"How to-" Dynavoice M-65, bytte Diskant til Seas! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 94
    Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror omsider jeg også skal driste meg til å kjøpe nytt diskantelement.
    Får vel prøve det først før jeg hiver pengene på en ny høytaler. Ikke minst kan det vel gi litt mer kr i kassa om jeg selger de også...hvem vet.

Det er denne diskanten ikke sant?
    Seas H1283 22TAF/G dynaBel AS

Det beste hadde jo vært om man hadde en diskant som passet i det gamle hullet men det finnes vel ikke?

Er det eventuelt noen andre diskanter som kunne tenke seg å heve lyden enda noen hakk?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Bra guide, dette er noe jeg kunne tenkt meg å gjøre en gang, men det er et par ting jeg lurer på...

Det ene er, hva mener du med folien? og at man skal kutte bort den?

Har kikka litt på diskanter, fant en ny modell fra Seas til omtrent samme pris...
    Hvilken av disse vil passe best til høytalerene:

http://www.mamut.net/dynabel/SE%2012...0-%20H1280.PDF*NYHET*

http://www.mamut.net/dynabel/SE%2012...0-%20H1280.PDF

Eller er det andre diskanter som dere heller kan anbefale? Det har jo gått en stund nå, så har sikkert kommet noe nytt?

Til slutt lurer jeg på hvorfor du/dere ikke bare borrer et 85mm hull, da får man plass til koblingene også?

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det vanskelig med skruene igjen, de må ha noe å skrus i... :wink:

Folie : Kassen er MDF plate med tynn folie, som fort revner og rives opp, er også lettere å få startet med hullsaga om man ikke har av typen man får satt flere hullsager inni hverandre...
    Det er bare å prøve med den Prestige diskanten også, skader ikke å prøve, å det er klin umulig at det blir dårligere en drittn som står i fra før...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, skjønner... Tenkte det måtte være en god forklaring på det, og det var det...

Ok, du mener folien/belegget som er utenpå høytaleren/MDF platene.... Har ikke fått høytalerene enda skjønner du, så er litt vanskelig å se det for meg...

Hvis jeg ikke blir fornøyd med diskanten, så kjøper jeg nok den Prestige diskanten... Men spec messig er de ganske like de du satt i eller? dårligere eller bedre?

Takk for raskt svar!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som en sa tidligere i tråden, man kan ikke se utfra produkt data om en diskant passer lydmessig sammen med det originale, det må bare prøves...

Jeg tok en blind sjans med 22TAF, og det passer bra, flere har brukt den etterpå og ingen har så langt sakt noe annet en positive tilbakemeldinger..

M65 er jo også en ganske fleksibel høyttaler med dB-justeringene på baksiden, så man kan faktisk endre på diskanten/delefilteret om man føler det er litt for tilbakelent eller frempå, derfor er M65 også en god kandidat til en slik quick&dirty mod...

Men, du må gjerne ha M65 i noen uker mnd før du bestemmer deg, få spilt de inn og se om du er fornøyd med diskanten, det er en god høyttaler til prisen og mange er 101% fornøyd med den original...

Mine er nå blitt Nedgradert til Bakhøyttalere, riktignok noen fryktelig kraftige bakhøyttalere, men de er fortsatt med i anlegget altså etter 3-4år som fronthøyttalere...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da får jeg bare gjøre som du gjorde da... bare ta en sjans på at det blir bra.

Ja, det er det som er planen. Jeg skal spille de inn ordentlig og høre hva jeg selv syntes først... Så får jeg heller se etter en stund hva jeg syntes...

Det må jeg si, da har du noen heftige bakhøytalere hvertfall ifølge tester osv. av disse høytalerene. Dette blir mitt første ordentlige anlegg, så blir vell bitt av basillen som de fleste andre, og da ender nok disse opp som bakhøytalere en vakker dag. Men man må jo starte et sted....

Er spent på hvordan de spiller med NAD C355BEE, noen som har noe erfaring med C355 Og M-65?

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JonAn
    Ok, da får jeg bare gjøre som du gjorde da... bare ta en sjans på at det blir bra.

Ja, det er det som er planen. Jeg skal spille de inn ordentlig og høre hva jeg selv syntes først... Så får jeg heller se etter en stund hva jeg syntes...

Det må jeg si, da har du noen heftige bakhøytalere hvertfall ifølge tester osv. av disse høytalerene. Dette blir mitt første ordentlige anlegg, så blir vell bitt av basillen som de fleste andre, og da ender nok disse opp som bakhøytalere en vakker dag. Men man må jo starte et sted....

Er spent på hvordan de spiller med NAD C355BEE, noen som har noe erfaring med C355 Og M-65?
    Skulle gå greit det, litt spiss diskant kanskje, men stengod kontroll på bassen..

Newcomer espenlenvik sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjorde dette med mine 65-EX å en ny verden åpnet seg.
    Annbefaler alle å gjøre dette.
    måtte ned på +2 på valgrt bak på den etter modding.

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av varemit
    Tror dere stikksag her er aktuelt, eller vil dette fort bli stygt og unøyaktig?
    Litt usikker på om diskanten "overlapper" hullet eller om den er nedsenket..
    Stikksag er absolutt helt uaktuelt verktøy, ifølge andre så vil det føcke opp høytaleren helt..

Du må bruke en rund hullsag..

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espenlenvik
    Gjorde dette med mine 65-EX å en ny verden åpnet seg.
    Annbefaler alle å gjøre dette.
    måtte ned på +2 på valgrt bak på den etter modding.
    Herlig at enda flere prøver og er fornøyde!
    EX-diskanten er vel den samme som på bildet i første posten i denne tråden?

Frosta er plassen sin ja...

Newcomer espenlenvik sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scorpioen84
    Herlig at enda flere prøver og er fornøyde!
    EX-diskanten er vel den samme som på bildet i første posten i denne tråden?

Frosta er plassen sin ja...
    For de som ikke har gjort dette vet de ikke hva de går glipp av så enkelt er d bare.
    Moddinen gikk på 20min vist du har utstyret på plass.

Diskantene på EX'ene er likedan ja.

Frosta er jo trondheimsfjordens navlehehe

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lyst til å gjøre dette selv. Har endelig fått høytalerene og spillt dem ordentlig inn, men jeg syntes liksom de mangler det lille ekstra, i diskant området. Lurer på om jeg skal prøve den nye modellen av Seas diskantene som jeg linket til noen poster opp. Den er jo ny også har den tekstildome med magnetisk olje, det hørtes heftig ut

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er to stk nye diskanter bestilt. Skal i første omgang kun bytte ut diskantene i fronthøytalerene, men dersom dette blir så bra som flere her inne har erfart så blir det nok til å skifte ut diskantene i bakhøytalerene eventuelt centeren også :-D

Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å høre hva du får til med den nye TFF diskanten. :-D

Kan se ut til at TFF er en "frempå og ivrig" diskant med godlyd, passer nok bra i en "party-høyttaler" som M-65...

Gi oss en anmeldelse etter en dag med innspilling... ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Jan Frode: Blir spennende å høre hva du syntes! Har vurdert disse selv, men tror jeg skal vente til du har spillt inn og forhåpentligvis kommet tilbake med en tilbakemelding Det hadde vært konge hvis du hadde tatt deg tid til det

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Jan Frode: Blir spennende å høre hva du syntes! Har vurdert disse selv, men tror jeg skal vente til du har spillt inn og forhåpentligvis kommet tilbake med en tilbakemelding Det hadde vært konge hvis du hadde tatt deg tid til det
    Skal komme tilbake med en tilbakemelding etterhvert. Har enda ikke mottatt diskantene men de er på vei :-D
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

- Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av varemit
    Tror dere stikksag her er aktuelt, eller vil dette fort bli stygt og unøyaktig?
    Litt usikker på om diskanten "overlapper" hullet eller om den er nedsenket..
    Tror det kan bli litt problemer å klare en så skarp sving (hvis du tar det i et kutt), men i teorien kan det bli like bra. Er veldig avhengig av hvor flink og vant du er med stikksaga. Vil tro du vil få best resultat med hullburr ,med minst stress. Gjør som Tandstad skrev, og lag en anrettning styreborret kan borre i. Det er det jeg tror vil gi deg best resultat med minst risiko.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Jan Frode: Flott! Gleder meg til å høre fra deg

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

@Jan Frode: Flott! Gleder meg til å høre fra deg

Ja da er de nye diskantene montert og jeg kan bare si meg enig med andre som har gjort dette :Reultatet ble meget bra. Borte var den litt "pistlete" lyden fra orginal diskantene.

Jeg har ikke foretatt noen form for målinger, men brukt mine egne ører og sammenlignet dem med bakhøytalerene som fremdeles har de orginale diskantene.

Jeg rekner med at de vil bli enda bedre etter litt innspilling, men som sagt, jeg er iallefall storfornøyd allerede nå :-D.

Jeg skal garantert gjøre det samme med bakhøytalerene og muligens centerhøytaleren. Jeg kan komme med ytterligere meldinger vedr diskantene etterhvert som de får "satt" seg.

Edit: Diskantene spiller bare bedre og bedre etterhvert, nå har jeg justert ned fra +4 til +2 på x-change,n. Dette var morro :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så bra! Da blir det nok sånne diskanter på meg også om ikke så alt for lenge!
    Takk for tilbakemelding!

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •