Forbedre Dynavoice F6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forbedre Dynavoice F6

Har et par Dynavioce F6 stående fra da hjemmekinobasillen først bet seg. Oppgraderingstrollet kom, og siden har de blitt stående i esker. Min bror skal nå få dem til gutterommet, og jeg lurer rett og slett på om det er noe forbedringspotensiale på disse.

Det gjøres av ren og skjær nyskjerrighet, og som et lite hobbyprosjekt. Jeg kommer ikke til å legge noe særlig penger i det.
    Det første som slår meg er å eksperimentere med å fylle med sand og/eller vatt. Jeg har overhodet ingen erfaring med slik "tuning", så hadde vert greit med en input på om det i det hele tatt kan ha noe for seg. Evt andre tips fra drevne høyttalerbyggere?

På forhånd takk for råd.

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Disse kan du enkelt forbedre med et nytt delefilter.
    Koster ca. 500,- for et par.

Low-Q har laget et filter, du kan sende en PM til han og høre om han vil dele hemlighetene sine!

Andreas

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørte på dette på Audiobuilderstreffet, og det var enorm forskjell! Verdt hver krone...

Newcomer tipetu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jasså

Har samme par jeg hjemme og et tips jeg har hørt er at man kan tette igjen hullene bakpå med watt... skal visstnok gi bedre lyd

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chrlod
    Har et par Dynavioce F6 stående fra da hjemmekinobasillen først bet seg. Oppgraderingstrollet kom, og siden har de blitt stående i esker. Min bror skal nå få dem til gutterommet, og jeg lurer rett og slett på om det er noe forbedringspotensiale på disse.

Det gjøres av ren og skjær nyskjerrighet, og som et lite hobbyprosjekt. Jeg kommer ikke til å legge noe særlig penger i det.
    Det første som slår meg er å eksperimentere med å fylle med sand og/eller vatt. Jeg har overhodet ingen erfaring med slik "tuning", så hadde vert greit med en input på om det i det hele tatt kan ha noe for seg. Evt andre tips fra drevne høyttalerbyggere?

På forhånd takk for råd.
    sandfylling går ikke. da forandre du volumet i kassen.
    men delefilter som nevt e det en del å hent på. samt avstiving av kassen.
    det e en utfordring å få te men.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for respons. Er det mulig å få til DIY på delefilteret? Har sonn passe teknisk innsikt, ikke akkuratt på dette feltet, men om jeg har en guide.. Liker å mekke, så om det ikke er alt for vanskelig.. Jeg kan tenke meg at dette kan utgjøre forskjell, da det orginale ser ganske stusselig ut. Noe å hente på å skifte den interne kablingen?

Skumpropper har jeg allerede fra da de var i bruk. Bassen ble vesentlig mer kontant ved bruk av disse. Hva tror dere om å fylle kabinettet med vatt?

Kan det være noe å hente på bedre isolering rundt elementene? Det virker som det lekker litt luft her.

Hvordan skulle jeg avstivet kabinettet? Høres krunglete ut siden det må gjøres gjennom elementåpningene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke lykkes i å få kontakt med Low-Q. Noen som har forslag til delefilter? Gjerne info om hva Low-Q brukte.

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Send meg mailadressen din på PM så skal jeg sende deg filterskjema.

Andreas

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •