Nye (?) sonosub kabinett spørsmål

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye (?) sonosub kabinett spørsmål

Vet der er 1000 tråder om sonosuber men har ikke funnet noen om dette tema, dere får ha meg unnskyldt dersom dette allerede er besvart, isåfall takknemlig for linker

Noen som vet om dette er å få tak i i Norge? Altså sonosub rør med trefinish slik som f.eks. dette:

Har funnet flere i utlandet og i allmulige tresorter, men ikke her til lands.

Eller kanskje enda tøffere kunne det vært å hatt en slik oval fasong dersom det ikke går utover styrken på kabinettet:

Lurte også på om der er noen her til lands som selger ferdige løsninger/kasser alla dette:

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil på det sterkeste fraråde deg å bruke et ovalt kabinett! Jeg kan ikke tenke meg annet enn at det vil være svært mye svakere enn et vanlig rør.

Intermediate B&W Spydeberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Trefinish

Hvis du bygger opp sonorøret med MDF og kjøkkenplate av eik eller noe sånt i topp og bunn så får du vel en slik finish vel???

Bare limer det slik at MDFen kommer inni røret og det andre kommer utenfor...

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Baldrick, et mulig alternativ er å bruke vanlige rør som er å få kjøpt her til lands og legge på folie med treverk-look, som f.eks 3M DI-NOC folie ( 3M UK & Ireland: Graphic Solutions - Product Information - DI-NOCâ„¢ Selector

Denne folien er med trestruktur, det er vel stort sett akkurat den samme som blir brukt på de fleste høyttalere som ikke har ekte treverk som finish. Kan skaffe og legge på dette om du tar turen til Stord en gang Jobber med skilt og dekor og slike ting, så det er ikke noe problem å få til

Off topic til trådstarter: Vet du hvor den Polo Colour Concepten du kjøpte av meg for mange år siden endte opp til slutt?

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W Spydeberg
    Hvis du bygger opp sonorøret med MDF og kjøkkenplate av eik eller noe sånt i topp og bunn så får du vel en slik finish vel???

Bare limer det slik at MDFen kommer inni røret og det andre kommer utenfor...
    Nå tenkte ikke jeg på bunn og topp men snarere at selve røret hadde trefinish slik at en f.eks. ikke behøver å kle det med filt

Sitat Opprinnelig postet av Haakon O
    Hei Baldrick, et mulig alternativ er å bruke vanlige rør som er å få kjøpt her til lands og legge på folie med treverk-look, som f.eks 3M DI-NOC folie ( 3M UK & Ireland: Graphic Solutions - Product Information - DI-NOCâ„¢ Selector

Denne folien er med trestruktur, det er vel stort sett akkurat den samme som blir brukt på de fleste høyttalere som ikke har ekte treverk som finish. Kan skaffe og legge på dette om du tar turen til Stord en gang Jobber med skilt og dekor og slike ting, så det er ikke noe problem å få til

Off topic til trådstarter: Vet du hvor den Polo Colour Concepten du kjøpte av meg for mange år siden endte opp til slutt?
    Halloen Håkon, lenge siden Det kan være ett godt alternativ å ta på folie og ja, mulig bladfiner også kan brukes men usikker hvor lett det er å få pent. Dersom jeg skulle finne på å bruke folie vet jeg hvor jeg skal henvende meg

[OT]Mener å huske at Poloen endte sine dager hos han som kjøpe den hos meg, først havarerte motoren grunnet reg.reim og mener også han tok helt knekken på det i etterkant. Artig du nevnte den bilen for fannt tidligere i uka ett gammelt bilde av den fra når du hadde den [/OT]

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, send en PM til Emtea , han hadde noe han kalte "bøyefineer. Se i tråden hans.....

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei T.A.

Jeg antar gubben mener denne fineren:

Den er 6mm tykk og her bøyes den rundt et 75mm rør. Denne legges i flere lag, for å oppnå ønsket stivhet.
    Den er ikke pen, så den må legges finer utenpå, for å få et fint resultat.
    Så til det brukte jeg eikefiner. Men dette er jo på subbene i denne tråden da, ikke sonosubber. http://avforum.no/forum/diy-do-yours...sh-500w-7.html

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •