Scores Puppet-kino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34
    Newcomer Score sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Scores Puppet-kino

Da har jeg gått til innkjøp av ny diskant så litt modifisering måtte til for å få denne til å passe. I samme slengen har jeg gjort om på designet på høyttaleren så de blir litt lavere nå enn før. Diskanten jeg bruker nå er Beyma TPL-150H og er en amt, den skal kunne spille helt ned mot 1khz og derfor kan jeg nå bruke Seas w22 hele veien både til bass og mellomtone. Den 8" som sitter under hornet er den som skal bli brukt som mellomtone, de andre vil fungere som bassere ned til rundt 70hz hvor subbene tar over. Legger også ut noen bilder av så langt jeg har kommet til nå. Har også bygget om forsterkerne som står bak på ht fordi jeg syntes den ene trafoen sto litt for nær alle utgangene.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser meget stilig ut!
    Du deler og korrigerer aktivt, hva tror du utslaget blir av byttet utover delefrekvensen? Regner med at du får litt utslag av 10dB mer sensitivitet og hornet?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig de faller i smak. Deler og korrigerer aktivt med Audiolense, noe jeg er veldig fornøyd med. Hadde ikke tatt lange tiden å bli lei lodding av diverse filterkomponenter på gamle måten tror jeg. Hva jeg forventer meg er vel enda bedre dynamikk i øvre frekvenser og slippe og ha så stor avstand mellom basserne. Har veldig troa på at jeg liker lyden godt når diskanten spiller så langt ned som den kommer til å gjøre nå. Har også bygget denne baffelen i 24mm 1sort bjerk, mens den gamle var av mdf.

Intermediate Elemental Studios sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    992
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig stilige høyttalere! Kan tenke meg det spiller fantastisk når de er ferdig tweaket. Si gjerne i fra om du skal holde demo når den tid kommer

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

Ja det blir nok helt sikkert litt tweaking før jeg kommer i boks. Håper jeg faller til ro med denne løsningen slik at senter og bakhøyttalere i samme sort også kan bygges. Demo er det bare å komme til når jeg har fått styr på kaoset her

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja se her ja. dette ser jo utrolig bra ut da ser kule ut. hvordan kom du på denne ideen? var du ikke helt fornøyd slik det var? men ser jo ut som du vet hva du driver med. hypexene så jo også bra ut.
    men denne diskanten er denne billigere?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

amt

Har helt siden jeg begynte å bygge hatt lyst på en amt variant. Men har ventet til alt fungerer prikkfritt slik at det ikke er noen mulighet for å sprenge dem. Hadde egentlig lyst på mundorf sin versjon, men så har det i senere tid dukket opp en type fra beyma med og uten horn. Fordelen med denne er at den kan deles lavere enn mundorfen og har da ikke bruk for 5,5 toms mellomtoner og diskant, skulle jeg trenge å dele høyere av noen grunn så bytter jeg ut mellomtonen til en annen 8". Denne har rundt om såvidt jeg har sett bare fått gode tilbakemeldinger, så da gikk jeg for den. Prisen på en sånn er ganske stiv og ligger på rundt 3000 uten horn og ca 3750 med.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Målinger

Har nå tatt noen målinger av det nye oppsettet, legger dem ut her. Har fortsatt litt å jobbe med, men det lover virkelig bra. Må si det var noe annet å høre på enn det jeg hadde her før, og det absolutt til det bedre

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja bra målinger dette. når jeg ser disse får jeg litt sånn klipsch følese. håper du ikke blir fornærmet. hvordan frontplate er det? må slutte med å lage sånne bra prosjekt. da får jeg noen tanker å begyner å tenke fælt.
    siden jeg ikke hadde plass til de tårnene jeg bygde så kunne jo dette være noe. tror du det funker bra medbare 2 8" i hver ht.
    vis ikke har jeg tenkt på ett basstårn med 4 8".
    men hvor har du kjøpt diskantene.
    men stå på. utrolig bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det der så veldig bra ut

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe nei gjør ingenting. Det er en 24mm bjerkeplate, beisa den bare nå først så får vi ser hva jeg gjør med den senere. En slik diskant burde man seriøst tenke på ja, får bare større og større glis her . Ville fungert ypperlig med 2stk 8" også. Har tenkt til å ha det på bakhøyttalerne. Har bestilt flere beymaer til det, men det kommer ikke ny forsyning før i slutten av mai. Beyma får du tak av Stig Erik på: Home

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiosan
    det der så veldig bra ut

Takker for det

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått 5 stk Beyma TPL-150/H til så nå blir det bygging fremover. Blir i første omgang senter og bakhøytalere som skal bygges, men nye fronter skal også fikses før jeg får det nye lerretet.
    Fikk også omsider Blue-ray spillern til datan idag, så da blir det litt testing der også fremover :-D

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå endelig fått startet byggingen av 7ht til kinoen, de vil alle bli aktivt delt i audiolense. Det innerste laget er bygget i 22mm mdf, mens det utenpå der vil bli ett lag med viskoelastisk materiale, og en 16mm bjerkeplate til slutt.
    Det innerste laget ble jeg ferdig med igår så nå skal de inn for en liten test før jeg gjør meg ferdig med resten.

Intermediate epifant sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Zpanande! Hvordan skal bestykningen være? 8-tommer med "løs" AMT på toppen?

Det er slett ikke ofte man snubler over DIY-løsninger som ligger så tett opptil hvordan man ville gjort det selv, om man bare hadde tid og plass riktignok... Skikkelig gøy å følge fremgangen din

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det blir nå først kun en 8"+AMT montert på toppen inntil jeg får motet til å starte på 5 like kasser til. Har bygget 9 kasser nå, men trenger 14 for å få MTM på alle. Det blir nå i starten bare sideht som blir bygget som MTM da disse "må" være i dipol, både 8" og AMT. Øverste bildene er av front, center og bakht. Det nederste er av sideht i dipol. Mye mulig også bakht blir satt som dipol. De blir ikke akkurat vakre, men det teller ikke så mye da de skal stå bak et lerret. Alle bakht vil også bli skjult i "falske" vegger når jeg får ferdig det nye rommet.

Bra det faller i smak, skal prøve å legge ut litt flere bilder enn det jeg har gjort.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt du holder på. Jeg gleder meg til å lytte når alt blir ferdig.

Da ville jeg ventet med å se Slumdog Millionare, siden den har 7.1 MA-lydspor. (så ta den heller med idag om du husker det)

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må jo holde på nå i ferien. Du kan nok få en liten lytt om noen dager tenker jeg Tar med filmen etterpå.

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja se her ja. blir bra dette. men disse blir vel mye mindre en de du hadde før. hva blir str på disse når de er ferdig? blir det lukkede kasser? hvor mange liter?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ja de blir mindre og mindre Har egentlig funnet ut jeg ikke trenger mer enn 2stk 8" nå da jeg deler subbene over 100hz. Har heller ikke økonomi til flere elementer enn det jeg trenger til disse rund baut. 7stk sånne diskanter svir. Kassene er trykkammer, og blir etter jeg har trekt fra all avstivning ca 20l.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •