Spennende høyttalere, trenger noe hjelp :)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spennende høyttalere, trenger noe hjelp :)

Hei! Har fått gjort meg et kupp av et par høyttalere! Finnes kun et eneste eksemplar!Brukt kvalitets komponenter fra topp til tå! men finnishen (utsende) på dem var utrolig stygt. Desverre ikke bilde. er en litt spesiell konstruksjon med eksternt Delefilter. noen, -desverre- kjappe løsninger og slikt... Så her har jeg jo skaffet meg noe og gjøre! men har noen ideer på hvordan jeg kan gjøre det

Først og fremst må nytt kabinett til delefilteret bygges! slik det ligger nå er omtrent alt løst koblet sammen i en eske... så trenger neon forslag på hvordan jeg kan få satt dette sammen (er forsåvidt koblet riktig opp med kabler osv så alt fungerer!)

Kassa er kledd med et elastisk svart stoff og topp og bunn plater skrudd ned i høyttaleren. så må gjøre noe finnish messig her... ide ?

Kassa er bygget i solid 21mm MDF og hver høyttaler veier hele 140 kg! (god konstruksjon)

Slik jeg ser det nå... blir det sommer projekt med å få bygget delefilter i ny kasse, laget ordentlige kabler og løsninger rundt dette...

I høst / vinter har en møbel-snekker tilbydt seg og ordne finnish på kassen..

ok konkret hva jeg spør etter :-P : Hvordan burde jeg bygge kabinett til delefilteret. noen ide på hvordan jeg kan ordne med alle de kablene som går fra delefilter til høyttaler, ( Mulig Nylonstrømpe, for finnish og samling av kabler ?)

Fikk disse latterlig billig, men kreves da litt jobb for og få dem kosmetisk pene noe jeg gleder meg til! Lydmessig skal de være i en klasse for seg selv!

Skal prøve å få lagt ut noen bilder så fort som mulig.

Mvh
    Ole

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilder tror jeg er tingen

Når det gjelder delefilter så burde vel en så liten som mulig kasse gjøre susen der du setter på den ene siden terminaler mot forsterker og i den andre enden x antall terminaler for hvor mange elementer det er snakk om.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er delefilteret laget? Slik at det sitter ett sett terminaler på denne kassen komponentene ligger i? Eller ?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dreamphaze
    Hvordan er delefilteret laget? Slik at det sitter ett sett terminaler på denne kassen komponentene ligger i? Eller ?
    Delefilteret er laget med store folie spoler og ncap supreme kondensatorer

Terminalen står i selve høyttaleren. men det er egne kontakter bak på høyttaleren som kobles til via kabel ned til et eksternt delefilter som ligger i en egen boks for seg selv,

Er 4 elementer i kassen

kun krem elementer! Diskanten fra Scan-Speak: Relevator D2905/9900, litt usikker på hvor de andre elementene kommer fra! men kan se ut som at Mellomtona / Midbass elementet stammer fra Seas sin excel serie

Mvh
    Ole

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg ihvertfall fått testet dem! Fikk et ikke så lite sjokk da jeg koblet dem på! Var en utrolig god lyd! Synes selv de låt bedre enn bla B&W 803D og Dali Helicon.. angrer ikke et sekund på at jeg kjøpte dem og da med en mindre Densen forsterker.. En vel konstruert høyttaler med et litt mindre pent ytre skall :-P

Somsagt har jeg en snekker som skal ta seg av utsende mot høsten, derfor lurer jeg litt på hva slagt tre-sort jeg bør holde meg til og evt unna, tenkte på noe litt mer type eksklusivt treverk på denne

håper på svar

Bilder skal jeg få ut iløpet av uka!

Mvh
    Ole

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •