DIY med 2x CA22RNY og 27TBCD/GB-DXT

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DIY med 2x CA22RNY og 27TBCD/GB-DXT

Hei!

Etter å ha lagt merke til alle dere andre som jobber med gulvstående nå, så hører jeg 6 elementer på loftet også skrike etter noen kasser å noen delefilter å leke med

Jeg kjøpte elementene delvis på impuls av g-h her på forumet, som mente at disse burde spille meget godt sammen i en 2veis konstruksjon.

Problemet er at han har Audiolence, og jeg har Radioshack, hehe, kan lissom ikke satse på den.

Så jeg trenger litt hjelp til å tråle nettet etter løsninger som har brukt disse elementene fra før, som jeg kan bygge.

Jeg har kikket på troels sine sider, men finner ikke noen av elementene i hans konstruksjoner.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har gått med noen tanker i hodet i vinter om å teste ut akkurat denne komboen, men da med en bassmellomtone pr ht.
    Av samme grunn har jeg allerede kikket på nettet etter konstruksjoner med disse, men har ikke funnet noen. Mange som nevner de, men ingen som faktisk har brukt dem.
    Ang de nevnte elementene har de jo noen kompromisser (som alltid).
    CA22RNY er ikke dypbassens beste venn for å si det sånn
    Og DXT diskanten mangler en del følsomhet i toppen.

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje ikke det er så dumt å holde seg til 1stk 8" pr høyttaler, å heller bruke de 2 siste til center om frontene fungerer greit.

Jeg har faktisk lurt på om de kan brukes i en litt liten kasse, å rulle av ved ca 50-60hz eller noe. Hadde passet fint ift subber og slikt, jeg har 2 xxls 12" alu som må brukes opp og, men noe 3veis er uaktuelt.

Jeg har et aktivt 2veis delefilter, og nok forsterkerkanaler, kan det hjelpe meg noe? Det er et billig Alto delefilter, så kun delefrekvens og gain som kan justeres. er litt usikker på om steilheten er valgbar, lenge siden jeg har hatt det fremme.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt vil vel ikke disse spille særlig bass uansett, og Vb25L, Fb 42Hz, rør Ø75 x 230mm er sånn ca "hifi" forslaget fra Bassbox. Da vil -3dB havne på 60hz.

Tanken min var å bygge kassen etter "golden ratio" som en stor stativht ala gamle Snell type K. 529 x 344 x 229mm er forslaget bra Bassbox.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •