Høstprosjekt Zaph Audio "ZRT 2.5" Nå nærmer det seg!! 2 strøk. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 87
    Newcomer Currywurst2000 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    R & R takk for innbydelsen :-D Ser meget frem til det.
    Jeg er meget spent på hvordan diverse kombinasjoner vil låte,
    sender deg PM når det nærmer seg?

Da skal ikke jeg komme med flere avsporinger nå ;-) så nå kan det gå tilbake til Xavian Giula-klone(Zaph Audio) igjen og ikke Seas bi-frost..hehe
    - - - - -
    EDIT Roger, Beklager men Jeg tror dette må utsettes til Søndagen i beste fall, kansje muligens til neste helg, er ikke helt sikker enda,
    fordi Det koker på jobb og jeg må jobbe inn litt, håper ikke dette byr på noe trøbbel for deg?
    igjen beklager..

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Currywurst2000
    R & R takk for innbydelsen :-D Ser meget frem til det.
    Jeg er meget spent på hvordan diverse kombinasjoner vil låte,
    sender deg PM når det nærmer seg?

Da skal ikke jeg komme med flere avsporinger nå ;-) så nå kan det gå tilbake til Xavian Giula-klone(Zaph Audio) igjen og ikke Seas bi-frost..hehe
    - - - - -
    EDIT Roger, Beklager men Jeg tror dette må utsettes til Søndagen i beste fall, kansje muligens til neste helg, er ikke helt sikker enda,
    fordi Det koker på jobb og jeg må jobbe inn litt, håper ikke dette byr på noe trøbbel for deg?
    igjen beklager..
    Ja, da har Bifrostene fått et nytt hjem!
    Får håpe de faller i smak Currywurst2000:-D
    Takk for besøket!
    Roger

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Seas Bifrost erfaringer

Heisan Roger, jo takk, kom meg velberget hjem med ferja til "noelunde folkelig" tid..lol :lol:

Roger, må takke for din gjestfrihet og demo av disse veldig gode høytalerne:-D Det var veldig koselig, og det var en veldig pen leilighet/hus du hadde :-D, men synd tiden raste fra oss... ops:
    Etter litt lytting ble det etterhvert klart for meg at det var så å si "umulig" for meg å komme "tomhent hjem" fra Stavanger.....
    Men, jeg må vel si det var verdt allt styret!! Kunne ikke dy meg med "en test" selv om klokka var 01:30 da jeg var kommet hjem og hadde pakket ut hehe

Ble først litt forbauset over lyden når jeg skulle høre litt på dem, de hørtes da bedre ut hoss deg var tanken som slo meg.. Det var liksom noe som manglet???
    Etter mye styr med bytting av kabler og terminaler, fant jeg ut at det var mellomtone/bass i ene HT som ikke gav lyd fra seg som var problemet. Jeg fikk åpnet delefilter-kammeret og tittet litt inni dær ,og da så jeg noe som ikke var som det skulle. Det ene delefiltereret var blitt "koblet ifra" spolen under transport. Jeg tok og lirket spole-wiren på plass der som det såg logisk ut at den skulle være. Deretter var det ny testing og, da fallt allt på plass slik det skulle være med skikkelig stereo igjen! Endelig Phuuh.. fekk litt rask pust dær i en periode..:shock: hehe ..

PS. Tips til deg, skru fast delefiltrene med en skrue eller to, så skulle de tåle litt flytting i tillegg..
    Men jeg må si at jeg satt pris på så romslige delefilter-romm med avtagbart-lokk, veldig grei patent det ja

Lytteintrykket etterpå ble jeg ganske overrasket over: Musikk som har hatt noe tendens til hard-topp ble bare rett og slett hærlig nå!! :shock: :-o :-D :-D
    Norah Jones litt Kraftige men "smooth'e" stemme ble bare Nydelig å høre på og jeg lente meg tilbake å bare NØT DET!! :-D :-D sinnsykt deilig diskant, detaljert men tilbakelent og uanstrengt og klar "forvrengingsfri" mellomtone..
    Til og med gamle helter fra 60-70tallet som Jimmy Hendrix og Creedence låt bra:-o , man hører det er gammelt og "ikke perfekt" men det låter "musikk" :-D :-D
    Ska bli morro å prøve litt Led Zepplin også senere i dag.:-D

Skal teste MYE i dag jah :-D , men er allerede klart at disse disse er vel opp i mot drømme-høytalerne for meg!!!:-D :-D :-D :-D
    Et "vanvittig bra" kjøp for pengene vil jeg tro, og ikke bare for pengene heller kan jeg tenke meg, iom at dette er "noe av det beste" Seas kan tilby selvbyggeren..
    Og jeg virkelig glad for at du i det heletatt ville selge dem, og jeg ble den heldige eier av disse Seas Bifrost'ene!! :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Hilsen Rune (nye eier'n )

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ?????

Hva har skjedd?? Kjenner ikke annlegget mitt igjen....:shock: :shock:
    Dette var Bare HELT RÅTT!!! Bassen ble skambra, og jeg fant ut at vinklet man høytalerne oppover mot lyttestilling så åpnet en ny verden seg....Dette hadde jeg lest om CNO, og tenkte at ja kan vel prøve det, det ble dag og natt følelse følte jeg, jøss.
    Dette ble bare så bra hoss meg nå... som det kan bli, jeg har vært litt sånn småmisfornød med Hegelen, men med Seas Bifrost var bare allt hellt KNALL!!!!:grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: En sinnsyk dynamikk som bor i denne forsterkeren og høytalerne, det ble bare morsomt med Bifrost , er litt målløs nå:| hadde liksom ikke forventet at det skulle bli så stor forskjell hoss meg..

Kan bare anbefale denne Seas konstruksjonen på det varmeste!!:grin: :grin: , spesiellt med tweaks fra Trouls gravesen, det er CNO kasse-konstruksjonen og bassport er basert på, men element plassering og delefilter er fra Seas bifrost tegningene.

Mvh
    Rune en veldig fornøyd Seas Bi-frost "eier"

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Currywurst2000
    ?????

Hva har skjedd?? Kjenner ikke annlegget mitt igjen....:shock: :shock:
    Dette var Bare HELT RÅTT!!! Bassen ble skambra, og jeg fant ut at vinklet man høytalerne oppover mot lyttestilling så åpnet en ny verden seg....Dete hadde jeg lest om CNO, og tenkte at ja kan vel prøve det, det ble dag og natt følelse følte jeg, jøss.
    Dette ble bare så bra hoss meg nå... som det kan bli, jeg har vært litt sånn småmisfornød med Hegelen, men med Seas Bifrost var bare allt hellt KNALL!!!!:grin: :grin: :grin: :grin: :grin: :grin: En sinnsyk dynamikk som bor i denne forsterkeren og høytalerne, det ble bare morsomt med Bifrost , er litt målløs nå:| hadde liksom ikke forventet at det skulle bli så stor forskjell hoss meg..

Kan bare anbefale denne konstruksjonen på det varmeste!!:grin: :grin: , spesiellt med tweaks fra Trouls gravesen, på kasse-konstruksjonen er basertnpå CNO kasser og bassport også.

Mvh
    Rune en veldig fornøyd Seas Bi-frost "eier"
    Det var bra at du ble så fornøyd. Du kunne spart deg for alle de fine ordene, for nå angrer jeg. heheh
    Du kommer til å få mange fine stunder med disse.
    Jeg hadde helt glemt det med delefilterene. Grunnen til at de ikke ble skrudd fast, var rett og slett at jeg hadde tenkt å ha de "flytende" i sanden, altså sand på alle kanter.
    Kos deg med godlyden, og takk for kjempehyggelig handel.
    Alltid kjekt å selge når kunden blir fornøyd.:smile:

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Seas bifrost -handel, meget fornøyd ja :-)

R&R Ja dette va en "BRA" handel ja og var så absolutt vært turen til Stavanger, jeg er "Veldig" fornøyd!! :-D
    Da forststår jeg det med delefiltrene ikke var skrudd fast, fort gjort å glemme slikt når det alikevel låter så bra, så blir slikt glemt..

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager at det ble en del Off-Topic stoff her, men nå har jeg fått arbeidslyst, for i dag ramlet det inn en pakke fra Statene. En viktig ting har jeg lært i dag: HANDLE FRA UTLANDET, DET ER EN FIN TING:razz:
    Prisen på finèren var 24USD på Ebay + 45USD i frakt= 420 NOK. That`s It!!!
    I og med at varen kostet under 200kr, betalen en jo ikke moms.
    Finerèn er strøken og i perfekte mål for meg.

Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg beklage mye off topic jeg ogops: Var ikke meningen og ødelegge tråden din med salgs-prat, men det begynte i det minste med Xavian/Zaph Audio da

Lykke til med ditt nye Revelator-bygg , blir sikkert veldig bra.
    Jeg er iallefall kjempe-fornøyd med ditt forrige bygg

P.S så veldig fin ut den finèren dær, alltids kjekt med pakker fra utlandet ja :-)

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Avstivere?

Ja, pakker er kjekt. Er forøvrig på fornavn med de på posten nå:-)
    Her en dag hadde postmannen med seg en pakke som egentlig ikke hadde fått plass i postkassen (Ringenes Herre triologien fra play.com), men han "visste" jo at jeg stort sett var hjemme, så han leverte den på døra:-D

SPØRSMÅL!!!

Holder det med 10mm MDF som avstivere? Vil ha endel ekstra avstivere, men vil ikke miste for mye volum?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av R&R

Holder det med 10mm MDF som avstivere? Vil ha endel ekstra avstivere, men vil ikke miste for mye volum?
    Tror det går greit med 10 mm avstivere. Har selv brukt 12 mm og det gikk veldig bra!
    Flott finer og gode filter komponenter. Dette blir bra!

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager at det har vært lite , eller ingen oppdateringer her. Pga tidsklemma har alt annet en bygging utgått:cry: Har rett og slett måtte prioritere bygging får å få litt fortgang. Har derfor ikke tatt noen bilder av prosessen til nå. 10mm. avstidere gikk ut pga at de ikke hadde verken 10 eller 12 mm på Monrtèr. Derimot fikk jeg nesten en hel 16mm. plate for en hundrelapp. 5 avstivere à 16mm ble resultatet. Kassene er limt ihop, huller er frest ut og sparkling og pussing er godt igang. legger ut noen bilder når kassene er ferdig pusset og klar for finèring.
    Disse terminalene er forresten på veg fra Tyskland.

Bassmellomtonene venter jeg ENNÅ på:-|

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg møtt veggen, og mistet gnisten.
    Startet med finèring i går. Kjøpte Casco sin vannbaserte kontaktlim, etter tips i annen tråd. Denne var helt fantastisk å jobbe med, pga sin lange tørketid. Men det ble jo ganske tidkrevende, og fikk tatt en høyttaler i løpet av hele dagen i går. Satte den så inn i stua for å se hvordan den kok seg ut. Helt fantastisk. Skjøtene var så godt som usynlige, og jeg var stolt som f.... MEN SÅ!!!! Gikk ned i dag tidlig for å beskue herligheten, DA FIKK JEG ET ALDRI SÅ LITE SJOKK. Måtte nesten kjempe for å holde tårene tilbake. Fièren hadde trukket seg sammen og mange plasser var det nå ca 1mm klaring i skjøtene.:cry: Ikke nok med det, mellom diskanthull og basshull, og mellom diskant og topp, var det en 2 mm sprekk. Tok turen ut får å finne noe å sparkle med. Fikk tak i noe fugemasse i farge lønn som jeg ble anbefalt å prøve. Fargen passer sånn noenlunde og skal etter herding bli helt hard. står nå til tørk og håper på det beste. I verste fall må hele kassene finères på nytt. Håper å slippe det.
    Vet ikke hva dette skyldes, men det er mulig den vannbaserte limen har tilsatt finèren fuktighet, og at den har utviet seg pga dette. Ikke vet jeg.
    Nå har jeg lagt om taktikken, og kun finèrt èn side. Den skal få tørke, og trekke seg sammen til i morgen, før jeg tar neste side. Min offshoretur nærmer seg med stormskritt, så jeg blir nok ikke ferdig før jeg kommer hjem igjen.:evil:
    Menmen, har ennå ikke fått bassmellomtonene, så lyd hadde det ikke blitt uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg møtt veggen, og mistet gnisten.
    Startet med finèring i går. Kjøpte Casco sin vannbaserte kontaktlim, etter tips i annen tråd. Denne var helt fantastisk å jobbe med, pga sin lange tørketid. Men det ble jo ganske tidkrevende, og fikk tatt en høyttaler i løpet av hele dagen i går. Satte den så inn i stua for å se hvordan den kok seg ut. Helt fantastisk. Skjøtene var så godt som usynlige, og jeg var stolt som f.... MEN SÅ!!!! Gikk ned i dag tidlig for å beskue herligheten, DA FIKK JEG ET ALDRI SÅ LITE SJOKK. Måtte nesten kjempe for å holde tårene tilbake. Fièren hadde trukket seg sammen og mange plasser var det nå ca 1mm klaring i skjøtene.:cry: Ikke nok med det, mellom diskanthull og basshull, og mellom diskant og topp, var det en 2 mm sprekk. Tok turen ut får å finne noe å sparkle med. Fikk tak i noe fugemasse i farge lønn som jeg ble anbefalt å prøve. Fargen passer sånn noenlunde og skal etter herding bli helt hard. står nå til tørk og håper på det beste. I verste fall må hele kassene finères på nytt. Håper å slippe det.
    Vet ikke hva dette skyldes, men det er mulig den vannbaserte limen har tilsatt finèren fuktighet, og at den har utviet seg pga dette. Ikke vet jeg.
    Nå har jeg lagt om taktikken, og kun finèrt èn side. Den skal få tørke, og trekke seg sammen til i morgen, før jeg tar neste side. Min offshoretur nærmer seg med stormskritt, så jeg blir nok ikke ferdig før jeg kommer hjem igjen.:evil:
    Menmen, har ennå ikke fått bassmellomtonene, så lyd hadde det ikke blitt uansett.
    Utrolig kjedelig å høre dette, føler med deg. Har hatt noen diy-nedturer selv opp gjennom årene, men det ordner seg alltid. Det er nok en mager trøst for deg akkurat nå.
    Ser at Casco kontaktlim er mye brukt her på forumet for liming av finer. Selv finerte jeg mine "nesten-Giuliaer" forrige helg. Brukte vanlig Casco trelim påført med skumrulle etter tips fra en danske på et annet forum. Brukte styrkejern med matpapir i mellom for å fremskynde herdingen. Dette gikk over all forventning, og det gode inneklimaet var et stort pluss. Må legge til at jeg brukte en finertype som kalles Decoflex, med et tynt papirsjikt under.

Hvis det er en trøst, så kan du glede deg til det ferdige resultatet. Jeg holder på å spille inn mine 18W Revelator, som sitter i hvert sitt trykkammer akkurat som i din konstruksjon, og dette er jo en helt glimrende kombinasjon. Aldri hørt så bra bass fra 7-tommers elementer før! Og mellomtonen er behagelig og samtidig veloppløst. Nei, hold motet oppe, du er ikke langt unna målet nå.

Btw, hvor blir elementene dine av?

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av yoshi78
    Utrolig kjedelig å høre dette, føler med deg. Har hatt noen diy-nedturer selv opp gjennom årene, men det ordner seg alltid. Det er nok en mager trøst for deg akkurat nå.
    Ser at Casco kontaktlim er mye brukt her på forumet for liming av finer. Selv finerte jeg mine "nesten-Giuliaer" forrige helg. Brukte vanlig Casco trelim påført med skumrulle etter tips fra en danske på et annet forum. Brukte styrkejern med matpapir i mellom for å fremskynde herdingen. Dette gikk over all forventning, og det gode inneklimaet var et stort pluss. Må legge til at jeg brukte en finertype som kalles Decoflex, med et tynt papirsjikt under.

Hvis det er en trøst, så kan du glede deg til det ferdige resultatet. Jeg holder på å spille inn mine 18W Revelator, som sitter i hvert sitt trykkammer akkurat som i din konstruksjon, og dette er jo en helt glimrende kombinasjon. Aldri hørt så bra bass fra 7-tommers elementer før! Og mellomtonen er behagelig og samtidig veloppløst. Nei, hold motet oppe, du er ikke langt unna målet nå.

Btw, hvor blir elementene dine av?
    Takker for oppmuntringen:-)
    Ryktene sier at elementene kommer i dag.
    Du må ikke være redd for å poste et bilde av høyttalerene dine her, så har jeg noe å strekke meg etter:-D

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ting ser litt lysere ut. Finèren jeg la, i går, som jeg kappet med et par millimeter overmål, hadde trukket seg sammen som forventet. Fikk derfor lagt 2 sider i dag, og forventer samme resultat til i morgen. Får ikke gjort mer i denne omgang, men da har jeg noe å se frem til når jeg kommer hjem fra havet.
    Kommer nok til å bestille ny finèr til den mislykkede høyttaleren, men innspilling kommer i første rekke, så får jeg rette opp slurvet senere. Fra avstand vil det ikke synes, så det er ikke krise.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for oppmuntringen:-)
    Ryktene sier at elementene kommer i dag.
    Du må ikke være redd for å poste et bilde av høyttalerene dine her, så har jeg noe å strekke meg etter:-D
    Ok, da krydrer jeg tråden med et par bilder av den ene høyttaleren min. De ser kanskje litt snodige ut med offset-diskant, men det skal jo i følge ekspertene redusere kant-diffraksjon. Fotoferdighetene er dessverre bare på nybegynner-nivå foreløpig

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da krydrer jeg tråden med et par bilder av den ene høyttaleren min. De ser kanskje litt snodige ut med offset-diskant, men det skal jo i følge ekspertene redusere kant-diffraksjon. Fotoferdighetene er dessverre bare på nybegynner-nivå foreløpig
    Så ikke ille ut det der da. :-)
    Problemet med å flytte diskanten i et ferdig utviklet kit, er at delefilteret er tilpasset diskanten sin opprinnelig tenkte plassering.
    Ved å flytte den kan det være at du "konstruerer" noen nye feil i forhold til dem konstruktøren har hatt...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Så ikke ille ut det der da. :-)
    Problemet med å flytte diskanten i et ferdig utviklet kit, er at delefilteret er tilpasset diskanten sin opprinnelig tenkte plassering.
    Ved å flytte den kan det være at du "konstruerer" noen nye feil i forhold til dem konstruktøren har hatt...
    Takk for det freddie
    I mitt tilfelle har det aldri vært noe kit, da jeg selv er konstruktøren. Jeg kjører aktiv deling og romkorreksjon vha. Audiolense, så her er mulighetene uendelige. Men nå skal jeg ikke kapre tråden til R&R!

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da krydrer jeg tråden med et par bilder av den ene høyttaleren min. De ser kanskje litt snodige ut med offset-diskant, men det skal jo i følge ekspertene redusere kant-diffraksjon.
    Ser meget bra ut:-)
    Gleder meg som en unge når jeg ser dette. Skal poste et avstandsbilde i kveld, så dere får et inntrykk om hvordan de kommer til å se ut.

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jo, som nevnt tidligere, en MTM versjon med disse elementene i lukket kasse. Må si at dette er den råeste bassen jeg noen gang har hatt i min stue. Punch og presisjon som overgår alt annet jeg har hatt....... OK, hvis vi ser bort fra Xavian XN360:-?

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •