DIY Senter av restemateriell. (Humor)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer Tacritan sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking DIY Senter av restemateriell. (Humor)

Så var'e på'an igjen.

Klarte ikke holde fingra av fatet idag når min bedre halvdel var utilgjengelig, så for å bedrive tida tenkte jeg at man kanskje kunne slenge sammen noe som kunne minne om en høyttaler.

Etter å ha oppgradert møblementet i stua mi ble jeg stående igjen med to bord som skal kastes, og jeg tenkte "dette var da fint treverk, må da kunne brukes til noe?". Etter litt pønsking fremogtilbake fant jeg ut at en center-høyttaler av den mikroskopiske typen kanskje kunne være noe.

Ønskede spesifikasjoner:

*Liten, lukket kasse
    *To elementer - enten bilcoax eller fulltone
    *Skulle ikke koste ei krone, annet enn i forbruksmateriell.

Med det gikk jeg igang og målte litt, fant ut at en senter på 27x14x14 burde være passelig (som sett på bilder). Tegnet opp, saget ut og pusset ned kanter. Håndsag er fine greier... :-P

Etter litt fikling frem og tilbake ble det til at sidestykkene ikke passet pga håndsaging (ingen korrekte vinkler, mye buer innimellom), og siden dette skulle være et humoristisk innslag i en ellers gravalvorlig hverdag ble det til at jeg droppa å bruke dem. Får se om jeg limer sammen noen papp-plater for å få dekt sidene iallefall.

Fant frem noen polskruer jeg hadde liggende fra ... etellerannet defekt testutstyr jeg fant på jobb tror jeg... Viste seg at disse var for korte for det "tykke" treverket i kassa, så her måtte det forsenkes.

Så langt er altså kassene saget, limt, spikret og skrudd (minus sidevegger) og polskruene er på plass. Internkabel , 2x1.5mm2 i beste europris-kvalitet, ligger klar.

Det som mangler:
    *Sage hull til elementer.
    *Lodde og fikse internkabel.
    *Lage noen form for sidevegger.
    *Intern demping (jeg tenker sure sokker, må da vel være bra nok?).
    *Maling (har noe mørk mintgrønn stående etter en dekorjobb på kjøkkenet).

Kommer tilbake med mer når jeg har funnet elementene og fått unnagjort resten. Spent på åssen denne blir å låte. :roll:

Newcomer Tacritan sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Prosjektet er parkert, får ikke tak i fulltone-elementene jeg vil ha. (Vi bruker de på jobb, men jeg kan ikke akkurat bare stikke av med et par...). I mellomtida kjører jeg tre nye prosjekter parallelt. Vent i spenning.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •