hjeme sub med bil sub...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hjeme sub med bil sub...

hei har et re12sx ellement som jeg har hat en stund i bilen og nå kommet fram til at jeg ikke har plass lenger til det så tenkte og bruke det inne kassa jeg har i bilen er en porta sak på ca65liter det jeg lurer på er om dete er no tess inne event noen med forsterker forslag eent ny kasse? skal brukes i et 2.1 med dynavoice m-65:-D
    på forhånd takk
    mvh morten

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette er jo et 12v element, og ikke 220/230v som er inne, så da må du vel til med en omformer for å få til dette inne bortsett fra det, skal det kunne bli brukbart.. men alt styret til side; hvorfor ikke selge dette, og spare pengene for forsterker /omformer osv, og heller kjøpe en tilsvarende subwoofer til hjemmebruk ? får jo kurante subwoofere for en ganske rimelig peng ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    dette er jo et 12v element, og ikke 220/230v som er inne, så da må du vel til med en omformer for å få til dette inne bortsett fra det, skal det kunne bli brukbart.. men alt styret til side; hvorfor ikke selge dette, og spare pengene for forsterker /omformer osv, og heller kjøpe en tilsvarende subwoofer til hjemmebruk ? får jo kurante subwoofere for en ganske rimelig peng ?
    Så man plugger elementet til 230 volten i huset????

Intermediate bjarne82 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    12v / 220/2230v element?? Altså elementer har forskjellige specs / egenskaper som gjør at di har forskjellige bruksområder. Derfor fungerer det best med en "bilsub" i en bil.

Istedet for å bygge ny kasse til elementet og skaffe sub-forsterker , ville det nok være enklest å heller skaffe seg en dedikert aktiv subwoofer til hjemmebruk.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elementet har ingen ting med spenningen å gjøre, det er det kun forsterkeren som har. Du driver ikke en høyttaler med 12V eller 230V, det er i tilfelle forsterkeren som gjør det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har regna ut ett volum som skal passe til elementet med en kurant frekvensrespons til hjemmebruk er det vel bare å sette i gang.
    Ingenting som tilsier at det ikke skulle fungere helt fint.

Håper du har regnet litt på kassa du snakker om, det er jo selvsagt bare å prøve, men om du ikke har regnet alt ut skikkelig er det ikke sikkert det høres så bra ut uten videre.

Edit:
    Du kan jo bare flytte hele subben med kasse og alt innendørs å teste, det fungerer sikkert helt greit med en god plassering.

Litt offtopic:
    Jeg har også brukt bilforsterkere i stua i nødperioder, har en drøss gamle pc strømforsyninger jeg kan bruke, er enkelt å få det til å funke, det er bare ikke like bra som en skikkelig forsterker.

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker faktisk kun bilelementer i DIY sub innendørs, dette funker bedre enn forventet, det gir god effekt når det er en sub på hver side av sofaen

Plassering er (som med alle subber) alfa og omega, og det kan lønne seg å se an kassa du har fra før om den egner seg til innebruk i det hele tatt, eller om du må modde, evt bygge ny kasse. Det finnes uansett ingen fasit, bare å teste.

Å se film med bilsub slår å se film uten sub i det hele tatt.

Active magnus14 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må være drita, og ha røyka mangen par sokker!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var vell en go dose sprøyt. Funker nokk mer enn bra nok med elementene som er nevnt. Kjør på..

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnus14
    Du må være drita, og ha røyka mangen par sokker!

ja absolutt - jeg røyker sokker ja.

real mature.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heheh!
    Alle røyker vel litt sokker iblant, ihvertfall om man tar i betraktning hva folk kan finne på å si av og til.

Jeg kan komme på ett par småflaue uttalelser jeg selv har ytret tidlig på morgenen eller sent på kvelden. Gjerne i sammenheg med lange dager på overtid eller lignende.

Intermediate Even Sundgot sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan_m
    hei har et re12sx ellement som jeg har hat en stund i bilen og nå kommet fram til at jeg ikke har plass lenger til det så tenkte og bruke det inne kassa jeg har i bilen er en porta sak på ca65liter det jeg lurer på er om dete er no tess inne event noen med forsterker forslag eent ny kasse? skal brukes i et 2.1 med dynavoice m-65:-D
    på forhånd takk
    mvh morten
    Hei.

Vist du legger ut litt meir info om elementet, forsterkeren og korleis du vil dette skal spille så kan vi finne ut kasse volum osv :-D

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

230v sub

:lol:

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    hehe den spilte ikke 50hz rart..hehe

Newcomer BeemerZ1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jan_m
    på forhånd takk
    mvh morten
    Alt kommer egentlig an på hvilke forventninger du selv har. SX12 kan gjøre seg helt greit som inne-sub En 12" inne kan absolutt ikke sammenlignes med en 12" i bil med tanke på lydtrykk...
    En som nevnte at plassering er alfa og omega, men kassen er vel så viktig!
    Hva skal denne sub'en brukes til? Dunk-dunk, hifi eller kino?
    Kassen du har er sannsynligvis best egnet til dunk-dunk... Skal den brukes til kino bør du kanskje over 100 liter.
    Er jo ikke værre enn å prøve med den du har og se hvordan det funker. Først og fremst må du skaffe deg en passe kraftig forsterker. Forslag kommer an på hvor mye du er villig til å betale.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmmm

ja det med donk donk kasse kan steme vet selv at re audio har gått ut med at sx subene ikke skal ha loket kasse så må vere portet, 100+ det er jo i størlsen jeg hadde gammle 18" i det... av forsterker kan jeg vel streke meg til ca3000

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elementene er vel verken 12V eller 220/230v .

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å ta c-v litt i forsvar her, så finnes det jo aktive sub'er til bilbruk... Det er det eneste (fornuftige) jeg kan tenke meg han mente... :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •