SEAS G17REX/P vs. P17REX

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SEAS G17REX/P vs. P17REX

Er det noen som har erfaring med disse elementene, eventuelt hvilke egenskaper har den ene i forhold til den andre.

(Begge trives bra i 12-15 liter og de har omtrent lik pris. )

Er det noen som har synspunkter på faseplugg eks. P17REX/P ?

Takker for svar !

Hilsen Dagfinn

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette er bra elementer, men enkelte ting kan være greit å vite om dem:

G17REX/P er et glassfiberelement med et brukbart stivt membran som blant annet er kjennt fra konstruksjonen HF 275. Den skal ha svært gode mellomtoneegenskaper.

P17REX og REX/P er polypropylen-elementer som har et noe mykere membran. Det medfører en litt varmere klang. Faseplugg er en motesak, og på disse elementene stjeler de ca 5 kvadratcm og gjør membranet litt lettere. Det medfører en ørliten redukajon i bassegenskapene til elementet.

Husk at SEAS har lansert en ny plattform for bassene sine. Det er 15, 18, 22 og det nye 26-chassiset. Disse chassisene har kapasitet for langt større slaglengder, og de vil stort sett ikke være mulig å få til å bunne. De har stort sett litt lengre spoler enn de eldre elementene, kombinert med aluminiumslaminerte vikletråder gjør at disse nyere elementene har et motorsystem som egner seg bedre til å gjengi kontraster.

De nye chasisene er i første omgang å få med aluminiums, og papirmembran. Jeg har prøvd CA15RLY, L15RLY/P, CA18RLY (så vidt) og venter fortsatt på CA18RNX. De nye RNX-motorsystemene er delvis sammenliknbare med REX-motorsystemene med unntak av de vesentlig lengre spolene. CA18RNX har X-max på 6mm med en spole på hele 18mm. Jeg ville utvilsomt gått for de nye om jeg skulle bruke dem til å gjengi bass.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •