10kanals ICEpower 1000ASP - en unik forsterker - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 67 av 67
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kiskogl
    Har du noen formening om hvordan de låter sammenlignet med Hypex UcD modulene?
    Tenkte jeg kunne få komme med et svar på dette, siden jeg har svært mye erfaring med ICEpower moduler, og nå i det senere også Hypex moduler.

Det jeg har testet av ICE er stort sett alt. Innen Hypex har jeg testet kun 180HG HxR og 400HG HxR, som er ansett som de bestlydende modulene til Hypex.

For å si det enkelt så er lyden i ICE og Hypex som natt og dag, og forskjellen blir større jo lenger opp i frekvens man kommer. Nå skal det sies at en Hypex løsning blir betraktelig dyrere enn noe basert på ICE, men av og til får man det man betaler for.....

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tangenAVdesign
    Tenkte jeg kunne få komme med et svar på dette, siden jeg har svært mye erfaring med ICEpower moduler, og nå i det senere også Hypex moduler.

Det jeg har testet av ICE er stort sett alt. Innen Hypex har jeg testet kun 180HG HxR og 400HG HxR, som er ansett som de bestlydende modulene til Hypex.

For å si det enkelt så er lyden i ICE og Hypex som natt og dag, og forskjellen blir større jo lenger opp i frekvens man kommer. Nå skal det sies at en Hypex løsning blir betraktelig dyrere enn noe basert på ICE, men av og til får man det man betaler for.....
    Som natt og dag? Det var da voldsomt Tangen. Det må vel bety at en av de har ganske mye forvrengning eller hva? Skal man tro en del seriøse blindtester som er gjort opp gjennom årene, så låter forsterkere likt og er transparente når man kommer opp på et visst nivå. Bryston blir ofte nevnt i den sammenheng.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er seriøst stor målbar forskjell på ICE 1000ASP og Hypex UcD HG, bare så det er sagt.............. ikke i ICE sin favør i hvertfall.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt artig dette, har "planer" om en 5 kanaler med UCD 400 hg med det nye poweret SMPS 1200/400. Har snoket litt rundt for å skaffe B&o moduler, men disse er heller ikke gratis.
    Stig Erik : Har du prøvd ucd uten de ekstra spenningsregulatorene ?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Nei, jeg har kjørt "Rolls Royce" hele veien med Hypex, så jeg har kun prøvd med HxR regulatorene.

Reell pris på en ICE modul er ca 1/3 av tilsvarende løsning fra Hypex (modul + SMPS), roughly..... det er uansett en litt søkt sammenligning siden B&O ikke selger løse moduler til hvem som helst eller i lave antall. Moduler som selges på ebay osv er som regel grovt overpriset.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tangenAVdesign
    Det er seriøst stor målbar forskjell på ICE 1000ASP og Hypex UcD HG, bare så det er sagt.............. ikke i ICE sin favør i hvertfall.
    Noe som sier meg at Snickers-is vil protestere på den.

Ellers tenkte vel jeg først og fremst forskjellen mellom ICE ASX2 og Hypex med HG. Natt og dag høres mye ut, men dette får jeg jo testet snart selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ICE ASX2 er mye nærmere Hypex lydmessig ja, selv om det er litt forskjell der og.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •