Bygging av komplett 7.1 WAF hi-end in-wall. Status: Akustiske tiltak i rom Ferdig - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 14 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 266
    Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Megawatt
    Skikkelig imponerende Timion. Ser ikke ut til at noe er overlatt til tilfeldighetene her så dette gleder jeg meg til å se sluttresultatet på.

Ikke noe å si på fingerferdighetene dine heller. Hadde aldri fått bygd noen så fine inwall høytallere med de ti tommeltottene og tålmodigheten min jeg nei.

Er du fornøyd med det du har fått testet av lyd på høyttalerne per i dag?

Gleder meg til å se hvordan du løser det med submøbelet ditt senere.
    Jeg klør etter å få kommet hjem å testet videre . Jeg har hørt mange kvalitetshøyttalere opp i gjennom årene. Har som konsekvens, som også mange andre "tatt skade" og blitt litt litt prfeksjonist og pirkete. ...kan vel røpe at jeg har enkelte småting i selve kabinettkontruksjonen som "plager" meg, som jeg selv mener burde vært perfekt (Dette har ikke noe innvirkning lydmessig, så det betyr jo egentlig ikke noe) Men når det kommer itl lyden så er den såpass på høyden at jeg må si meg overaskende fornøyd. Med subber her blir det morro:-D .

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du...

er vel snart på tide med fleire bilde...

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Finden
    er vel snart på tide med fleire bilde...
    Bilder er tatt, men tide er mangelvare.. Bildemessig er det ikke veldig store endringer. Tok noen bilder når demping yttrekammer ble gjort. Har også noen bilder av den lille twekejobben av frontfilterene. Skal få lagt ut disse.

Neste fase nå blir byggingen av subbene. Disse tar jeg paralelet med at rommet blir ferdigstillt med sparkling, tapetsering, maling gulvlegging (kommer ikke til å legge ut byggebilder av selve rommet i noen stor grad)

Skal prøve å få tid til å legge ut litt bilder i kveld. :-D

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question DIY Strømkabel (KONTAKT) til projektor?? Hjelp!!!

Jeg må jo bare beklage at bilder ikke ble lgt ut i går. Som sagt tid er mangelvare (noe jeg er mye skyld i selv...) Har pt. 2 større prosjekter in-wall byggingen og selve rommet. Måtte i går igjen prioritere jobbing på rommet. OG som normalt dukker det alltid opp nye (men mindre) prosjekter via "moder prosjektene"

Her trenger jeg litt hjelp. Jeg har lagt opp et stort trekkerør (40mm) for hdmi-kabel og evt. andre som måtte trenges av kabler til projektoren. Men rører er ikke stort nok for kontakten til stømkabelen, standardkabelen er heller ikke lang nok. Jeg kunne derfor tenke meg å lagen en DIY strømkabel. Spørsmålet er: Hvordan får jeg tak i en riktig kontakt til projektoren? (gjelder også kontakten til strømsiden)

Kan jo ikke bygge om standarkablene da det ikke er noen skrue og komme inn til koblingene. Den virker som helstøpt plast....

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Timion
    Kan jo ikke bygge om standarkablene da det ikke er noen skrue og komme inn til koblingene. Den virker som helstøpt plast....
    Hvorfor ikke det? Det er jo bare å kappe ledningen avisolere og enten skru på kontakter eller forlenge selve ledningen. Så lenge skjøtene er utenfor trekkrøret skulle vel ikke dette by på problemer?

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Hvorfor ikke det? Det er jo bare å kappe ledningen avisolere og enten skru på kontakter eller forlenge selve ledningen. Så lenge skjøtene er utenfor trekkrøret skulle vel ikke dette by på problemer?

Joda jeg ser den, og tenkt tanken. ..men som det fleste sikkert etterhevert har fått med seg, liker jeg at ting er gjort på en mest mulig ggennomført måte (med litt ekstra innsats) Kunne derfor tenke meg hel kabel uten skjøt. Må jo være noen som selger kontaktmateriell der ute..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elfa selger ivertfall enkle kontakter.
    Sjekk ut varenummer 42-294-23, 42-294-07 og 42-294-15

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av damuh
    Elfa selger ivertfall enkle kontakter.
    Sjekk ut varenummer 42-294-23, 42-294-07 og 42-294-15
    HAHAHA sjekket umiddelbart Elfa sin nettside.. hm her var det jo bare skyvedøre Inntill et google søk opplarte det hele. Det var altså denne linken du siktet til. Det var i utgangspunktet ikke til HDMI jeg trenger kontakt, men uansett. Det der er jo veldig greit å vite om. Finner sikkert kontakter på Elaf også.:-D Takker så mye:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoi, jeg leste tydeligvis litt feil der ja. Men elfa skal ha de fleste kontaktene du vil trenge regner jeg med. De selger også til privatpersoner, noe som er ganske greit.

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Besøket til Elfa sine sider fikk meg jo selvsagt på en ny idé til in-wall bakhøyttalerne. Dersom jeg i steden for å koble fulltonene i motfase kobler beggge i fase vil høyttaleren gå fra dipol til bipol. Kunne vært morro å installere en vippebryter on/on funksjon som muligjør dipol/bipol.

Når det kommer til strøm/spenning etc. så er jeg lite ute.
    Fant dette produktet på Elfa siden. Spørsmålet er da. Kan denne evt. brukes? Det er også en led på bryteren. men ut i fra hva jeg kan forstå må det 12v til her.. (noe høyttaleren selvsagt ikke gir selv) Kan man risikere en uønsket demping, av fulltonen ved å bruke denne. (Kan denne ha en egen motstand)

Intermediate BullFire sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet ikke jeg hvilken projektor du har, men er det standard nett kabel som feks brukes på pc kan du kanskje bruke en av hver av disse: 43-207-43 og 43-204-04, T65 får du også i vinklet hvis det passer bedre. Kan hende noen av de andre kontaktene også er bedre for deg, det er mye og velge i.

Ellers vil jeg si at det er noen flotte høytalere du har bygget deg, blir spennende å se hvordan det blir når du er ferdig.

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt stille på høyttalerfronten i det siste.

All tid siste dager har gått med til arbeider i rommet jeg bygger til høyttalerne. Tapet og maling av vegg/tak 1. strøk er unnagjort.
    Jeg har valgt å gå for heltregulv i hele huset, og intet unntak i kinoen.
    Det skal sies at det ern en hinsides jobb å få gulvet på plass. Ryker fort 1000 skruer, og jeg gleder meg til den jobben er over.:-D

Må bare beklage fraværet av bilder i det siste. Men som sagt er det heller lite nytt å melde... men det skal det bli en slutt på

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er berre å skru for harde livet, for det sitter eindel å ventar i spenning på å sjå det ferdige resultatet

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er berre å skru for harde livet, for det sitter eindel å ventar i spenning på å sjå det ferdige resultatet

HEHEHE!! Den som venter på no godt....8)

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

På tide med litt bilder igjen!!!

Etter en hektisk periode er det på høy tid med noen bilder.

Siste ukene har både elektronikk og høyttalere måtte vente på malerjobb. Nå gjenstår belistning, siste strøk på tak og vegg. Det hele avsluttes med gulv. Men jeg hadde jo en liten twwekejobb av fronter, og litt demping av
    bakhøyttalerne som må biledgjøres

Demping av fulltoner:
    Før demping...
    Bygging av komplett 7.1 WAF hi-end in-wall. Status: Akustiske tiltak i rom Ferdig-img_6041-jpg
    Dempematter (NoseControll)
    Bygging av komplett 7.1 WAF hi-end in-wall. Status: Akustiske tiltak i rom Ferdig-img_6044-jpg
    Innfesting av matter..
    Bygging av komplett 7.1 WAF hi-end in-wall. Status: Akustiske tiltak i rom Ferdig-img_6047-jpg
    Ett kammer ferdig..
    Bygging av komplett 7.1 WAF hi-end in-wall. Status: Akustiske tiltak i rom Ferdig-img_6059-jpg
    Begge kammer ferdig på en av de fire bakhøyttalerne.
    Bygging av komplett 7.1 WAF hi-end in-wall. Status: Akustiske tiltak i rom Ferdig-img_6062-jpg
    Sluttresultatet.
    Bygging av komplett 7.1 WAF hi-end in-wall. Status: Akustiske tiltak i rom Ferdig-img_6071-jpg
    Og her vist med gitter på.
    Bygging av komplett 7.1 WAF hi-end in-wall. Status: Akustiske tiltak i rom Ferdig-img_6072-jpg

Tweekejobb av front og senter:
    Har fått plukket frem filteret... (Legg merke til fresejobben på diskanten som jeg er MEGET fornøyd med:-))
    Bygging av komplett 7.1 WAF hi-end in-wall. Status: Akustiske tiltak i rom Ferdig-img_6082-jpg
    Filter før motstand ble loddet.
    Bygging av komplett 7.1 WAF hi-end in-wall. Status: Akustiske tiltak i rom Ferdig-img_6078-jpg
    Lodding utført.
    Bygging av komplett 7.1 WAF hi-end in-wall. Status: Akustiske tiltak i rom Ferdig-img_6087-jpg

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo bar et utrolig imponerende DIY prosjekt, Gratulerer med vel gjennomført høyttaler bygging. Gleder meg til fortsettelsen med DIY subber.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra jobb. Fungerar din super patent på feste i veggen like bra endå?

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra jobb. Fungerar din super patent på feste i veggen like bra endå?
    Kan ikke skryte på meg at det er min patent (ref elektrisk veggboks/jukseboks) Men ja, det fungerer helt ypperlig. Må nesten passe på ikke dra til for hardt (med fare for å dra gjennom gipsveggen)

Active Timion sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    403
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Dette er jo bar et utrolig imponerende DIY prosjekt, Gratulerer med vel gjennomført høyttaler bygging. Gleder meg til fortsettelsen med DIY subber.
    Jeg gleder meg til å alt er ferdig jeg også

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0