prosjekt 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 62

Tråd: prosjekt 21

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

prosjekt 21

Inspirert av audiosan har jeg nå gått til inkjøp av 2 stk 21 tommere jeg også8) .
    Elementene er i hus:-D , og basreflex rør er bestilt.
    Skal begyne å bygge i neste uke.
    Det som står for tur for meg da er valget av forsterker, ønsker ikke å site med to nybygde 21 tommere uten noe å drive de med.
    Har null peiling på slike pa dingser , Trenger derfor råd om forsterker valg. vurderer en av disse.

Zachry XP-2000 - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning

Billebro Eventure AB Ljud Ljus DJ Karaoke Försäljning Uthyrning Internetbutik Importagenturer

Billebro Eventure AB Ljud Ljus DJ Karaoke Försäljning Uthyrning Internetbutik Importagenturer

Er noen av disse å satse på?, trenger råd og veiledning her.
    Om noen har andre alternativ så er jeg glad for all hjelp jeg kan få. max pris ikke mere en 6-7000 helst.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    THE T.AMP TA2400 MK-X - Svensk International Cyberstore

En sikker vinner til en uslåelig pris. Den vil ikke ha noe problem med å kontrollere 21"erne.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skogs
    THE T.AMP TA2400 MK-X - Svensk International Cyberstore

En sikker vinner til en uslåelig pris. Den vil ikke ha noe problem med å kontrollere 21"erne.
    Hmm, va jo rimelig den, fristende.
    E dein bedre ein de alternativan æ had foinni fram?.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jr1
    Inspirert av audiosan har jeg nå gått til inkjøp av 2 stk 21 tommere jeg også8) .
    Elementene er i hus:-D , og basreflex rør er bestilt.
    Skal begyne å bygge i neste uke.
    Det som står for tur for meg da er valget av forsterker, ønsker ikke å site med to nybygde 21 tommere uten noe å drive de med.
    Har null peiling på slike pa dingser , Trenger derfor råd om forsterker valg. vurderer en av disse.

Zachry XP-2000 - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning

Er noen av disse å satse på?, trenger råd og veiledning her.
    Om noen har andre alternativ så er jeg glad for all hjelp jeg kan få. max pris ikke mere en 6-7000 helst.
    æ kan gå god for alto mac2.4. æ bruke den sjøl æ. kjøre den brokobla i 4ohm uten problemer. ska du bruk t.amp'n så må du iallefall bruk den i stereo.
    zachry forsterkeren har æ derrimot ikke trua på.

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en litt annen erfaring enn deg "audiosan".
    De zachry forsterkerene er faktisk bra bygget, og har softstart f.eks imotsetning til Mac 2.4 som tar knekken på sikringen i oppstartsfasen ...

Har flere som har godt go for Zachry forsterkere, en fritidsklubb i nærheten kjører hakket mindre "xp-1200" på RCF 18" subber. Den har veldig bra kontroll over elementene og det spiller faktisk bra, dog til å være PA.

En annen fritidsklubb i nærheten har en Mistral 2500... Denne føler jeg spiller ganske bassfattigt...

Just my 50 cents.

Ps: Du kan jo sjekke ut vektforskjellen mellom Alto og Zachry

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiosan
    æ kan gå god for alto mac2.4. æ bruke den sjøl æ. kjøre den brokobla i 4ohm uten problemer. ska du bruk t.amp'n så må du iallefall bruk den i stereo.
    zachry forsterkeren har æ derrimot ikke trua på.
    T.ampen e ein svakere forsterker da eiller?, va fristende lav pris på dein, men vil jo kjøp nå som æ bli fornøyd med i lengden også.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror T.amp forsterkeren gir mest slagkraft for pengene. Zachry'en blir oppgitt til 1600w i 8ohm, mens TA2400 har blitt målt til 2000W rms 8ohm av personell som ikke er på t.amp sine lønningslister (begge brokoblet).

Men hvis du skal kjøre forsterkeren på en 10A sikring ville jeg heller valgt en mindre en, eller zachry'en med soft-start. Min TA2400 slo ut 10A med mindre absolutt alt annet på den sikringen var slått av. Jeg er forøvrig svært fornøyd med forsterkeren, har koblet den til en 16A kurs nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skogs
    Tror T.amp forsterkeren gir mest slagkraft for pengene. zachry'en blir oppgitt til 1600w i 8ohm, mens TA2400 har blitt målt til 2000W rms 8ohm av personell som ikke er på t.amp sine lønningslister (begge brokoblet)
    Men hvis du skal kjøre forsterkeren på en 10A sikring ville jeg heller valgt en mindre en, eller zachry'en med soft-start.
    å velge en mindre en for å berge sikringer er uaktuelt, da får jeg heller legge opp noen nye kurser i kinoromet:twisted: .

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da vil jeg på det sterkeste anbefale ta2400. Servicen på thomann.de er svært bra også. En 21" pr kanal burde nok gjøre susen:-D

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hadde en Zachry xp1200 den hadde super effekt og lydkvalitet i forhold til pris. har nå en xp600 til å dra 2x15" cerwin vega på stua mi og det spiller supert selv brokobla i 4ohm. 4ohm brokobla er ikke anbefalt av zachry

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    Jeg har en litt annen erfaring enn deg "audiosan".
    De zachry forsterkerene er faktisk bra bygget, og har softstart f.eks imotsetning til Mac 2.4 som tar knekken på sikringen i oppstartsfasen ...

Har flere som har godt go for Zachry forsterkere, en fritidsklubb i nærheten kjører hakket mindre "xp-1200" på RCF 18" subber. Den har veldig bra kontroll over elementene og det spiller faktisk bra, dog til å være PA.

En annen fritidsklubb i nærheten har en Mistral 2500... Denne føler jeg spiller ganske bassfattigt...

Just my 50 cents.

Ps: Du kan jo sjekke ut vektforskjellen mellom Alto og Zachry
    bare så det e sagt så opperere itj alto mac2.4 uten softstart. da hadd det vært nødvendig med 32Amp kurs. æ kjøre hele anlegget pluss resten av stua på en 16amp kurs. å det blinke itj te i lysan engang når æ starte den opp.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sikringer e ikke tema for mæ, det e 16 amp no, å bli det for lite så e det ein smal sak å lægg dit ein 16 amp te.
    Har også ein 25 amp kurs som æ ikke bruke, så strøm ska det ikke stå på.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja ikke sant men du treng itj å bekjymre dæ for det. hadd tenkt å bruk t.amp æ. men valgt alto istedet, mest på grunn av design og at rackhåndtakan kan skrues av å få den i 43cm bredde

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har æ drivi å surfa lit å faint dein her

THE T.AMP D2800 - Svensk International Cyberstore

Class d, er den uten vifter den?, slipe å begyne med viftemodding e heilt greit for mæ det.
    men det e mulig æ e heilt på jordet no?.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den har nok vifta den der å ja. det har så å si alle PA forsterkera.

Intermediate Session sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    682
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å starte min T-amp slår jeg den på. Da går sikringen. Så går jeg opp i sikringsskapet og vipper opp sikringen 3 - 4 ganger til den vil stå på. Etter det er det aldri noen problemer. Er ganske sikker på at det er 10amp og det står 3 stk pcer med skjermer og en ovn på samtidig. Softstart er kjøpt inn, men ikke montert

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er t.amp bestilt:-D , og i morgen starter jakten på mdf i steinkjer, håper det er lagervare.........

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hør med en møbelsnekker du. så får du det ferdig kappa å slipp å betal for avkappe som du ellers kaste :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiosan
    hør med en møbelsnekker du. så får du det ferdig kappa å slipp å betal for avkappe som du ellers kaste :-)
    Dårlig med møbelsnekkera på steinkjer, kain itj kom på nånn vertfaill.
    d had kainsji voir verd ein trondheimstur i mårå, tok dæm d på sparke dæm som gjord d te dæ, eiller måt du ring å bestil først?.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    æ ringt å bestilt æ.