SP38/13 -Troels Gravesen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SP38/13 -Troels Gravesen

hei, hei.

Har tittet litt rundt etter en 3-veis. Synes Troels Gravesens SP38/13 virker bra. Og så ser kabinettet ut til å være et mulig prosjekt:-)

men finner ikke priser for hva et kit til SP38/13 vil koste? Eller må en handle komponentene enkeltivis?

Newcomer jonrune sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel dette en 2-veis konstruksjon ref. beskrivelsen, men ikke at det gjør noe. Bygger selv CNO høytaleren til Troels, virker som dette nok er et steg høyere mot high-end. Ser at han sier den trenger nok kraft og det er jo et godt tegn, om enn dyrt...:-)

Selve elementene kan du finne mange steder, f.eks. hos Eltek eller i USA hos parts-express som mange har benyttet. Du kan sende Troels en forespørsel om han kan levere elementene til deg. Han bruker Janzen Audio til å levere delefilter komponenter etc. Jeg har selv kjøpt alle komponentene derfra + dempematerialter, ledning, terminaler, loddetinn etc. etc. (det leveres fra Polen, så det tilkommer min. 500,- i frakt + 25% moms ved fortolling + fortollingsgebyr på litt over 200,-)

Merk at jeg først ønsket å bygge hans Zahra modell, men pga. at det er en eldre design, var det nesten umulig å finne tak i elementene. Og det ble i så fall dyrt...så jeg kom over elementer til hans CNO modell her på forumet for halv pris. Dog kunne han faktisk levere de samme elementene til ca. samme pris, som da er halv pris i forhold til pris fra Eltek i Oslo.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eltek priser:

Scan-Speak bassmellomtone 18W/8531G00
    ELTEK AS 1675,-/stk.

Scan-Speak diskantdome D2010/8513-00
    ELTEK AS 551,-/stk

D3806 har ikke Eltek, du får evt. høre om de kan skaffe dem. Google dem, så finner du blant annet:
    http://www.madisound.com/pdf/scanspe...06_820000e.pdf
    og noen som selger dem privat...($90,-/stk. der visstnok nye)

Dog litt redd for at D3806 er gamle som ikke lengre er i produksjon og tilgj. i nettbutikker, kun privat. Spør evt. Troels om de kan erstattes av andre modeller.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg tenkte, kikk her:

Strassacker: Speaker, Do-it-yourself

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    297
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SP44ScanSpeak 18W/

Her er link til SP38/13 med annen diskant siden D3806 er vanskelig å få tak i. Ellers så kan det være Troels har noen liggende i reserve, send en mail til han og hør.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du får tak i D3806 og skal ha Superior Z-cap delefilter på SP38/13, bør du regne ca. 6 - 7.000 kroner i komponenter, så med kasser og finish er du nok oppe i 8 - 10.000,- vil jeg tippe.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode innspill!

Jeg kan en del om snekkerarbeid, så det å bygge kasse ut fra tegning bør gå greit. Men hva kreves av utstyr/kunnskap når en skal lodde delefilter? Eller alternativt hva koster et ferdig et (om det finnes)?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å lodde delefilter er forsåvidt en enkel jobb, men hvis du er usikker på hvordan det gjøres kan det være greit å få noen som er erfarne til å lodde for deg. Tipper du kan få noen til å gjøre det for deg for noen hundrelapper... Hvis du ser på tråden min (2-veis-scan-speak-sp38-13), er jeg også igang med bygging av SP38/13. Jeg har delefilter og alt klart, men mangler kassene. Jeg har ikke hatt tid til å fullføre enda, men har lyst å få ferdig kassen nå snarest. Problemet er at jeg ikke har tilgang på god sag... Skulle få en til å CNC-frese det for meg, men det gikk i vasken. Uansett, jeg tror du kommer til å bli mektig imponert over SP38/13 hvis du går for den! Hvis du kan hjelpe meg med kassene, så kan jeg hjelpe deg med delefilter! (hvis du bor i stavangerområdet...)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen. Bor i Bergen, så litt vrient... men om du tenker på sag, så er en vanlig håndholdt sirkelsag bra nok. Men du trenger en rettelist å sage langs/til styring. Ellers når det gjelder fres, kan du be om å få dette gjort på et snekkerverksted eller så har de sikkert rimelige freser på clas eller biltema...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •