Generere motfasesignal

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Generere motfasesignal

Hei. Er det noen som kan komme opp med en ide om som kan endre signalet slik at jeg får dette i motfase? Bygger nå en balansert forsterker som også har RCA innganger. Trenger motfasen til dette slik at den også ved RCA kan sende balansert ut. Mvh Ove K

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Phase Inversion Switch

Håper denne linken kan hjelpe

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken forsterker lager du?

Veldig mange balanserte forsterker-moduler foretar konverteringen, ved at man kortslutter -in til jord når man kjører single ended.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for hjelp, her er morroa.

Jeg har kjøpt: Complete Bal pre amplifier Kit, Mark Levinsion 20.5/A16 - eBay (item 260289006144 end time Sep-13-09 02:05:43 PDT)
    Det kan velges om XLR eller RCA skal benyttes. Jeg velger en XLR og tre RCA inn. En XLR og en RCA ut.
    Problemet mitt er at dersom jeg kjører RCA inn får jeg kun signal på XLR+ ut. Skulle også hatt et XLR- ut her.
    Dette er en komplett pakke. Volumkontroll cs3310. Velger, etter mail fra selger å kjøre XLR+ og XLR- fra hver kanal til hvert sitt cs3310-brett. Kjører da signalet videre til hvert sitt A-16 PCB slik at XLR+ og XLR- forsterkes tilsvarende likt. Skjema for A-16: http://www.diygene.com/schemas/a-16sch.pdf
    Slik jeg velger å sette dette opp har jeg en kanal pr A-16. XLR+ og XLR-.
    RCA ut blir koplet på XLR+ og GND
    Så er det det med jording i signalveien. Det får jeg finne ut av etter hvert

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg redd for at det er noe feil med pre-amp modulen(e) dine.

Når du følger signalet fra +in gjennom første follower trinnet (sk170/sj74) ser du at det deles slik at venstresiden av paret LM394 på +out forsterker-delen og høyresiden av -out forsterker-delen.

Denne konstruksjonen skal kunne mates med både single ended og balanserte signaler og gi ut balansert signal.

Du får prøve å følge signalet og se hvor det blir borte. Det kan være så enkelt som at R202 er defekt/feil verdi.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •