Lite førstegangs DIY-"prosjekt"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Lite førstegangs DIY-"prosjekt"

Jeg har noen pioneer koaksialer liggende i garasjen som jeg tenkte jeg bygge en liten kasse til, og prøve å få litt lyd på soverommet. Senere vil jeg muligens utvide med ett sett DLS RS5 når jeg får nytt frontsett i bilen.

Jeg kommer mest sannsynlig til å handle litt MDF, lim og noen skrutvinger i morgen. Har dere noen forslag til hivlken kasseløsning jeg burde gå for med koaksialene? Hvilken lim vil dere anbefale? jeg skal ikke bruke skruer, så må ha noe skikkelig lim. Hvilke alternativ finnes det når det gjelder finish?

Håper dere kan hjelpe meg litt på vei, så jeg kan oppgradere med skikkelige høyttalere etterhvert som jeg lærer

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil anbefale deg å se litt rundt på alternativene når det gjelder elementer. Man får skjeldent (les: aldri) ønsket lyd ved bruk av bilhøyttalere innendørs.
    Det trenger ikke koste så mye for bra lyd i små kasser. du kan sjekke ut for eksempel dynabel.no.

Intermediate epifant sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blås i kasser, putt koaksene i to store dipolbafler! Sannsynligvis det som passer best til disse, ettersom Qts sannsynligvis ligger rundt 0.8-0.9. Det er i hvert fall mer regelen enn unntaket for billige bil-koakser.

Kjøp éi MDF-plate, kutt den i to, skjær ut hull til elementene og plutselig er du (mer eller mindre) ferdig

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av epifant
    Blås i kasser, putt koaksene i to store dipolbafler! Sannsynligvis det som passer best til disse, ettersom Qts sannsynligvis ligger rundt 0.8-0.9. Det er i hvert fall mer regelen enn unntaket for billige bil-koakser.

Kjøp éi MDF-plate, kutt den i to, skjær ut hull til elementene og plutselig er du (mer eller mindre) ferdig

Det virket jo som en god idè! Liker det billig og enkelt. Regner med de blir ca. 80 cm. høye og 15-20 cm. i bredden. Gjør det noe om det er litt vinkel på de? tenkte jeg kunne ha det kun for at det skal se litt bedre ut.

Intermediate epifant sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    15-20 cm bredde blir for smalt er jeg redd. Jo mer bredde jo bedre omtrent. Eventuelt kan du lage topp- og sideplater også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •