Seas 303 kit. Vintage design.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate kiskogl sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Seas 303 kit. Vintage design.

Hei!

Jeg har elementene og delefilteret til Seas sitt 70-talls kit som heter "303".

litt ala dette;

Jeg vil bygge en høyttaler med disse elementene for å lage en "retro" høyttaler. Derfor er jeg ute etter forslag til "retro" design. Jeg vil ikke lage dem fullt så enkle og stygge som vises på bildet her, men noe "moderne, men gammelt".

Noen der ute som har noen forslag/ideer/linker til bygg med tilsvarende krav til design?

Intermediate epifant sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I den tidsepoken høyttalerne er fra var mørkt treverk ganske populært. Teak, mahogany, palisander osv. Men kassekonstruksjonene var stort sett enkle saker med proposjoner veldig like den på bildet ditt.

Hva med sider, topp og bunn i røkt ask og "frontstoff" i akustisk transparent skumgummi (dynaBel solgte det tidligere, men nå finner jeg det ikke igjen)?

Eventuelt kan du myse på eldre møbler fra 60- og 70t-tallet og hente inspirasjon derfra...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av epifant
    I den tidsepoken høyttalerne er fra var mørkt treverk ganske populært. Teak, mahogany, palisander osv. Men kassekonstruksjonene var stort sett enkle saker med proposjoner veldig like den på bildet ditt.

Hva med sider, topp og bunn i røkt ask og "frontstoff" i akustisk transparent skumgummi (dynaBel solgte det tidligere, men nå finner jeg det ikke igjen)?

Eventuelt kan du myse på eldre møbler fra 60- og 70t-tallet og hente inspirasjon derfra...

Det her var nå et spenstig bilde..

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du sett på tannoy høytalere. de har jo litt sånn retro lock. fine høytalere det.der kan du vel få litt innspirasjon. moro med litt retro også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •