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du fortelle litt mer om denne MP3 chipen?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Session
    Kan du fortelle litt mer om denne MP3 chipen?
    Hei! Mp3chip'en, er jo en vanlig MPEG-3 dekoder, som man finner i forskjellige mp3 spiller osv, som mottar en datastrøm og decoder/gjør om datastrømen til vanlig lyd som kan sendes ut som signal ut til forsterker/forforsterker.

Datamengen i mitt tilfelle kommer fra en nettverksmodul (skal ha rj45 kontakt bak forsterkeren) slik at jeg kan sende RTP pakker til forsterkeren på en gitt ip, for å sendt mp3 ut. :-)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •