Element til subwoofer beregnet på musikk! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nei jeg har abselutt ikke regnetpå den dær, jeg sa bare at jeg syns den så kul ut!:P

Når det kommer til aktiv deling så har Behringer sine delefiltre fått slakt. Har pratet med folk i PA verden å se anbefalte følgende: dbs 223, xta, alto x23 og tc xo24. Men det var anbefalingene jeg fikk etter en kjapp spørsmålsrunde, og jeg har heller ikke undersøkt hva dem eventuelt koster.

Men bx412 og bx-p12 er to forskjellige element. har selv spilt 121db i en uoptimal reflekskasse med en slik, men det var i en bil. Eneste grunnen til at jeg testet den var siden den så tøff ut og var såpass billig. Intensjonen min var å ødelege elementet til slutt, å det gjorde jeg, men det tålte mye tortur før det ga seg=)

Hvilket program snakker du om? kan du linke? Er 5-6 år siden jeg drev med DIY audio, å da måtte man bruke pen og papir til å regne kassevolum.

Intermediate hagr sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hagr
    ja va nok det programet ja:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Nei jeg har abselutt ikke regnetpå den dær, jeg sa bare at jeg syns den så kul ut!:P

Når det kommer til aktiv deling så har Behringer sine delefiltre fått slakt. Har pratet med folk i PA verden å se anbefalte følgende: dbs 223, xta, alto x23 og tc xo24. Men det var anbefalingene jeg fikk etter en kjapp spørsmålsrunde, og jeg har heller ikke undersøkt hva dem eventuelt koster.

Men bx412 og bx-p12 er to forskjellige element. har selv spilt 121db i en uoptimal reflekskasse med en slik, men det var i en bil. Eneste grunnen til at jeg testet den var siden den så tøff ut og var såpass billig. Intensjonen min var å ødelege elementet til slutt, å det gjorde jeg, men det tålte mye tortur før det ga seg=)

Hvilket program snakker du om? kan du linke? Er 5-6 år siden jeg drev med DIY audio, å da måtte man bruke pen og papir til å regne kassevolum.
    ja veit det er 2 forskjellige elementer. men mitt poeng var at bil elementer innendørs krever ofte umenneskelig kassevolum for å kunne spille dypt. når det gjelder aktive delefiltere så får du va du betaler for. behringer sitt filter som du sikter til, er ett billig billig filter. (regner med du sikter til det 2veis analog filteret) digitalfilter er tingen:-)

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har faktisk ikke sagt at jeg anbefaler behringer, står jo i tråden min at jeg anbefaler 4 andre merken er behringer, og jeg er og helt for aktiv deling.

Joda, men nå blir jo faktisk mange bilelementer brukti stuen med godt hell og.

Btw, kult program

Intermediate epifant sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yoshi78
    Lukket kasse gir bedre transientrespons og mindre group delay enn feks bassrefleks. Dette oppleves som økt hurtighet og gir en subjektivt strammere gjengivelse. Og bonusen er mindre kasse enn tilsvarende bassrefleks-løsning. Men nedsiden er hurtigere avrulling, som må løses med eq.
    Lukket kasse ruller av "senere" enn portet kasse, 6dB/oktav for lukkede kasser vs 12 dB/oktav for portede kasser. Ellers en god post

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av epifant
    Lukket kasse ruller av "senere" enn portet kasse, 6dB/oktav for lukkede kasser vs 12 dB/oktav for portede kasser. Ellers en god post
    regner med han mente at avrullingen starter på en høyere frekvens:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av epifant
    Pirkemodus: Lukkede kasser gir 2. ordens avrulling, dvs. 12 dB/oktav, mens bassrefleks-løsninger gir 4. ordens avrulling (24 dB/oktav). 6 dB/oktav gjelder for dipoler.

Men jeg er helt enig i at jeg kunne vært tydeligere på at -3dB punktet til en lukket løsning skjer på en høyere frekvens enn en tilsvarende bassrefleks-løsning :-)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •