DIY møbel til NAD M15 og M25

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool DIY møbel til NAD M15 og M25

Heisann godtfolk.

Jeg har en liten stund vært inne på tanken å lage et AV møbel til mine overnevnte forsterkere.

Jeg har ikke særlig mye plass å gå på i bredden, så jeg tenkte på et møbel som har samme bredde som NAD'ene hvor jeg lager en sokkel som M25 står på og så lage noe som matcher oppå M25 slik at M15 havner på toppen.

Alternativt er å lage møbelet selvbærende uten at den blir særlig bredere enn nødvendig utover bredden til NAD'ene.

Høyden fra gulvet og opp til første komponent kan være fra 10cm eller høyere gjerne.

Høyden fra M25 (nederst) til M15 bør være minimal, men nok til å sørge for god nok "kjøleluft" til M25.

Den største utfordringen er å komme opp med et design/materialbruk/løsning som tåler 50kg++ som disse nad'ene veier tilsammen + særlig vektlagt WAF.

Jeg håper at dere kreative sjeler der ute har noen ideer som dere vil dele med meg!

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyden fra M25 (nederst) til M15 bør være minimal, men nok til å sørge for god nok "kjøleluft" til M25.
    Jeg tror nok du bør legge inn minst 10cm mellom M25 og M15. Jeg har ca 10 cm opp til neste hylle fra min M25 og ingenting på denne. Den blir forbausende varm etter en time eller to.

Hadde du tenkt deg åpne eller lukkede sider på benken?

Jeg sysler også med tanker om DIY benk til masterserien. Hadde planer om noe i stein og tegner litt i ScetchUp. Skal bli spennende å se hva du kommer fram til.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I utgangspunktet hadde jeg ikke tenkt å ha sider i det hele tatt. Bare bygge noe til M15 som hvilte på M25.

Dette vil sørge for lufting på sidene av M25 og mellom M25 og M15.

Begge hylleplatene kan godt være kun en ramme som bena på nadene treffer på....med åpning i midten. Det vil jo gjøre det luftigere også under begge komponentene.

Jeg vil samtidig påpeke at det er sikkert 100 DIY Masters på plass innen jeg har begynt...planleggingen derimot starter her

Active lunnarn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hallo

hallo

hva med å plasere m25 øverst så det ikke får noe over seg?
    regner med det er den som gir ut mest varme
    og ha 5 cm over m15 en før du har hylla til m25.

så en som hadde gjort noe litt kult inne her med gjenge stagg (grove )
    og plater som han hadde bora hull i hørnene på.
    det vil tåle mye vekt pluss at man kan justere høyden mellom platen i etter tid også:-D
    vis du ikke vil at gjenge staggene skal synes så kan du lage ut hulete trestoper eller metall rør som du trer rundt

skal du ha flere komoneter i breden kan du bruke breire plater med et sett rør mitt på plata foreksemel

tegna et kjap bilde som viser hva jeg mener

mvh Håken

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •