DIY: MTM Høyttaler Vifa XT25 og Peerless HDS 164 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Newcomer S3TR sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja dette ser BRA ut! Venter spent på fortsettelsen

Newcomer mr.DIY sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir bra dette her;P
    Har selv ht med 1xHDS 164, langt bedre trykk enn jeg hadde trodd av en 6.5":P

Intermediate kiskogl sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var det lyd!
    Med all demping endte dem på 33kg pr høyttaler!!

Ble lyd tidlig påskeaften... og har lyttet masse... og forelsket meg
    Frontplatene med waveguiden ble lagt til side foreløpig og nye fronter ble lagd. Dette ble gjort pga monteringa ble litt vanskelig og jeg må tenke meg frem til noe nytt der. Uansett, iflg. målinger jeg gjorde, fungerte waveguiden som den skulle og løftet diskanten i "bunn". Var fornøyd med det..., men som sagt; komplikasjoner gjorde at jeg lagde noen nye fronter. De fungerer jo greit de og da... intil videre.

Filteret jeg har prøvd med nå er et filter som er forslag fra frequence.dk som de bruker i et kit med disse elementene (de bruker den nye utgaven av HDS'en, men disse skal være relativt like). Dette filteret var ikke helt ulikt det jeg syntes låt meget bra en gang i tiden når jeg hadde elementene i noen testkasser. (Er det en tilfeldighet at de har endret ganske mye på filteret sitt etter at jeg sendte mitt forslag til dem?)

Uansett; Lyden er meget bra foreløbig. Eneste som jeg vil gjøre nå, er å bytte ut forsterkeren med noe som har kontroll... Planlegger hypex UcD 400W moduler (dual mono) for å sparke liv i høyttalerene. Min Sony STR-DB940 QS, blir med sine 5*110W og 30.000uF litt i svakeste laget, og kontrollen mistes når det guffes litt opp.
    Høyttalerene låter krystallklart og er faktisk meget dype i bassen. De får nok litt hjelp av rommet, men de kan virkelig sparke fra seg i dybden.

Nok preik; mer bilder!
    Ferdig... litt demping og kabler ferdig til å bli koblet til:

Litt filterkomponenter til å leke med...:

33kg høyttaler...:

Filteret ligger foreløpig på utsiden. Skal legges inn i høyttaleren når jeg er ferdig med det:

Mellomtone closeup:

And done...;

Takk til alle dere som har vært innom tråden og gitt råd!
    Snart skal jeg endre fronten og gi dem en finish.., men nå kan jeg ihvertfall lytte til dem mens jeg planlegger.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott dette!! Hvor stort volum ble det på disse kassene dine? Og hva frekvens har du tunet de til?

Ved hvilken frekvens deler du de mot subben? Eller står de som "Large".

Intermediate kiskogl sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel... Foreløpig står de som large. Testet litt med og uten sub... men får se hva jeg gjør etterhvert. Må nok til med noen målinger.

Volum... hm...tror det kom på ca 40 liter med alt av demping og avstiving. ..., men har ikke helt finregna på det. Skal gjøre et overslag senere.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •