Bygge om en Dantax 12 Active - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av klenoth
    Fryktelig hvor negative folk er på denne siden.
    Er det ingen som noengang har moddet et ferdig fabrikert kabinett eller?
    Å Joda.
    Selv kjører jeg forsterkede CV AL1000 Kasser med RF 15" basser, Morel 8,5" mellomtoner og Audax 34mm diskanter. (Aktiv deling ved 80hz, passiv ved 2khz)

Har også et par AL750 kasser som skal få samme behandling, naturligvis med mindre elementer. (RF 12", Morel 6" og Audax 34mm diskant)

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg puttet en zachry dsw-250 og og en xxls 12" i samme dantax sub som du har. Fjernet rørene og limte igjen med mdf-plater. Gikk ikke så voldsomt dypt pga liten lukket kasse uten eq, ble brukbart volum for musikk, men ikke godt nok for film. Kassen ga også litt etter ved høye lydtrykk. Endte med ny kasse til både dantax-sub og xxls. dantax-kassen står og ser fin ut i kjelleren.

Subber beregnet på bil er ofte tunet (mener selve elementet, ikke kassen) med hensyn til den voldsomme gain'en man får i de nedre octavene inni bilen, noe man mister i veldig stor grad når man tar elementet inn i huset. Dessuten blir som oftest lydtrykk prioritert i en bilsub, og selve lydkvaliteten blir da tilsvarende nedprioritert i forhold til prisen.

Vi er ikke negativt innstillt, vi bare fraråder forslaget ditt.

Active lunnarn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skogs
    Jeg puttet en zachry dsw-250 og og en xxls 12" i samme dantax sub som du har. Fjernet rørene og limte igjen med mdf-plater. Gikk ikke så voldsomt dypt pga liten lukket kasse uten eq, ble brukbart volum for musikk, men ikke godt nok for film. Kassen ga også litt etter ved høye lydtrykk. Endte med ny kasse til både dantax-sub og xxls. dantax-kassen står og ser fin ut i kjelleren.

Subber beregnet på bil er ofte tunet (mener selve elementet, ikke kassen) med hensyn til den voldsomme gain'en man får i de nedre octavene inni bilen, noe man mister i veldig stor grad når man tar elementet inn i huset. Dessuten blir som oftest lydtrykk prioritert i en bilsub, og selve lydkvaliteten blir da tilsvarende nedprioritert i forhold til prisen.

det var da som jeg husket fikk det bekrftent av skogs

Newcomer S3TR sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes gode og dårlige elementer opprinnelig designet til forskjellige applikasjoner. Det å generalisere og si at det ikke blir bra å bruke "hus/bil" elementer om hverandre er etter min mening feil. T/S parametere og frekvensrespons ligger til grunn for valgene en tar, og kompromiss vil en nesten alltid måtte godta.

Negativt? -tja..Realistisk? - kanskje..Enkelt? - neppe

Newcomer klenoth sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skogs

Takk, det var det jeg var mest redd for, nemmelig at kassen er for dårlig i seg selv.
    Har gitt f i heile prosjektet og bestil meg 2 stk XTZ 99 W12.16

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •