Lage høytalere til PC? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Newcomer S3TR sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Thror
    Absolutt en aktuell løsning, med bedre komponenter og mest sannsynlig meget bra lydkvalitet. Her må det handles inn litt ekstra deler som terminaler (ht, rca, jack), strømplugg med sikring, kabinett til forsterker etc. Om ikke en går for "dual mono med ekstra trafo og bygger aktive ht

Denne løsningen krever litt mer innsats med lodding av forsterker etc. Men det er jo bare å sette i gang og be om hjelp på forumet underveis, sånn lærer man fort

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Terminaler osv. kan skaffes veldig billig på ebay ol. til og med biltema har brukt å ha det til en grei pris, et kabinett kan bygges i mdf, har man stort pc-kabinett kan man få plass i det, eller man kan ta en tur et sted hvor de har elretur og finne noe. Er mange på forumet som er flinke til å hjelpe, jeg har bygd 3-4 slike med hjelp av forummedlemmer, da jeg startet hadde 0 kunnskap. DIY Chip Amplifier Kits, PCB's, Components and Information. har også noen basert på disse LM-chippene, med kanskje hakket bedre strømforskyning.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ouh, snap. thumbs up'en min gjelder ikke lenger om den forsterkeren var inkludert en 12" .. Jeg ville brukt 8"..

Men, dere andre må huske på at trådstarter ikke har all verden med erfaringer, og vil sannsynligvis ikke ha noe som helst med lodding å gjøre. Keep it simple!.

Dette var ikke ment klysete mot trådstarter, men tror det fort kan avspore til litt for avanserte ting her i forumet nå. Korrekt meg om jeg tar feil.

Active lunnarn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-lec
    Ouh, snap. thumbs up'en min gjelder ikke lenger om den forsterkeren var inkludert en 12" .. Jeg ville brukt 8"..

Men, dere andre må huske på at trådstarter ikke har all verden med erfaringer, og vil sannsynligvis ikke ha noe som helst med lodding å gjøre. Keep it simple!.

Dette var ikke ment klysete mot trådstarter, men tror det fort kan avspore til litt for avanserte ting her i forumet nå. Korrekt meg om jeg tar feil.

Ja satt og loddet print på skolen noen dager og må si at læreren var til veldig god hjelp! gikk ganske greit for meg(stolt8) ), men mange sleit fælt...
    men vis det er med veldig god byggebeskrivelse (noe vi ikke hadde for å lære mest mulig) så vil je tro det går greit:-D og med god støtte fra avforum må det vel gå bra med litt lodding??

mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Velkommen til DIY verdenen!

Hei!
    Har lest igjennom tråden og ser at du kanskje er ute etter mer konkrete forslag. Så her er det jeg ville gjort med 4000 kroner!:

Forsterker: Brukt surround forsterker på Finn.no (det er mange der) Pris ca1500,- f.eks: Yamaha RX-V640 - FINN torget
    Fordelene er mange (avhengig av modell så klart!):
    1. Mange innganger.
    2. Masse power til et nærfelt system som det blir for en pc.
    3. Mange utganger så man kan supplere med flere høyttalere og subforsterker om man vil og/eller får bedre råd senere.
    4. Bra pris!
    Fulltone høyttaler elementer: Lett å starte med
    Aurasound NS4-255-8F Wideband 8 ohm Special from Madisound (tilbud ca 110 kr) 4 tommer.
    Hi-Vi B3N 3" Round Full Range, Copper Color Cone from Madisound (Billig (ca 100kr) og mange liker den, 3 tommer. Brukt av flere på AVForum. Søk litt...)
    Kjøpe fra utlandet medfører mye porto. ofte så mye som 2x kjøpesum... Så si 600kr for 2 slike totalt
    Bass: Sub er jeg ikke så flink på akkurat. Men dette er en kvalitets fabrikat hvertfall:
    dynaBel AS
    dynaBel AS 1400kr for 2 stk fra eltek(Dynabel)
    Om du vil være litt "gal" så kjøper du 2 stk 15" Eminence Alpha eller lignende (ca 6-700kr stk) Og setter disse i en åpen baffel som sub. Lette og dra og gir stor og bra lyd til prisen... Åpen baffel er lett og lage også Flere forslag rundt om på forumet.

Totalt 3500kr og man har igjen til spoler for å dele ut bassen hvis man kjører på hovedutgangene. Og evt kabler. Trafo spoler er billige på elfa.se.
    Og husk porto ellers også... en hundrelapp her og en der...
    PS: Har ikke finregnet på porto og kurs fra USA (Madisound). De kan sikkert svare nøyaktig per mail om du ikke finner tilsvarende elementer herover... HIVI har de på AVShop men så ingen fulltoner nå.

Til slutt:
    Les litt rundt på disse butikkene jeg har med her, og på DIY avdelingen på AVForum så plukker du opp mye og fort! Og følg med på bruktbørsen
    Håper ikke alt var til forvirring! Og at jeg fikk med meg det jeg skulle. Hehe!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for forslagene
    skal søke litt rund, så kan jeg si ifra når jeg har funnet noe. så får dere si om det er no tess eller ikke:P

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om noen kraftigere forsterkere med utganger til høytalere SOM skrus fast på suben? vil helst holde alt så kompakt som mulig

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lunnarn
    Ja satt og loddet print på skolen noen dager og må si at læreren var til veldig god hjelp! gikk ganske greit for meg(stolt8) ), men mange sleit fælt...
    men vis det er med veldig god byggebeskrivelse (noe vi ikke hadde for å lære mest mulig) så vil je tro det går greit:-D og med god støtte fra avforum må det vel gå bra med litt lodding??

mvh
    Stemmer det, lodding for første (andre, tredje .. og sjette?) gang kan være slit. Men som du sier, så har man avforum til hjelp. så mitt tips til trådstarter, om han skal lodde, må vel være å være totalt avslappet og ta ting med ro, og kanskje starte å lodde på en defekt dvdspiller om mulig?.. bare ett eller annet for å lære seg med hvordan tinnet og varmen samarbeider

@Sindre: etter et raskt søk fant jeg frem til denne dynaBel AS , jeg er usikker på hvordan den fungerer på 2.1, men sånt kan man alltids finne ut.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •