Jensen1071 eller CNO25, det ble Jensen1071......

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Jensen1071 eller CNO25, det ble Jensen1071......

Dette ble et vanskelig valg!
    Hadde tenkt å begynne på CNO25 akkurat fått tilbud på delefilter kit fra Jantzen Audio, men så kom Gravesen med denne Jensen1071.....:evil:
    Eltek med 30% tilbud på scanspeak, eller det som er på lager... kun diskant og en bass da med andre ord.
    Seas Cresendo også på tilbud.. oyoyoyoy, nei dette blir for vanskelig.

Det blir hvertfall byggetråd på en av desse straks! Men hvilken?????

Newcomer S3TR sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jensen 1071 ser interessant ut Likte spesielt det relativt enkle delefilteret og fleksibiliteten i bassløsningen. Utseendet er jeg ikke like begeistret for, men det er muilg bildene lyver litt, 340mm er ikke allverden.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp! Jensen 1071 ser veldi intressant ut, det har du rett i.
    9900 Revelator vet jeg er utrolig bra men bass og mellomtone har jeg aldri vert borti. Mellomtone med bassrefleks... aldri vert borti det heller.

MEN, i og med at jeg har bygget CNO fra før, bikker det litt mot Jensen1071.
    Fronten er 34cm bred men det betyr ingenting for meg, fruen er vant med ganske store høytalere men det kreves bra finish selfølgelig.

Har tenkt på kabinett med litt kurve og meget solidt/dødt kabinett.
    Ikke spare noen plass, men å bruke tusenlapper på Superior 110uF i mellomtonen blir det nok neppe...

Når Mr Gravesen skriver følgende: "The level of transparency was almost scary and bass was dry and firm with excellent timing"

"The 9900 tweeter seems excellent. Probably the best of the Revelator domes"

"it was immediately clear that this speaker was quite different from any other big speaker I'd done"

Da er det vel ikke mere å lure på....

Newcomer S3TR sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å paralellkoble en "high-end" cap med en "ridiculously high-end" cap for totalt 110uF?

Hold oss oppdatert uansett hvilken ht du velger. Mr. Gravesen har noen vellykkede design på samvittigheten, så risikoen burde være liten

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Chieng

Jeg hadde ikke vært i tvil. Gå for Jensen 1071! Tror dette er en høyttaler som låter meget bra. Jeg lukter selv litt på den... Jeg har to Revelator 9900 liggende i en tidligere konstruksjon og to 18W fra Troels sin SP38/13. Så jeg trenger kun bassene for å sette igang. Si i fra hvis/når du starter på prosjektet. Jeg ser for meg å bygge 60-literskassen med bassport i tilfelle det blir noe av. Litt kjipt at Z-Cap versjonen på delefilteret blir så dyrt - €800. Lurer på hvor stor forskjell det er i forhold til CrossCap-versjonen ...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å paralellkoble en "high-end" cap med en "ridiculously high-end" cap for totalt 110uF?
    Jo det kan du si, hva kvalifiserer som "ridiculous" high end:-D Sikert mange oppfatninger rundt dette, men for min del vil polyprop. fra dynabel eller cross cap fr J.A. holde lenge i første omgang:-D

azzawaba:
    Da har du ingen unskylning for å bygge Jensen 1071
    Nei å bruke 10x22uf superior er vel både plass krevende og dyrt, høre forskjell det tror jeg kansje. Men tror ikke dette blir det svakeste ledd i oppsettet mitt hvertfall....langt ifra. Det blir i tilfelle å kjøpe kit fra J.Audio med superior for diskant og cross cap i resten for min del.

Tenkte å prøve 80L med variovent, har liggende 4 stk.
    Kansje ekspedimentere med andre bass alternativ i en senere anledning også.

Har ikke helt slippet taket på CNO25 heller... mangler kun 2 bass/mid og kit så har jeg det. CNO spiller jo meeeeget bra men litt mangel på bass i min store stue, men det får jeg jo mere av med 25.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har rett, jeg må nok hive meg uti en J1071-konstruksjon snart

Jeg tror nok du har mye å hente i CNO25 i forhold til CNO. Helt klart et meget spennedes prosjekt det også. CNO25 har klart høyere WAF enn J1071. Jeg lurer på hvordan de to ville gjordt det mot hverandre. Jeg kan se for meg at J1071 er litt strammere og mer transparent mens CNO25 nok er litt varmere og rundere?? Det er ihvertfall min erfaring med SS-konstruksjoner. Jeg får nok ikke anledning til å evt begynne på en J1071 før etter sommerferien.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det synest jeg absolutt du burde8)
    Fikk du sammen den SP38/13? Såg i linken din at du hadde kjøpt kittet hvertfall.
    Jeg tror nok du har rett i det du skriver, men jeg har aldri vert borti SS mellomtoner. SS Revelator 9900 har jeg bygget et selvbygg med, meget fornøyd med denne, fantastisk diskant.
    Jeg skal se om jeg får bestemt meg, uansett 18W og 26W er bestillingsvare på dynabel som sikkert tar tid, visst jeg ikke finner brukt. Tiden går og plutselig er det høst igjen...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er elementer for J1071 bestilt. Jeg får undersøke senere i dag hvor lang leveringstid det blir på det som ikke er på lager. Bestilt på Dynabel:-D
    Uansett er det bare å kaste seg i byggingen så snart godværet gir seg.

Edit: Leveringen fra Dynabel tok veldig lang til og ble til slutt avbestillt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •