Behringer DCX 2496, erfaringer og teknisk - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30
    Newcomer grelv sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av D|sElMiNk
    Har såvidt prøvd DriveRack 260 Pro i forbindelse med et prosjekt på skolen. Jeg lagde aldri noen oppsett selv (valgte kun mellom forhåndsdefinerte oppsett) men førsteinntrykket var at brukergrensesnittet var mer rotete enn Behringers variant. Når det er sagt så er ikke DCX'en noe man forstår fra første tastetrykk heller...
    Egentlig enig i det med brukergrensesnittet på dbx'en. Krevde litt tilvenning, ja. Det som i grunnen kompliserte det litt (i alle fall for meg), var alle de ferdig oppsatte preset'ene for ulike kombinasjoner av Crown og JBL-utstyr (egentlig ikke så rart, da alle disse produktene kommer fra samme eierkonsern). Men straks jeg droppet presets, ble det mye enklere. Og kjører du softwaren som følger med, er oppsett/bruk veldig enkelt fra pc. Dessuten er det (i likhet med DCX'en) også god støtte for dbx'en i lspCAD.

Men jeg skal ikke påstå at den låter noe bedre - bare at den i mitt anlegg ble enklere å sette opp rent nivåmessig (og IMO er litt bedre å se på).

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Doxa
    Flott tråd for å belyse denne boksen. Jeg hadde i lengre tid lest meg opp på denne, men hadde egentlig slått det fra meg pga. så mange som mener at den MÅ oppgraderes. Da blir den plutselig veldig dyr igjen....

Så fortsett med å komme med erfaringer, dette er god lesing!

Hva vil være den beste løsningen mtp. bruk av en dcx i et surround oppsett?
    Da er man jo nesten avhengig av å bruke analoginngangene. Vil den da greie å gi nok utsignal, eller burde signalet forsterkes før dcx'n?
    Vil lydkvaliteten med analoginng være god nok til stereo av litt kaliber også?

Jeg har inntrykk av at den gjør seg best med digital inn sånn lydkvalitetsmessig med det blir jo vel ikke så lett med surround.
    Det er jo 3 innganger, hvorav A-inngangen også kan benyttes som digital inngang. Så det er vel egentlig en mulighet til å bruke digitalt inn på A til musikk, og analogt inn på B & C ved film?
    Men det var jo pga surround jeg også droppet denne i første omgang, nå har jeg droppet surround og tester den ut kun på musikk.
    Så får jeg se hvilken løsning jeg velger etterhvert, nå er det mest nærliggende at jeg satser på to anlegg i stedet. Så kan DCXen benyttes kun til musikk på mine DIY-høyttalere.
    Med digitalt inn fra Duet, og analogt ut til 7.1-inngangene på 3806, som står i Pure Direct, fungerer det bra. Ikke støy, ikke forvrengning.
    Mine forsøkt på delefilteroppsett har ikke nærmet seg lydnirvana enda, men det kommer seg nok med litt knoting :-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra at det er flere som prøver ut løsninger...

Jeg skal også kjøre aktiv deling på mine DIY høytalere med
    digitalt delefilter som skal mate hver sin effektforsterker for respektiv kanal.

Jeg ønsker å ha en ren digital behandling av signal helt frem til delefilter,
    dvs at jeg trenger en inngangavelger og volumkontroll som behandler
    signalene digitalt og sender de ut som optisk utgang. Er den noen
    som vet om en slik enhet ?

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mao har du ikke tenkt å benytte DCX-2496?
    Da er det bedre om du starter egen tråd.

Du etterlyser altså en ren digital forforsterker?
    Tviler på at det finnes. Volumkontroll i det digitale domenet er etter hva jeg forstår ikke særlig smart, og en av ankepunktene mot DCX-2496.
    I det alle gainkontrollere i den er digitalt.

Active defo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hvor man får kjøpt optisk til XLR digital kabel til denne?

Active defo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som veit hvor en kan kjøpe en slik kabel? Har lett rundt på div. musikkforretninger, men finner ikke noe...

Intermediate D|sElMiNk sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    100% Digital inn/ut modifisering av Behringer DCX2496. Inn og utgangene er fremdeles ikke optiske, men det kan løses med andre konvertere. Merk at prisen ikke akkurat er lav ($995)...

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trekker opp igjen en eldre tråd.

Noen som vet hvor man kan får kjøpt et slikt PCMIA kort-adapter/leser til compact flash kort?
    Man kan åpenbart ikke bare sette inn compact flash kort i DCX2496.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Trekker opp igjen en eldre tråd.

Noen som vet hvor man kan får kjøpt et slikt PCMIA kort-adapter/leser til compact flash kort?
    Man kan åpenbart ikke bare sette inn compact flash kort i DCX2496.
    Du skulee vel egentlig ikke trenge det, DcX gir mulighet for lagring av filtere på den pc du setter opp greiene med. pc softvaren er nedlastbar på behringers sider. Hva skulle du da egentlig med pcmcia?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes en yahoo gruppe DCX2496 med info diskusjoner, skjemaer, modifiseringer etc.
    min dcx volumkontroll + modifisert utg
    Why modify the Behringer DCX2496 ?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •