Peerless SLS vs XXLS

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Peerless SLS vs XXLS

Vurderer en annen subløsning i kinokjelleren, og tenkte da på for eksempel Peerless sine 12" elementer.
    SLS koster ca 800 kr stykket, mens XXLS blir det doble.

Er virkelig XXLS så mye bedre, eller er det mer moro for pengene å doble antallet SLS-elementer i stedet?

Begge deler skal fungere bra i lukket kasse på ca 50 liter.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Vurderer en annen subløsning i kinokjelleren, og tenkte da på for eksempel Peerless sine 12" elementer.

Er virkelig XXLS så mye bedre, eller er det mer moro for pengene å doble antallet SLS-elementer i stedet?

Kan desverre ikke hjelpe deg i sammenlikningen, men jeg har erfaring med XXLS i lukket kasse på 50 liter og kan trygt anbefale denne løsningen. Bruker subben til musikk i stue på ca. 37 m2 og til mitt bruk spiller den plenty høyt nok (klarer å få panelbordene på utsiden av huset til å skrangle..:-) Bassen er stram og kontrollert, men går også temmelig dypt. Opplever XXLS som ganske lettdrevet, klarer å komme farlig nær x-max med en Hypex D2.0. Men selv med store utsving så er det lite mekanisk støy, vesentlig mindre enn min forrige sub med to 10" scanspeak (også DIY).

Er du på jakt etter mest mulig "bang for the bucks" så får du jo vesentlig mer membranareal med SLS. Vil tro kvaliteten blir mer en brukbar også...

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det einaste XXLS manglar litt på, er heilt i bunnen(20 hz og nedover). Har to stk sjølv på ein hypex hs500, heilt rått! Dog har jo også 8*12tom desse elementa(alu-versjonen) og med han spelar det jo flatt til 10 hz, så Men med ei 50 liters kasse, så manglar det litt heilt nede føler eg.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilbakemeldinger!

Vet at det er flere som har laget gode konstruksjoner med XLS/XXLS, men har ikke hørt så mye om SLS-subber.

Det blir muligens i kombinasjon med lavt avstemt SVS, så musikalitet og punch er egentlig vel så viktig som det under 20 Hz.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har testet 4x sls8" i lukket kasse (2 i hver høyttaler) , men de manglet litt dybde syntes jeg. og portet kasse på disse blir veldig stor for å få trøkk i bånn. så ville valgt xxls hvis jeg var deg. har en slik 12" i stuen og den er det bra med trøkk i!

Intermediate kiskogl sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville startet med XXLS og heller utvidet etterhvert. Disse elementene holder en mye høyere standard gjevnt over i tilegg til at de har mye lengre lineær slaglengde. Tror ikke du blir skuffet hvis du går for XXLS. Dyrere, men verd det hvis du er ute etter kvalitet

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke hjelpe deg med sammenligning desverre, men har kasse på 48-49L pr kammer stående til 4stk XXLS, skal SLS ha samme mål går jo det også bra...

jeg kjører selv 4 stk XXLS og det er voldsomt ! har bare laget meg andre kasser som passet bedre i stua

Sitat Opprinnelig postet av freddie

Active Kong Arne sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    315
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører samme forsterker, den er meget kraftig !
    men da 4x12"

viss man booster opp mye opp 20hz så er vi nærme
    men enig i at det mangler litt helt helt nede....

men ble lei av og spise 15" ellementer til 3500kr stykket
    disse XXLS ellementene er knall bra! ikke klart og avlive disse

nå skal det jo også sies at jeg ikke bruker så mye bass lenger, de flytter vel nesten ikke på seg, men høres godt!

Sitat Opprinnelig postet av Tandstad
    Det einaste XXLS manglar litt på, er heilt i bunnen(20 hz og nedover). Har to stk sjølv på ein hypex hs500, heilt rått! Dog har jo også 8*12tom desse elementa(alu-versjonen) og med han spelar det jo flatt til 10 hz, så Men med ei 50 liters kasse, så manglar det litt heilt nede føler eg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •