Male/lakkere høyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Male/lakkere høyttalere

Heisann!
    Passer dårlig med ferie midt i byggingen, men noen ganger må en ta ferien også
    Er ferdig med sparkling og står igjen med finishen jeg vil ha på høyttalerne. (kommer bildetråd med kommentarer på alt når de nærmer seg ferdig).

Planen var å male de i en rik/fyldig hvit pianolakk. Har forstått det sånn at en grunner med Heftgrunn x antall ganger og pusser ned mellom hver gang, til man får en fin overflate å jobbe med videre.
    Men så er spørsmålet. Hvordangår man videre herfra? Regner med en god rulle eller pensel vil gjøre jobben da jeg likevel skal pusse etter hvert lag med maling og for å få pianolakken må en vel vokse på toppen eller?

Hvilken malingstype og redskap jeg bør bruke, hvilken metoder og lure triks dere har og hvilke fallgruver som finnes osv skulle jeg gjerne ha litt input på

Espen

Newcomer runethechamp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    160
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oljebasert maling og skumrulle er rådet jeg har fååt så lenge man ikke bruker sprøyte. Jeg har ikke malt enda, men skal oppdatere tråden min når jeg kommer så langt.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.
    Kanskje pianolakk er litt voldsomt i forhold til arbeidet mitt så langt. Tenker på at man ser fort ting som ikke er 100% perfekt.
    Kanskje det heller blir en slags halvblank finish i stedet. Fremgangsmåten er jo på samme måten? Kanskje bare ikke voksing i slutten.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •