O'du kjære kabel!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

O'du kjære kabel!

Nokon som har tips om korleis ein klarar å rydde, holde orden, skjule eller trylle vekk men ikkje KUTTE kablar, då er det snakk om alt frå straumkablar, scart, coaxial, optisk, tjukke høgtalar kablar til sub ledning:P sikkert fleire og

Korleis gjer du det? Alt mitt ligger i ei klyse bak tvbenken, men den går dermed ikkje inn til veggen då

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å inse det med det samme, det er særdeles få norske tv benker som står kant i kant med veggen.

Selv står min ca 4 cm utenfor.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min står 10cm utenfor veggen.

Er det store kabel bunter bak tv benken? Isåfall kan du vel kjøpe kortere kabler

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Finden
    Alt mitt ligger i ei klyse bak tvbenken, men den går dermed ikkje inn til veggen då
    "Welcome to the club"!
    Det er nær sagt en "umulighet" å lage et (bortimot) ryddig opplegg bak slike benker, spesielt om du har tre-fire-fem-seks komponenter i denne!
    Noe som slettes ikke er uvanlig.
    Men aldri så galt, at det ikke er godt for noe. Ligger høyttaler- signal- og strømkabler hultertilbulter bak benken, så er det straks en redusert fare for eventuell innbyrdes påvirkning fra kablene.
    Det skal riktignok mye til at slikt skjer, men enkelte har jo opplevd innbyrdes støy fra en kabel til en annen.
    Skulle du allikevel finne på å rydde opp i dette, så pass i alle fall på at du ikke kveiler opp kablene i en sirkelform!
    Da har du i prinsippet laget en magnetisk spole, som kan være uheldig.
    Samle heller kablene hver for seg i en åttetallsform, som vil eliminere "spoleeffekten".

Newcomer tipetu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Ligger høyttaler- signal- og strømkabler hultertilbulter bak benken, så er det straks en redusert fare for eventuell innbyrdes påvirkning fra kablene.
    Det skal riktignok mye til at slikt skjer, men enkelte har jo opplevd innbyrdes støy fra en kabel til en annen.
    .
    You bet...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •