Tenger hjelp angående maling av diffusorer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tenger hjelp angående maling av diffusorer

Jeg har noen diffusorer i plast fra Auralex (T-fusor)som jeg skal male svarte, men de har en veldig glatt overflate, og jeg hadde håpet å finne en form for maling som skaper en veldig matt, ru overflate som ikke gir særlig gjenskinn i et mørkt kinorom. De skal henge i taket.

Jeg vuderte å spraye med lim, deretter helle over veldig fin sand, og deretter male, men så tenkte jeg at det kanskje fantes noen ferdig løsniger.

Noen som har noen ideer?

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pusse lett over med sandpapir, deretter heftgrunn og tavlemaling burde vel bli matt og sort nok, men det blir ikke ru overflate da...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ru overflate er ikke så viktig. Det jeg er opptatt av er å få en overflate som reflekterer minst mulig. Jeg har lakkert difussorene med svart silkematt, og de skinner som det skulle vært speil.

Tror du tavlemaling reflekterer mindre? Jeg skjønner at dette ikke er så enkelt å svare på.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får sitere Gorm som har brukt dette noe i sitt MEGET mørke rom...
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Jeg hadde faktisk nesten sortmalt tak også tidligere (malt med 03 maling), men det reflekterte allikevel veldig mye lys. Tavlemalingen jeg har brukt på listene nå er mye mindre reflektiv, og reflekterer bare marginalt mer lys enn molton gjør. Den er også godt egnet for tak, for det er tilnærmet umulig å få skjolder i den. Må også påpeke at tavlemalingen på Biltema ikke har i nærheten av de egenskapene den jeg kjøpte på Fargeriket har. Den jeg brukte heter "Skole-tavle maling", og er oljebasert.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •