frekvens spørsmål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

frekvens spørsmål

hei simulerte akkurat subbkassa mi i winisd ser denne kurven bra ut eller hva synst folket? det er en lukka kasse å den skal brukest innendørs

-3db på 27hz

Intermediate Even Sundgot sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    hei simulerte akkurat subbkassa mi i winisd ser denne kurven bra ut eller hva synst folket? det er en lukka kasse å den skal brukest innendørs

-3db på 27hz
    Hei.

Det er vanlig å ha ein qtc verdi på runt 0.707 eller 0.5 men i følge mitt simuleringsprogram så vil du måtta ha ein veldig stor kasse for å oppnå det. Men nå er eg ikkje sikker på om vi bruker samme data på elementet. for med meg så får eg samme qtc verdi som du med ei kasse på 144l.

Har du dataene på dette elementet?

Vist det var rett data eg brukte så kunne du ha godt for ei kasse på 86l lukket. da får du nesten identisk kurve som nå og så får du nesten halvert kassevolumet.:-D Men ellers så kan dette bli bra, kva forsterker skal du bruke?:-D

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fanta data på bassen her Cerwin-Vega VMAX-15DVC har denne kassa nå så blir nokk ikke ny. bruker nå en brokobla nadc270 på subben. spiller tøft men skal ha ny forsterker snart. må si mine cerwin vega ve12 blir små i forhold hehe her er noen bilder av kassa og elementene

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey da hadde eg feil data.

Så det er 2 elementer du skal bruke eller?

For 2 element i ei kasse på 164l kan bli bra.
    Da har du også ein qtc verdi på 0,677

Men vist du allereide har kassen og har testet dette, kva er det eigentleg du lurer på då?:-D

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var vell mest hva folk tenkte om den kurven :P testa litt idag og fant ut att det var lite å hente under 27hz med den plaseringa her i rommet. har desverre ikke mulighet til å ha subben plasert anerledes. er 2 elementer ja

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av reimers
    var vell mest hva folk tenkte om den kurven :P testa litt idag og fant ut att det var lite å hente under 27hz med den plaseringa her i rommet. har desverre ikke mulighet til å ha subben plasert anerledes. er 2 elementer ja
    Okey:-D

Kurven ser bra ut men vist du skal bruke den til film så hadde eg gått for ein annen kasse. Til film så treng du frekvenser under 27hz og da er bassrefleks konstruksjon den rette vegen å gå. Men til musikk trur eg nokk det vill spille ganske bra:-D

Det er berre å teste å kalibrere å vist du ikkje blir fornøgd så kan du helder bygge ny kasse.:-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •