Innskudd til "treffkassa"....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innskudd til "treffkassa"....

Tenkte å foreslå at vi selvbyggere som er interessert nok i denne hobbyen og kanskje ønsker å få opp interessen kunne spyttet inn litt til en "klubbkasse"?
    Mener å huske at Andreas måtte legge ut alt selv i forkant av forrige treff. Kjedelig hvis tolv av tjue da melder avbud i siste liten. (Kan jo selvfølgelig ha frist med bindende påmelding).

Siden Andreas er så godt i gang så kan kanskje han styre dette?

Det er ikke store summer jeg snakker om, men kanskje vi kunne fått litt penger i kassa slik at det gikk ann å få til noen enkle premier etc. til de kommende treffene?
    Jeg er ikke sikker på om jeg får vært med på neste treff selv, men ønsker uansett å bidra litt.

Dere får komme med forslag på hvordan det kan gjennomføres praktisk, evt om dere har noen ideer, eller om vi legger temaet dødt....

Chris

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes i hvertfall det er forkastelig at den som arrangerer skal bli stående med utgifter. Det er også unødvendig at han skal måtte legge ut for andre.

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg synes i hvertfall det er forkastelig at den som arrangerer skal bli stående med utgifter. Det er også unødvendig at han skal måtte legge ut for andre.
    Helt klart!

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I utgangspunktet et godt forslag. Men..

Det er sånn at avbud dessverre forekommer av forskjellige grunner. Noen gode, noen heller dårlige. Påmeldingene må gjøres bindende så lenge det er privatpersoner som legger ut av egen lomme og bruker mye tid til dette - og dermed rammes økonomisk personlig når folk ikke betaler/møter opp. En klubbkasse kan dekke dette tapet, som er en veldig god ting. Men samtidig legger man opp til potensiell krangling ihvertfall på sikt, dessverre. Når det er penger folk anser som "egne" blir det mange meninger om hva pengene skal brukes til, og brukes de til noe helt annet enn man hadde tenkt seg såe...

Det enkleste er nok at deltakerne betaler det det koster på hvert treff, avhengig av utgiftene til lokaler, emner, etc. Så ta en bindende påmelding for å spikre opplegget. Kommer det da flere i etterkant vil arrangementet gå i pluss. Da kan man kanskje legge dette i premier eller gå på kontoen som Andreas har opprettet. Da blir det en liten sum overskuddspenger, og ikke noe som noen har betalt inn forskuddsvis for noe.

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes forslaget er godt.

Må også påpeke at jeg foreløpig ikke har lagt ut for noe jeg ikke har fått igjen.

Ved dette treffet som var la jeg ut 3600,- kroner i forkant, noe som ikke kan sies å være noe stort beløp, og alt sammen ble tilbakebetalt.
    Slik kommer det, som Snickers-is påpeker, ikke til å bli ved neste treff.

Derfor må vi velge en av to alternaltiver.

1: Ingen felleskasse, men en "innsamling til formålet" før vi bestiller plass til treff.
    Dette er den helt klart den sikreste løsningen for hvert enkelt medlem og for kassastyrer, men gjør hele prosessen med å planlegge vanskelig.
    Får å få en fast dato av utleier må man som regel forhåndsbetale, og pengene kommer i denne situasjonen etter at dato er fastsatt, så ingen vet hvilken dato de melder seg på.

2: Felleskasse der alle medlemmer må betale en fast sum i året.
    Den blir fort stor, hvis alle bidrar med en liten sum, og sikrer oss økonomisk hvis vi skal dra i gang noe ordentlig svært noe.
    Minus er at alle som betaler ikke kan være med på alle treff, og at kassastyrer har mulighet til å ta med seg alle pengene til et land uten uleveringsavtale og leve fett resten av livet på medlemmenes penger.

Til sist kan jeg si at jeg har opprettet en egen konto for Audiobuilders i mitt navn.

Andreas

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes dette kan løses på en nesten vel så enkel måte. En som arrangerer har jo en klar motivasjon med arrangementet men legger ned mye arbeid. La ham, Andreas i dette tilfellet, ta en liten fortjeneste på dette. Baksiden av medaljen for hans del vil da være at han også bærer risikoen for eventuelle tap, men det skal i utgangspunktet ikke kunne bli større enn overskuddet. Klarer han å dra mye folk til treffet blir det mer i lomma for ham, og det er definitivt ikke noe vi andre taper på. Dessuten legger han ned veldig mye tid i dette. For meg må han gjerne tjene noen kroner for de timene. I tillegg løser det jo problemet med et eventuelt overskudd da allikevel ingen andre har krav på det. Da er det samtidig opp til arrangør å avgjøre om eventuelle måltider, premier, promo-CD-er, foredragsholdere, blader osv skal være en del av et slikt treff. Han regner ut prisen, sin fortjenesteandel, vurderer/spør om det er en akseptabel sum for å delta og voila, det blir treff og alle er fornøyde, er de ikke?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er bemerkelsesverdig at det ikke er noen respons her.

Jeg kan iallefall si at jeg ikke kommer til å investere mer en tid i å arragere treff, så sistnevnte løsning er mulig den beste, men da blir det noen som må ta på seg oppgaven.

Er det noen andre som har meninger, eller som kan si ja eller nei til klubbkasse.

Andreas

Intermediate Legatia sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Felleskasse hadde jo vært greit, men jeg er redd vi kanskje kom til å miste noen medlemmer, dersom de vet de ikke har mulighet til å komme seg til neste treffsted.

Slik vil det være mest gunstig å samle penger rett før et treff, men som du påpeker, blir det et styr med datoer, og uvisshet rundt om man har mulighet.

Felleskasse er nok det enkleste, og med det som krever minst arbeid. Hva med en årskontigent på 50-100,- kr. Og evt. resterende kostnad for treffsted må dekkes av de som melder seg på, på forhånd?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan godt betale en årskontigent på 50-100 kr. Ikke noe problem i det hele tatt. Ved et treff kan jeg betale vanlig påmeldingsavgift. Pengene som er fra "klubbkasse" kan evt bli brukt til premier etc.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, mulig en delt løsning?
    100,- i årskontigent og så må medlemmene som kommer på treff betale et ekstra beløp.
    Dette gjør det sikrere for arrangøren og mer forutsigbart.

Andreas

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •