Djaan's DIY svs sub - Lakk finish tråd - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det var som jeg tenkte.

Men de siste dagene har jeg tenkt på om jeg "bare" skal pusse litt for hånd rundt hjørnene...i stedet for å bruke fresen (noe som vil lage mye større avrunding og vil endre det generelle utseende til hele subben)

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott prosjekt! For å gjøre deg oppmerksom på en ting...MDF'en kommer garantert til å "slå" seg på en eller annen måte slik at finishen ikke blir som tenkt. Spesielt hvis du nå er ute i kulda og skal flytte den i varmen.
    Jeg har erfart det samme og kommer ikke til å gjøre ferdig fin-finish før til våren/sommeren. Min MDF trakk seg litt sammen (tørket) nå´r den kopm innendørs og dermed var 6 lag med lakk bittelitt forgjeves 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Flott prosjekt! For å gjøre deg oppmerksom på en ting...MDF'en kommer garantert til å "slå" seg på en eller annen måte slik at finishen ikke blir som tenkt. Spesielt hvis du nå er ute i kulda og skal flytte den i varmen.
    Jeg har erfart det samme og kommer ikke til å gjøre ferdig fin-finish før til våren/sommeren. Min MDF trakk seg litt sammen (tørket) nå´r den kopm innendørs og dermed var 6 lag med lakk bittelitt forgjeves 8)
    Takk for det og godt poeng. *tenketenketenketenketenketenke*

Litt synd at jeg ikke har noe "egnet" arbeidsplass til slikt innendørs....

Så når jeg nå har tenkt litt, så spørs det ikke om dette prosjektet må legges på "is" :twisted: en mnd eller to....og vente på litt mildere vær.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I påvente av bedre vær har jeg holdt på å sparkle og pusse i utallige omganger. Dette i tillegg til 100 andre prosjektene jeg har gående i heimen:-?

Her er hvordan subben ser ut før filler blir lagt på.
    Kanskje subben min skal få tilnavnet "Flekken" ? Eller (sweet)Spot?
    Vedlegg 49140

Og baksiden. Alle overflater kjennes greie ut for mine (u)følsomme fingre og den blir vurdert klar til primer.
    Vedlegg 49141

Men som så kjent, dukker alle feil og ujevnheter opp
    når man begynner å lakke.

Og dette va utvilsomt tilfelle her også.
    Vedlegg 49142
    Kanskje ikke så lett å se på dette bildet,
    men de er definitivt der...

Heldigvis var dette noe jeg var forberedt på,
    så neste steg er å utnytte synligheten av disse
    feilene og kjøre en ny runde med sparkling og pussing osv....

Jeg orket ikke å henge opp subben for lakkering ettersom den skal jobbes såpass mye med inni mellom, så jeg fikk primet 5/6 sider i dag, og tar den siste siden før jeg går i gang med sparkelet igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Ser bra ut dette.
    Ang det å lakkere er jeg også væravhengig.
    Jeg erfarte akkurat det samme som SannaX da jeg lakkerte noe jeg laget med mdf i vinter.
    Heldigvis går det mot varmere tider

Blir kjekt å se suben din ferdig lakkert

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wilma
    Hei.
    Ser bra ut dette.
    Ang det å lakkere er jeg også væravhengig.
    Jeg erfarte akkurat det samme som SannaX da jeg lakkerte noe jeg laget med mdf i vinter.
    Heldigvis går det mot varmere tider

Blir kjekt å se suben din ferdig lakkert
    Takk takk.

Ja jeg gleder meg jeg også.

Nå har jeg vært inne på tanken å kanskje bruke en type lakk beregnet for plastikk. Dette er bruke på en Beach Buggy jeg har stående. Lakken er ekstra "seig" og tåler bevegelse i emnet uten at lakken sprekker.

Det jeg ikke er sikker på er om noe slikt er muligh å få tak i på lakkboks. Eller om det kun kan påføres med lakkpistol. Jeg har utstyret, men ikke fasilitetene....

Jeg har også såvidt vært inne på tanken å f.eks. trekke subben med stoff, og smøre det med harpiks (eller hva det heter) og lage glassfiber. Denne er stiv, og vil skjule skjøtene mellom MDF platene. Samtidig er den fin og pusse og lakke, og kan gi et fint og blankt sluttresultat dersom man er litt nøye.....

Duken kan jo bare stiftes på, for alt må jo sparkles litt uansett, men jeg får et helt annet utgangspunkt mtp. lakk og finish.

Noen tanket rundt dette?

Noen som har gjort noe lignende å laget glassfiber? evt. i forbindelse med lakking?

(i bilstereoverden er ihvertfall dette en mye brukt metode til å lage spesialformede basskasser til biler....)

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *bump*

Har det blitt noe finish i løpet av sommeren?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har blitt dårlig med det dessverre. Har blitt opptatt med bryllupsplanlegging, husoppussing og det som ellers måtte høre til jobb og en fin sommer. Satser på å ta pause fra ting og tang i løpet av høsten og vil prøve å prioritere alternative prosjekter da.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •