DYI Svær sub! DY9815 x2 (bilder)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Active magnus14 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DYI Svær sub! DY9815 x2 (bilder)

Hei, har nå i sommer varmen fått laget meg en sub, den er nettopp blitt ferdig og står og spiller i kjelleren nå!8)

Av elementer er det brukt som i trådens navn 2x 9815. Dette er svære og tungdrevne elementer og krever volum og kraft. Er egentlig bil elementer men eg satser på bra resultat inne også (noe det ble)

Når det kommer til kraften bak så bruker eg idag et Behringer DCX2496 aktivt filter og etter det en Carver ZR-1600. Problemet er at det låner eg bare hos en snill kompis av meg, han som bygget kassen også om noen lurer.

Kassen er på 250 liter bygget i 19mm MDF og dobbel baffel. Innvendig er den avstivet ved hjelp av poren (slott port) og 2x3" som stiver av side vegger og bakplate. Kassen er tuna veldig høyt etter min mening (35hz) Blir mere en musikk/party bass av denne tuninga. Porten måler 12x50 cm og er 30 cm lang.

Innvendig i kassa ellers er det ingen demping (har lite for seg i så store kasser) Og internkablingen består av 10kvm dynabel strømkabler. Terminalene er også litt spessielle. det er Bolter med skiver og mutter. Der hodet på bolden har fått borret et hull til banan plugger, ettersom eg bruker mye bananplugger.

Finishen på kassen kunne vert bedre om eg hadde brukt mere tid på pusse arbeid, men ble slett ikkje verst! Har brukt flere bokser slipe sparkel og grunnet med det og så enda flere bokser med sort silkematt lakk.
    Subben står også på "spikes" som består av 4 stk islags muttere og unbrako maskin skruer skrudd inn i bunn.

Prøver og legge til bilder og håper dem blir bra nokk! Beklager skrive feil. ikkje min sterkeste side

Newcomer tipetu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nice, sier litt om størrelsen når man bruker 2X3 til avstiver :P

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote=tipetu]nice, sier litt om størrelsen når man bruker 2X3 til avstiver :P[/quot)

Ja måtte bruke det eg hadde kan legge til noen flere bilder med det samme nå!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du hadde ikke mulighet til å tatt fler bilder, eventuelt filme mens de spiller? Hadde vært litt morro å sett mer av de Vurderer å bygge en DY9815 subwoofer sjøl, med en Hypex DS 0.8.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere bilder og film kommer snart. Har kommet hjem fra ferie nå så skal prøve å få det unna de nermeste dagene!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her komme rnoen flere bilder og en film om eg får det til

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser bra ut, fornøyd med lyden? Venter spent på en film fra når de spiller Hehe

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden er kjempe bra den nå. Har fått fin justert og prøvd meg noe mere med den nå. Forsterkeren er nå brokoblet og justert ned en del, spiller nå "sømløst" ilag med høyttalerene. Filmen eg har tatt av den får eg ikkje til og laste opp, men den ble uansett dårlig, bare mye støy og skurring.

Kan også si at radioshacken nullest ut lenge før forsterkeren og elementene begynner og jobbe sjikkelig, altså den spiller langt over 126DB! :twisted:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •