Behringer DCX 2496 - DIY venn eller troublemaker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Behringer DCX 2496 - DIY venn eller troublemaker?

Hei!
    Etter en liten ordutveksling med snickers-is, ang sub-eq og delefilter\delay av opptil 3subber, så anbefalte han meg denne.

Antar den og kan bli nyttig i fremtiden med flere DIY prosjekter i tankene.

Men etter litt søking fant jeg ut at dBU nivået kan kludre til dette for hjemmebruk. Er det et problem?

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen mening om dette?

Newcomer fsmidt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker denne daglig på mine høytalere.
    Veldig kjekk, men passer ikke for alle. Jeg har ikke hatt no problem med signalstyrken selv. Har brukt både balanserte og ubalanserte amper. Det største problemet er støygulvet hvis du bruker høytalere med høy følsomhet. Inn signalet bør være høyt og du bør bruke så lite som mulig av de interne volumjusteringene.
    Hvis du kun skal ha sub signalet igjennom er den jo rimelig perfekt.
    Hvis fullrange signal skal igjennom bør du nesten teste at det ikke blir no krøll med støy o.l.
    Den beste måten å bruke boksen på er med digitalt signal inn og flerkanals volumkontroll etter. Det blir jo fort vrient i surround system.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fsmidt
    Det største problemet er støygulvet hvis du bruker høytalere med høy følsomhet. Inn signalet bør være høyt og du bør bruke så lite som mulig av de interne volumjusteringene.
    Dette er jeg helt enig i. Jeg har ikke brukt akkurat denne boksen, men jeg har brukt mange tilsvarende PA effekter. Problemet med å blande forbruker og pro audio utstyr er at forbrukerutstyr er vanligvis er designet i henhold til -10 dBV (0.316 Volt) standaren for signalnivå, mens pro utstyr er ofte designet for +4 dBU (1.228 Volt) signalnivå. (Nyere utstyr fra f.eks Mackie er designet etter 0 dBU (0.775 volt) for lettere å passe i begge verdener).

Effekt enheter er vanligvis koblet inn etter inngangstrinnet i mikseren men før equalizer og volumkontroll, for å ha maksimalt signal å jobbe på, og slik at AD konverteren utnyttes best mulig.
    Hvis du bare skal bruke den på sub så burde det gå veldig bra. Hvis du kan, så kjør opp volumet på sub kanalen før Behringeren, og dra det heller ned igjen etterpå.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel ikke skrevet i diy uten grunn ?
    min :
    http://www.avforum.no/forum/diy-do-y...mernetter.html

Yahoo groups finnes en dcx2496 som har de fleste skjemaer. Du trenger en yahoo id.
    For inngangen finner du R72, R74 R 1XX og R1XX og så videre,.... og manipulerer verdiene til ønsket forsterkning vips så er du i mål.

nivåkalkulator:
    dB dBu dBV dBm to volts conversion calculator volt - volts to dBu and dBV dB - convert dB volt calculation online attenuation loss gain ratio reference audio engineering - sengpielaudio Sengpiel Berlin
    spesifikasjoner:
    BEHRINGER: DCX2496
    Ellers finnes ett tysk diskusjons... som linker til noen fornuftige skjemaer i denne sammenheng:
    Audio-Diskussionsforum | ELEKTRONIK SELBSTBAU | Behringer Aktivweiche DCX 2496 Tuningerfolg !!!!

Tweaking the Behringer DCX2496, audiophile digital active crossover

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •