MC68HC11(F1) Noen som kan språket?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Dogge sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

MC68HC11(F1) Noen som kan språket?

Sitter her og mer eller mindre stanger hodet i veggen etter uendelig mye lesing og leiting på nett.
    Har hentet ut data fra en MC68HC11F1(CFN3) fått det ut i lesbar kode, men innser at jeg nå kan trenge noe hjelp.
    Som kjent (for noen) så er det en 60 Hz sperre i noen produkter fra statene.
    Dette gjør at utstyret ikke kan brukes her til lands uten en grisedyr konvertering.
    Det jeg prøver på nå er å klare dette selv.
    Garantien er utgått likevel, så det er vel bare å prøve...
    Det jeg trenger nå er en som kan sende meg i riktig vei på å få endret dette programmet.
    Noen frivillige?

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva vil du fram til her? Det eneste jeg finner når jeg googler MC68HC11F1(CFN3) er at dette er en motorola microcontroller. Ikke noe som skulle tilsi at denne komponenten har 60Hz sperre. Dersom det derimot er snak om at dette er type-spesifikasjonen på et helt annet produkt må du spesifisere nærmere hva det er snakk om.

Hvis vi er på rett spor her og det er snakk om elektronikk med en slik uC så er det nok elektronikken rundt (strømforsyningen) som krever 60Hz og det er ikke noe man endrer på i uC-koden.

Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, det er selve programmet i den som har denne sperren.
    Chipen teller antall sykluser, og åpner ikke for 50Hz.
    Har hentet ut programmet fra den, men sliter litt med å finne ut hva jeg skal endre på.
    Grunnen til at jeg spesifiserte at det er en Hc11 F-serie er at den ikke er helt lik alle andre HC11, og kan selvsagt ikke simuleres i mitt THRSim11 program.

Edit: Og så roter jeg såpass at jeg legger inn feile filer her også.
    Fjernet for å scrolle litt mindre...

Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xell
    Hvis vi er på rett spor her og det er snakk om elektronikk med en slik uC så er det nok elektronikken rundt (strømforsyningen) som krever 60Hz og det er ikke noe man endrer på i uC-koden.
    Selve strømforsyningen er bygget for både 50 og 60 Hz, men den gang da produktet ble laget (10 år siden) ble det satt inn denne funksjonen for at forhandlere krevde dette fra fabrikken.
    På denne måten tjente de sitt på omprogrammeringen, og folk kjøpte heller fra dem enn å importere selv.
    Det å forandre selve strømforsyningen var bare å flytte på en av 3 brytere.

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aha. Jeg ble litt forvirret av at du sier at Motorolaen er sperret for 60Hz. her er det snak om at det sitter en uC i et eller annet produkt og at firmwaren til dette bestemte produktet sjekker forsyningsspenninga.

Jeg googlet "MC68HC11F1 instruction set" og fant dette dokumentet:
    http://artic.ac-besancon.fr/genie_el...nde/HC11F1.pdf

Eneste rådet jeg kan gi er å gå gjennom hver instruksjon og prøve å skjønne hva som skjer.

Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xell
    Eneste rådet jeg kan gi er å gå gjennom hver instruksjon og prøve å skjønne hva som skjer.
    Har dokumentet du linket til, og HC11 reference catalogen (500+ sider) men har ikke kommet frem til hvilken endringer jeg skal gjøre enda.
    Har lest temmelig mye om det i det siste, og selv om gårsdagens BT omtaler meg som en slags tusenkunstner så er ikke dette helt mitt område.
    Forsterkeren er jo oppe og går med 115v/60Hz uansett, men det hadde jo vært litt greit å funnet ut av det og blitt kvitt den ekstra boksen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •